18.02.2010, 15:16:22 | 0 comentarii | 522 vizualizari
La arterele principale, estul va bate vestul… Se va reface tot covorul asfaltic al arterelor principale din Petrila şi Petroşani
![]() Articole de acelasi autor
de Ziarul Vaii Jiului
111 miliarde lei din fonduri europene pentru artera principală a Petroşaniului
Anul acesta vor demara lucrări de mare anvergură la două artere principale din Petrila şi Petroşani.
Prima lucrare - reabilitarea arterei principale de la Petrila – este de mare anvergură, lucrare la care de la bugetul local se va cheltui foarte puţin.
De asemenea, şi a doua lucrare - de reabilitare şi modernizare a arterei principale a municipiului Petroşani - va fi executată tot din fonduri europene. Prin aceste două proiecte, ambele aprobate (petrilenii aflându-se într-un stadiu mai avansat deoarece din martie demarează efectiv lucrările), cei doi primari, Ilie Păducel şi Tiberiu Iacob-Ridzi, au împuşcat cel puţin câte patru iepuri fiecare. În sensul că scapă de cârpelile de la cele mai mari drumuri din localitate (deci, rămân la bugetul local cu nişte bani în plus faţă de anii anteriori), îşi fac o imagine mai bună printre şoferi, îşi respectă una dintre promisiunile electorale şi, nu în ultimul rând, îmbunătăţesc şi imaginea vizuală a celor două localităţi.
Dacă despre proiectul de reabilitare a arterei principale din Petrila s-a tot scris, noi fiind prezenţi inclusiv în momentul în care primăria a predat lucrările firmei constructoare „Zona D” (firma petroşeneană care a câştigat licitaţia), despre proiectul de reabilitare şi modernizare a arterei principale a Petroşaniului s-a pomenit mult mai puţin. Poate doar atunci când am prezentat obiectivele primarului Ridzi în anul 2010.
Revenim prin a vă oferi mai multe amănunte despre acest proiect, informaţiile care ne-au fost furnizate de către Ion Dobre, directorul S.P.A.D.P.P., din cadrul Primăriei municipiului Petroşani:
„Anul acesta avem de realizat lucrări foarte mari la artera principală pe un program cu fonduri externe de 111 miliarde de lei vechi. Contractul este semnat, iar lucrarea va fi realizată în întregime, începând de la sensul giratoriu Mihai Viteazul şi până la Piaţa Dacia. Când spun în întregime, mă gândesc atât la lungimea lucrărilor, de care v-am spus, cât şi la turnarea unui nou covor asfaltic pe toată suprafaţa arterei principale. Sper să nu se facă iar foarte multe contestaţii, după licitaţia lucrărilor, astfel ca firma care va câştiga lucrarea să se poată apuca cât mai repede de treabă. Spun asta, deoarece avem experienţe destul de triste, când au fost întârziate anumite lucrări de unii sau de alţii, care au făcut contestaţii doar ca să se afle-n treabă”.
„Cârpelile” la celelalte drumuri – inevitabile şi în acest an
Pe lângă această mare lucrare de interes general, administraţia locală petroşeneană va continua din luna martie şi „marea cârpeală”, inevitabilă în România, cum spuneam şi la începutul materialului. Prioritară, după numărul de sesizări primite de la şoferi, va fi porţiunea de drum de la tunelul din Petrila şi până la Piaţa Victoria. Cel puţin aşa susţine Ion Dobre:
„Avem circa 10 tone de mixtură asfaltică rece şi ne apucăm de la tunel de la Petrila, deoarece am văzut că acolo sunt foarte mari gropile, după această iarnă grea. De altfel, pentru zona respectivă avem foarte multe sesizări de la cetăţeni. Încercăm, apoi, să plombăm toate gropile mai mari, după care vom mai vedea în ce zonă vom face lucrări de reabilitare a drumurilor, în funcţie de mai mulţi factori”.
Dacă în estul Văii Jiului se pare că în acest an se va mişca treaba bine de tot, cel puţin la arterele principale din cele două localităţi, în zona centrală a Văii Jiului sau în vest, la Lupeni, nu se întrevede nimic în acest sens. Aninoasa este singura localitate care n-a mişcat o pietricică la drumul principal, de peste „n” ani, iar Lupeniul trăieşte deocamdată din amintirile de-acum câţiva ani, când cei de la drumurile judeţene au refăcut covorul asfaltic de la intrarea în municipiu şi până la podul de la Bărbăteni. Numai că, deja, pe anumite porţiuni drumul a cam început să cedeze, erodarea asfaltului începe să fie vizibilă, iar într-un an, maxim doi, circulaţia pe şoseaua principală va fi un chin pentru toţi şoferii. Cum s-a cam dus „baba cu colacii”, iar banii vin tot mai cu ţârâita, nu ar strica să se ia din timp ceva iniţiative pentru acest obiectiv de mare interes public. Rămâne de văzut...
Comentarii articol (0 )Nu exista niciun comentariu.
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... ![]() Cataloage promoţionale 2024 ![]() Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii ![]() Rame click - comandă online! ![]() Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! ![]() Steaguri publicitare - click pentru a comanda! ![]() Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cataloage promoţionale 2024 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alege să o susții! ![]() Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Newsletter
|