18.02.2010, 16:59:58 | 0 comentarii | 590 vizualizari
Licitaţii făcute cu încălcarea legii la Primăria municipiului Vulcan
![]() Articole de acelasi autor
de Gheorghe OLTEANU
În data de 11 noiembrie 2009, ora 15:32, pe site-ul e-licitatie.ro era postată invitaţia privind serviciile de publicitate în presa scrisă făcută de Primăria municipiului Vulcan. O chestie perfect legală. Mai ales că nu este ceva nou să cauţi parteneri cu care să colaborezi în domeniul respectiv. Numai că, odată cu publicarea rezultatelor acestei licitaţii, am putut constata nereguli care constituie încălcări grosolane ale HG nr. 925/2006 privind normele de aplicare a OUG nr. 34/2006.
Iniţial, în pachetul de patru loturi cu cerere de ofertă al Primăriei municipiului Vulcan, cel care se referă la “Publicitate în media scrisă locală cotidian” figura ca fiind anulat. Licitaţia pentru acest lot, a cărui valoare estimativă era de 8.304 lei fără TVA, s-a ţinut ulterior şi a fost câştigată de “Ziarul Văii Jiului”.
Lotul “Publicitate media în presa scrisă locală săptămânală“ nici nu putea să ajungă la altcineva, decât la fiţuica scoasă de S.C. Realitatea Românească Comserv SRL a plagiatorului Ştefan Nemecsek. De care pe primarul Gheorghe Ile îl leagă o veche prietenie încă dinainte de câştigarea primului său mandat. Cu toate că, în perioada aceea, agramatul s-a dat bine cu toţi candidaţii la funcţia de primar. Explicaţia este simplă. Aşa a făcut dintotdeauna. Nu ştia cine va ajunge acolo, aşa că limba - nu cea română, care-i grea pentru el, şi nici cea maternă - trebuia exersată pe toţi. Cadoul făcut în acest an de primarul Gheorghe Ile prietenului său Bubo este de 31.344 de lei. Tot fără TVA. Cam trei sute zece milioane din cele vechi.
Problemele care n-au mai ţinut seama de lege apar de aici încolo. La loturile 3 şi 4. Să le luăm pe rând. Lotul 3 vorbeşte despre “Publicitate media în presa scrisă regională“, oferta făcută de primărie acestui segment fiind de 7.824 de lei. Surpriza surprizelor apare când te uiţi lista fericiţilor câştigători. Numele celui care a pus mâna pe lotul înainte amintit este SC Media Tour SRL. Când zici regională, mintea te duce, de obicei, la judeţul nostru. Numai că, de astă dată, trebuie s-o lăsaţi să zboare până la Bucureşti. Pentru că acolo e sediul acestei societăţi comerciale. Care este, de fapt, o agenţie de publicitate tare pe piaţă, din moment ce, căutând-o pe net, am găsit că, în 2008, a realizat un profit net de 14 miliarde de lei vechi.
Nu faptul că societatea asta e din Bucureşti constituie încălcarea legii la care ne refeream. Ea vine de la suma care i-a fost atribuită acesteia de către Primăria municipiului Vulcan: 19.800 de lei noi. De aproape de două ori şi jumătate mai mare decât oferta iniţială. Care, pe site-ul e-licitatie.ro, apărea, scrisă negru pe alb, ca fiind de 7.824 de lei!
La peste o sută de milioane de lei vechi, cu toate că oferta a fost aceeaşi, 7.824 de lei, a sărit valoarea contractului atribuit SC Grupul de Presă Român. Care, pentru suma de 11.760 de lei, se va ocupa, în acest an, de publicitate în presa scrisă centrală/naţională.
Ceea ce s-a întâmplat la loturile 3 şi 4, în care valoarea contractului atribuit întrece suma de bani atribuită iniţial este o evidentă şi flagrantă încălcare a Hotărârii nr. 834 din 22 iulie 2009 privind modificarea şi completarea Hotărârii Guvernului nr. 825/2006 pentru aprobarea normelor de aplicare a prevederilor referitoare la atribuirea contractelor de achiziţie publică din Ordonanţa de Urgenţă a Guvernului nr. 34/2006 privind atribuirea contractelor de achiziţie publică, a contractelor de concesiune de lucrări publice şi a contractelor de concesiune de servicii.
Uuuffff! Le cer scuzele de rigoare celor pe care i-am cam chinuit cu citirea HG-ului de mai sus care modifică şi completează ş.a.m.d. Intenţia mea nu a fost nicidecum aceea de a vă pune creierii pe moaţe. Ea se vrea o întrebare adresată specialiştilor din Primăria municipiului Vulcan. Care nu cred să nu fi auzit de modificările aduse articolului 36 al normelor de aplicare a OUG nr. 34/2006 privind achiziţiile publice. De aceea nici nu mai înşir aici aceste modificări. Cine vrea să le citească nu are decât să o facă de pe facsimilul alăturat.
Prima întrebare care se pune este aceasta: Cum unei ditamai agenţii de publicitate, cum este SC Media Tour SRL, cu un profit net pe 2009 de 14 miliarde de lei, i s-au oprit ochii pe oferta - umilă, dacă ne raportăm la banii pe care-i învârte ea - de 7.842 de lei făcută de Primăria municipiului Vulcan? Şi, mai departe, prin ce alchimie financiară aceasta a reuşit ca, în final, să câştige licitaţia şi să i se pună pe tavă 19.800 de lei? De aproape trei ori mai mult decât fondul disponibilizat iniţial de primărie.
Este posibil ca, iniţial, agenţia aceasta să fi venit cu o ofertă egală cu suma disponibilizată de primărie. Adică 7.824 de lei. După care, văzând că nu mai se prezintă nimeni pe lângă ea la licitaţie, suma aceasta să fi fost înlocuită cu una de două ori şi jumătate mai mare. Persoana sau persoanele cu acordul cărora s-a făcut această şmecherie s-a bazat, probabil, pe faptul că nimănui nu-i va da prin cap să compare ce s-a scos la licitaţie şi rezultatele acestor licitaţii. Uite că i-a dat cuiva. Acum, că treaba aceasta a fost dată-n gât, cine şi pe unde scoate cămaşa?
Comentarii articol (0 )Nu exista niciun comentariu.
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... ![]() Cataloage promoţionale 2024 ![]() Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii ![]() Rame click - comandă online! ![]() Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! ![]() Steaguri publicitare - click pentru a comanda! ![]() Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cataloage promoţionale 2024 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alege să o susții! ![]() Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Newsletter
|