12.10.2014,  19:40:31 | 0 comentarii | 1662 vizualizari GALERIE:     FOTO    
La cea de-a IV-a expoziţie de maşini mai vechi de 30 de ani / Regele expoziţiei a fost un „Plymouth”, model 1937


de Corneliu BRAN
► Fabricat de Divizia „Ford” la Bucureşti, „Plymouth”-ul a fost văzut de români şi-n  filmele lui Sergiu Nicolaescu
Expoziţia de autovehicule mai vechi de 30 de ani, organizată în Piaţa Victoriei de „Retromobil Club România” - filiala Hunedoara, cu sprijinul Primăriei municipiului Petroşani, ajunsă la cea de-a IV-a ediţie în municipiul nostru, a fost un petic de culoare care a mai limpezit ochii celor care sâmbătă au trecut pe-acolo.
 
Bucuria iubitorilor de maşini vechi
a fost cu atât mai mare, cu cât anul acesta au avut ce admira. 30 de mode­le de maşini vechi şi trei motociclete au stat aliniate în faţa numeroşilor vizi­tatorilor. Care au admirat, pe lângă maşini fabricate în România, şi automobile fabricate în ţări europene sau în S.U.A., modele unice care în trecut au fost pe valul topului de maşini din întreaga lume. 
Filiala hunedoreană a clubului automobilistic are în prezent şase membri, dintre îi care amintim pe reprezentantul judeţean, Ovidiu Zaharie - comandantul Poliţiei Oraşului Petrila, şi pe Nicu Gherghin - secretarul filialei. La acţiunea de la Petroşani au expus şi membrii din Simeria.
 
Un automobil cu notorietate
 „Acest automobil Plymouth face parte din seria de autovehicule care au fost fabricate în România de divizia Ford la Bucureşti. Aici vedeţi unul dintre cele 800 de exemplare fabricate la Bucureşti în 1937, maşină folosită de Casa Regală şi mai apoi şi de către cei din Siguranţa Statului, instituţia de securitate a statului din acele vremuri. Maşina pe care o vedeţi este în proces de recondiţionare, ea arată aşa deoa­rece a fost protagonista filmelor lui Sergiu Nicolaescu, Cu mâinile curate şi Atunci i-am condamnat pe toţi la moarte. A fost achiziţionată de la Braşov şi cine a cumpărat-o a luat-o din garajele domeniului regal. Este foarte mult încă de lucru la ea. După cum vedeţi, este încă într-o fază foarte avan­sată de degradare fizică şi mai este încă foarte mult de lucru la ea, dar la final ea o să funcţioneze. Restaurarea este destul de costisitoare, încă mai necesită investirea a 2.000-3.000 de euro, dar face toţi banii. Manopera de lucru nu costă absolut nimic, pentru că noi suntem un grup de pasionaţi care ne ocupăm efectiv de munca fizică ce ţine de restaurare şi reparare. Ce va mai costa sunt piesele, vopseaua şi alte lucruri, dar ne vom bucura cu toţii să avem această maşină funcţională. Ca şi caracteristici, motorul are 3.200 cmc, puterea fiind de 82-86 CP, maşina având patru viteze (6 cilindri)”, ne-a informat Ovidiu Zaharie.
 
Model american „Oldsmobile Cutlass Ciera” 1982
„Modelul american Oldsmobile Ciera 1982, model original 100%, a ieşit, de asemenea, în evidenţa celor care au vizitat expoziţia. Este maşina americană care la vremea respectivă era dotată cu pilot automat, cutie de viteze automată, aer condiţionat şi motoare pe injecţie. Vorbim de primele motoare pe benzină pe injecţie totală, care costa la vremea respectivă câteva zeci de mii de dolari. Este o maşină ele­gantă, perfect funcţională, printre singurele exponate funcţionale din România”, a continuat Zaharie prezentarea vedetelor expoziţiei.
 
„Skoda Felicia Cabrio” decapotabilă, model 1960
„S-a lucrat un an de zile la acest automobil decapotabil, de mare valoare, iar în momentul de faţă vedeţi şi dumneavoastră ce bijuterie de maşină avem aici. În anii ’60, aceste Skode erau printre reginele maşinilor decapo­tabile, la luptă mare cu Fiat-ul italian. Nu uitaţi că, încă din anii ’40, marea majoritate a tancurilor germane, Tigru sau Panzer de exemplu, erau echipate cu motoare Skoda, cehii reuşind să dezvolte în timp industria motoarelor. Este o maşină Skoda pentru tineret, ce vedeţi aici este o maşină funcţională şi originală 100%”, a încheiat parada prezentărilor interlocutorul nostru.

Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 6 ori 2  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal





Pe aceeasi tema
Sâmbătă, în Piaţa Victoriei din Petroşani, a avut loc expoziţia intitulată „Retromobil Hunedoara 2014&rdqu[..]
12.10.2014, 19:42   |    0 comentarii
Peste 30 de automobile şi motociclete care au rulat pe şoselele din România între anii 1940-1970 vor fi expuse s&aci[..]
07.10.2014, 22:08   |    0 comentarii

 O manifestare susţinută d[..]

21.04.2013, 21:42   |    0 comentarii
- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!






_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter