22.06.2016,  11:44:29 | 0 comentarii | 983 vizualizari
De la Petroșani la Lupeni nu va mai circula niciun tren, decât dacă o societate privată va fi interesată de investiție
de Ziarul Vaii Jiului

De anul trecut de când Regiotrans și-a retras rutele Simeria – Hunedoara şi Petroşani–Lupeni, în urma retragerii certificatului de siguranţă feroviară, de la Petroșani la Lupeni nu mai circulă niciun personal. Pe Lupeni-Petroşani erau în circulaţie trei perechi de trenuri pe zi,  folosite mai ales de navetişti, care acum sunt nevoiţi să apeleze la alte mijloace de transport.

Regiotrans şi-ar fi pierdut certificatul de siguranţă din cauza descoperirii unor probleme tehnice la 29 de automotoare, din 222 de automotoare, locomotive şi vagoane câte are în total. Regiotrans va putea reveni pe rutele de transport feroviar doar dacă va obţine un nou certificat de siguranţă din partea Autorităţii de Siguranţă Feroviară Română, subordonată Ministerului Transporturilor. Până în momentul de față acest lucru nu s-a întâmplat.

După o serie de cereri din partea cetățenilor, în mai anul acesta, Primăria Lupeni a cerut Regionalei de Transport Feroviar Timișoara reintroducerea rutelor Petroșani- Lupeni-        de către operatorul național CFR Călători SA. Dar societatea nu are resursele necesare pentru a asigura această rută.

”Introducerea trenurilor operatorului naţional CFR Călători S.A. pe secţii de circulaţie unde operatorul privat nu mai operează, respectiv Petroşani - Livezeni - Lupeni, necesită un volum de material rulant (locomotive, vagoane, etc.) cât şi un volum de resursă umană, care în prezent nu poate fi asigurat. Lipsa acestor resurse se datorează dimensionării în timp a acestora, în funcţie de activitatea desfăşurată, asociată cu reducerea cheltuielilor de întreţinere, odată cu preluarea secţiilor neinteroperabile de către gestionarul privat de infrastructură S.C. RC-CF TRANS S.R.L.” a transmis CFR Călători.

CFR Călători SA nu poate realiza în prezent transportul feroviar de călători pe această secţie, fiind totodată conştientă de necesitatea asigurării transportului feroviar pe această rută. Practic ruta va deveni complet inactivă, dacă nu va fi preluată de un alt gestionar privat, care să își dorescă investițiile în acestă zonă. Transportul navetiștilor rămâne în sarcina maxi-taxiurilor.


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 6 ori 6  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter