03.07.2016,  18:24:08 | 0 comentarii | 902 vizualizari
Facilităţi la obţinerea actelor de identitate pentru copii
de Mihaela PETROŞAN
Prin Ordonanţa de urgenţă nr.33/ 2016 publicată în Monitorul Oficial, au fost stabilite mecanisme mai simple şi mai clare pentru întocmirea actului de naştere pentru copiii ale căror mame nu deţin un act de identitate sau nu au deţinut niciodată un certificat de naştere şi nu îşi pot dovedi identitatea.
 
Ca regulă generală, demersurile pentru înregistrarea naşterii copilului trebuie finalizate în termen de 30 de zile de la naştere (comparativ cu 15 zile cât este în prezent), iar în caz de depăşire a acestui termen, procedura se va realiza pe cale administrativă, eliminându-se procedura de înregistrare tardivă a naşterii pe cale judecătorească, ce presupunea o succesiune de activităţi de durată.
Astfel, înregistrarea naşterii se va face cu aprobarea primarului unităţii administrativ-teritoriale şi cu avizul prealabil al serviciului public comunitar judeţean de evidenţă a persoanelor sau, după caz, al municipiului Bucureşti. În vederea înregistrării naşterii se vor efectua, după caz, o serie de activităţi de către autorităţile statului (verificări în registrele de stare civilă, în evidenţele cazierului judiciar şi în evidenţele operative, luarea unor declaraţii etc.).
Un alt element de noutate constă în faptul că expertiza medico-legală care era obligatorie până acum în situaţia înregistrării tardive a naşterii este solicitată numai dacă nu există un certificat medical constatator al naşterii.
Actul normativ publicat în Monitorul Oficial reglementează atât situaţia nou-născuţilor, cât şi a copiilor mai mari şi a adulţilor a căror naştere nu a fost înregistrată în registrele de stare civilă. 
În ceea ce priveşte copiii instituţionalizaţi se vor elibera acte de identitate în care se înscrie domiciliul sau reşedinţa la adresa instituţiei sau a centrului unde sunt instituţionalizaţi.
De asemenea, persoanele care sunt internate într-o unitate sanitară pot solicita eliberarea unui nou act de identitate serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor pe raza căruia se află instituţia sanitară. 
Ordonanţa de urgenţă a fost aprobată în şedinţa de Guvern din 28 iunie 2016 şi face parte din seria de măsuri propuse de Executiv şi implementate de Ministerul Afacerilor Interne pentru debirocratizarea şi simplificarea procedurilor administrative.

Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 7 ori 6  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal





_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter