11.08.2016,  16:14:39 | 1 comentariu | 1032 vizualizari
La Petroşani a fost activat noul sistem de alarmare
de Corneliu BRAN
Joi, primarul Tiberiu Iacob-Ridzi a prezentat public noul sistem de alarmare implementat de municipiul Petroşani.
 
O întâlnire-fulger între primarul 
Tiberiu Iacob-Ridzi, directorul unei firme specializate în sisteme de alarmare a populaţiei, Gheorghe Ungureanu, comandantul Poliţiei municipiului Petroşani, Titel Brăgaru, şeful poliţiei locale, Dorel Neag, şi Ion Bunea, din cadrul biroului specializat pe situaţii de urgenţă din cadrul primăriei s-a petrecut joi la Primăria municipiului Petroşani. Presa locală a fost şi ea convocată pentru „buna informare a cetăţenilor petroşeneni”. Scopul întâlnirii a fost acela de a „verifica cum funcţionează sistemul de alarmare, nou implementat, în caz de dezastre sau de atac aerian în municipiul Petroşani”, după cum ne-a comunicat edilul-şef încă din startul discuţiilor.
Un nou sistem de alarmare, cu patru posibilităţi de activare... 
„Este vorba de modernizarea acestui sistem, avem aici şi specialistul care colaborează cu noi şi dumnea­lui o să vă dea mai multe date tehnice despre acest sistem pe care l-am implementat. Ideea este că putem să comandăm în caz de nevoie acest sistem şi de la Petroşani şi de la Deva, de la IGSU şi de la Bucureşti! El poate fi activat la nevoie în orice moment şi cuprinde mai multe lucruri, inclusiv transmiterea de date şi de mesaje între noi şi, la un moment dat, şi către dumneavoastră, presa, în momentul în care se consideră că trebuie înştiinţată populaţia în caz de dezastre, fie că vorbim de atac aerian, inundaţii, sau alte calamităţi. Vorbesc de calamităţi ca să zic aşa care sunt oarecum previzibile sau anunţate mai din timp şi care se produc într-o perioadă de timp rezonabilă, atâta cât să ne dea timp să alarmăm populaţia.
Ideea este că aceas­tă modernizare a sistemului de alarmare nu face altceva de­cât să eficientizeze munca Comitetului Local pentru Situaţii de Urgenţă în caz de nevoie. Există patru posibilităţi de a activa acest sistem, fie direct pe linie clasică, fie prin GSM – adică pe telefon, pe internet dacă e cazul şi pe sistem radio. Deci, în cazul în care cade unul sau mai multe sisteme, noi avem oricând o variantă de activare ale acestor alarme, aproape în orice situaţie. După ce colaboratorul nostru vă va da câteva date, o să trecem efectiv să dăm drumul la alarmare, ca să vedeţi şi dumneavoastră cum funcţionează”, a menţionat primarul Tiberiu Iacob-Ridzi pentru început.
 
Câteva chestiuni tehnice 
Gheorghe Ungureanu, directorul firmei specializate în domeniu, din Bucureşti, a dat câteva explicaţii legate de sistemul de alarmare implementat de curând la Petroşani:
„Este un sistem modern implementat în mai multe localităţi din ţară, un sistem integrat în reţeaua naţională de înştiinţare şi avertizare de alarmare. Sistemul acesta scurtează foarte mult timpul între ordinul de activare a alarmei (care avertizează populaţia) şi timpul efectiv de pornire a sistemului. Practic, dacă domnul primar decide că este necesară avertizarea populaţiei, să zicem, ca un exemplu, la o inundaţie momentul de pornire al sirenelor durează undeva cam 10 secunde! 
Ceea ce e cu totul altceva faţă de ce să făcea până acum. Totodată, pot fi activate în caz de urgenţă, de la dispeceratul permanent al Inspectoratului pentru Situaţii de Urgenţă Hunedoara şi de la Inspectoratul General pentru Situaţii de Urgenţă din Bucureşti. De obicei aceste alarmări de la Deva şi Bucureşti se folosesc în caz de conflict armat, când timpul este foarte scurt de alarmare aeriană n-ar permite să mai fie anunţat primarul şi comitetul local... vă daţi seama, ar trece avionul dintr-o parte în alta până s-ar face toţi aceşti paşi, n-ar fi eficient. Între centrală şi sirene se comunică pe patru medii, aşa cum v-a spus şi domnul primar, fiind astfel mult mai greu să cadă toate cele patru o dată. Este un sistem care permite atât înştiinţarea prin mesaje SMS către grupurile operative, către membrii CLSU – cu alte cuvinte şi către grup PRESS (câţiva dintre dumneavoastră pot fi trecuţi în acel grup). Mesajul ajunge aproape instantaneu, astfel că ce doreşte să transmită domnul primar, prin dumneavoastră, va fi transmis fără probleme”.
 
Cum ştim să facem diferenţierea la sunetele alarmei electrice?
L-am întrebat pe directorul Ungureanu cum va diferenţia populaţia când e vorba să zicem de un atac aerian, ori de o furtună groaznică (cum a fost în această vară), sau de alte dezastre (cutremur, alunecări de teren, grindină etc.)? „Aici sunt două aspecte. Sirenele pe care le aveţi dumneavoastră în municipiu sunt de două tipuri: sirene cu motor electric, acele sirene vechi care sunt modernizate, şi sirene electronice – cum e sirena de pe primărie. În această fază, sistemul activează sirenele electrice, cele care pornesc cu motor şi care scot acel sunet clasic, sinistru, pe care îl ştim cu toţii. Al doilea sistem, este cu sirena electronică, atunci când se trimit mesaje clare pentru populaţie, deci cu voce. Domnul primar poate să transmită în clar avertismentul către populaţie şi cu această sirenă de pe primărie. Pentru sistemul electric avem patru semnale diferite: semnalul de prealarmă aeriană, semnalul de alarmă aeriană, semnalul de alarmă la dezastre şi semnalul de încetare. Toate au o durată de două minute. De exemplu la semnalul de încetare, două minute sună alarma încontinuu, semnalul cel mai uşor de reţinut. Semnalul de alarmă aeriană are 15 semnale sonore, cu patru secunde pauză între ele. Alarmarea la dezastre este de 5 semnale sonore de câte 16 secunde fiecare ca şi durată, cu 10 secunde pauză între ele...”, ne-a răspuns Gheorghe Ungureanu, ajutat şi de Ion Bunea.
„Nu cred că stă cineva să numere de câte ori sună alarma. Ce trebuie să ştie oamenii e faptul că atunci când sună alarma, ea nu sună degeaba şi trebuie să-şi ia măsuri fiecare. O să informăm populaţia şi în această privinţă, dar pe viitor vrem să ne dotăm cu alarme electronice, astfel încât mesajul să fie clar şi auzit de toată lumea: atenţie, vin ploi, există pericol de inundaţii, ca un exemplu, sau atenţie, e exerciţiu de alarmare şi aşa mai departe. Asta e o chestiune de educaţie, mai ales că în ultima perioadă ne confruntăm cu unele fenomene meteo care produc adevărate dezastre uneori”, a completat primarul Tiberiu Iacob-Ridzi.
Primarul a mai menţionat că mai există şi alte canale de alarmare a populaţiei, prin poliţia municipiului şi poliţia locală, care la solicitarea primarului şi a comitetului local pentru situaţii de urgenţă pot trimite cu rapiditate echipaje auto către cartierele mai îndepărtate, care să anunţe populaţia, cum s-a întâmplat de altfel şi la ultima furtună.
 
Achiziţionează încă două alarme electronice dotate cu sistem meteo!
De la Ion Bunea am aflat că modernizarea acestui sistem centralizat de alarmare a costat 58.000 lei, preţ direct de la producător. Tot Ion Bunea ne-a mai dat şi alte detalii privind staţiile electronice de care vorbea primarul: „Avem nevoie de 5 sirene electronice de 750 W pentru a acoperi tot municipiul, după un studiu făcut de INSEMEX cu aparatură performantă, în toate condiţiile grele, de noapte şi de ploaie. Fiindcă avem pus la punct şi sistemul vechi, o să achiziţionăm însă doar două sirene electronice, e drept de o putere mai mare, de 1.200 W, pe care le vom monta în nordul şi în sudul oraşului, zona centrală fiind acoperită de alarma electronică de pe primărie pe care o s-o racordăm la centrală (astfel se va transmite mesajul către cetăţeni din centrala de alarmare, în voce, lumea aflând cu exactitate despre ce problemă e vorba). (...) 
 
Sunetul e tare, profund, dar cam neclar...
La final, a venit şi momentul adevărului. În sensul că odată ieşiţi în faţa primăriei, am constatat că sistemul funcţionează, inclusiv sistemul de voce ce ţine de alarmarea electronică. Din păcate, în momentul când s-a început comunicarea, deşi se auzea foarte tare, nu se înţelegea prea clar ce se spune, vocea părând dublată. Poate mai trebuie făcute nişte reglaje, cine ştie... oricum e ceva ce ţine de latura tehnică a problemei. 
 
Corneliu BRAN
 

Comentarii articol (1 )



Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 9 ori 4  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




- - - - - -
- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter