06.11.2011, 15:58:48 | 0 comentarii | 597 vizualizari
Românii au început să simtă criza pe pielea lor / Utilităţile şi alimentele sunt principalele direcţii în care se mai cheltuiesc bani
![]() Articole de acelasi autor
de Alina PIPAN
Compania Synovate a realizat studiul „Evoluţia crizei în 2009 anticipată de români”, intenţia lor fiind aceea de a înţelege cum simt românii această stare de criză, nu neapărat la nivel macrosocial, ci la nivel de familie ca celulă de bază a societăţii. Aproape 80 la sută dintre respondenţi se tem de birurile în creştere ale statului care iau diferite forme şi, în final, sunt suportate de contribuabili şi de devalorizarea monedei naţionale. Industria auto, construcţiile şi agricultura sunt percepute ca fiind cele mai puternic afectate domenii de activitate şi producţie. Este evident că românul trăieşte mai greu, preţurile utilităţilor sunt prea mari pentru majoritatea şi, de asemenea, produsele alimentarea prea scumpe. Se înmulţeşte numărul oamenilor care intră în imposibilitate de plată din cauza facturilor ridicate. Persoanele cu ajutor social şi pensionarii care au pensii foarte mici sunt depăşiţi de multe ori de situaţie şi rămân să trăiască în case reci ca nişte peşteri sau întunecate. La Vulcan, o femeie a ales să-şi părăsească apartamentul, proprietate personală, pentru a trăi pe lângă ţevile de apă, din imposibilitatea de plată a facturilor de întreţinere. La Lupeni, o pensionară a stat luni de zile fără curent pentru că facturile i s-au adunat şi nu le-a putut plăti. A încercat să facă un angajament de plată cu cei de la ENEL, dar şi suma de plată lunară era aproape 75 la sută din pensia ei. A rămas astfel fără curent şi într-un din zile i-a luat perdeaua foc de la lumânarea pe care o ţinea pe masă pentru a-i face lumină. La Petroşani o femeie, mamă a trei copii, a stat în Vinerea Mare fără gaz pentru că nu-şi poate plăti facturile restante. Creşterea preţurilor la utilităţi îi preocupă pe 48 la sută dintre respondenţi, iar scumpirea alimentelor pe 47 la sută dintre aceştia. De asemenea, mai mult de două treimi dintre respondenţi cred că vor fi afectaţi de creşterea preţului la combustibili. Un sfert din populaţia României a redus deja bugetul destinat achiziţionării de articole de îmbrăcăminte, în timp ce alţi 30 la sută sunt siguri că în viitor se va impune micşorarea bugetului familial pentru aceste categorii de produse. Românii nu mai sunt dispuşi să dea bani pe aparatură electronică sau pentru amenajarea locuinţei. În principiu, banii se vor duce pe cheltuielile de întreţinere ale casei şi pentru alimentele de zi cu zi. Jumătate dintre români nu au încredere în vreo îmbunătăţire a situaţiei şi se aşteaptă la situaţii din ce în ce mai dificile. Mai ales în cazul în care disponibilizările se ţin lanţ şi familiile ajung să fie susţinute financiar doar de un membru al familiei.
Comentarii articol (0 )Nu exista niciun comentariu.
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul Administrare pagină de Facebook pentru persoane publice ![]() Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Administrare pagină de Facebook pentru afaceri ![]() Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... ![]() Catalog promoţionale 2022 ![]() Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii ![]() Rame click - comandă online! ![]() Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! ![]() Steaguri publicitare - click pentru a comanda! ![]() Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Catalog promoţionale 2022 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alege să o susții! ![]() Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Newsletter
|