05.11.2017,  12:10:58 | 11 comentarii | 2238 vizualizari
Emil Părău despre drumul Câmpu lui Neag - Herculane: „O parte a presei a minţit în legătură cu drumul acesta. Nu e cazul ZVJ, voi aţi scris adevărul”


de Corneliu BRAN

• Vor semna oamenii Văii Jiului pentru continuarea lucrărilor?

Vizita primu-ministrului Mihai Tudose în două rânduri în judeţul Hunedoara în ultimele săptămâni a făcut ca în discuţiile sale cu reprezentanţi ai judeţului să intre şi continuarea lucrărilor la drumul spre Herculane. Un drum important pentru deschiderea vestului Văii Jiului înspre vest şi sud-vest, despre care în ziarul nostru s-au scris zeci de pagini în vreo cinci-şase ani de zile, poate mai mult decât oricare dintre problemele zonei abordate de către noi. Totuşi, şeful guvernului ca şi mulţi miniştri au o dilemă (să sperăm că e cu adevărat o dilemă şi nu un teatru ieftin), aceea că nu ştiu exact „dacă lumea din Valea Jiului îşi doreşte sau nu acest drum, sau e un simplu moft al unora şi al altora”. Citind mai jos, poate prim-ministrul Tudose va realiza că nu este vorba de un moft ci de o necesitate!

Turismul poate fi o alternativă, nu doar pe hârtie
În discuţia recentă purtată de către noi cu omul de afaceri lupenean Emil Părău, a intrat şi acest drum naţional, în contextul în care interlocutorul nostru sublinia importanţa acestei căi de acces pentru turismul local, pentru dezvoltarea şi susţinerea acestuia în toate cele patru anotimpuri ale anului, astfel încât să putem vorbi de un turism adevărat şi cu adevărat una dintre alternativele la închiderea mineritului nostru.
„Dacă vrem să facem turism adevărat, atunci trebuie ca acesta să nu fie realizat doar în cele trei-patru luni de iarnă şi, hai să-i zicem, o jumătate de lună de vară (poate nici atât), cum se întâmplă azi! Trebuie ca în următorii ani să reuşim să facem turism adevărat şi în toate cele trei luni de vară, iar după aceea, de ce nu, şi măcar o lună-două de toamnă şi alte o lună-două primăvara. Asta ar însemna un minim de 8-9 luni de turism adevărat în Valea Jiului (ideal ar fi 12 luni din 12 dar până atunci mai este!), care ar mai diminua din efectele închiderii mineritului şi ar trage în sus economia locală şi a judeţului şi ar aduce turismul la adevăratul lui potenţial, ţinând cont că Dumnezeu ne-a dat de toate din punct de vedere natural ca să fim, într-adevăr, un colţ de mică Elveţie, metaforic vorbind, cu munţi spectaculoşi şi coame minunate, cu văi şi pajişti superbe, cu trasee montane ce trebuie numai puse în valoare, cu lacuri glaciare, peşteri mai multe raportat la suprafaţă decât oriunde în ţară, cu faună şi floră diversificată şi unică în Europa din multe puncte de vedere. Dacă, la final, vom reuşi să facem turism adevărat 12 luni din 12 atunci vom putea spune că turismul în Valea Jiului va fi o alternativă viabilă la minerit din punct de vedere economic, iar zona noastră va înflori cu adevărat, acest lucru simţindu-se de către toată lumea! Şi când spun asta nu mă gândesc numai la investitorii din turism, sau cei care vor presta servicii în această ramură, ci şi la toţi oamenii de rând, datorită îmbunătăţirii calităţii vieţii graţie creşterii standardului de existenţă al familiilor şi a confortului asigurat de o infrastructură modernă de care vor beneficia toate localităţile şi staţiunile noastre. Toţi vom putea atunci să avem din nou speranţe că Valea Jiului nu moare, că, din contră, renaşte, iar tinerii noştri nu vor mai fi obligaţi să-şi caute de lucru prin străinătate, putând găsi aici ceea ce caută: stabilitate financiară şi familială. Însă pentru toate astea ce v-am spus, guvernul are un rol determinant în prima fază, iar proiectul pentru turismul Văii Jiului, pentru infrastructura şi investiţiile ce mai trebuie făcute trebuie să fie un tot unitar şi organizat pentru toate cele şase localităţi ale Văii Jiului, de la est la vest”.

Paralela CFR-turism sau... „trenuleţul dezvoltării”
L-am întrebat pe Emil Părău dacă nu cumva ce ne spune sună prea optimist şi cum crede că s-ar putea ajunge la un turism dezvoltat pe toată perioada anului. A surâs şi ne-a spus că toate astea se pot întâmpla numai dacă toată lumea, toţi factorii implicaţi „vor trage precum trage o locomotivă o garnitură de tren”, vagoanele fiind localităţile Văii şi cetăţenii din ele, iar locomotiva investitorii şi factorii de decizie locali şi judeţeni, în timp ce calea ferată şi infrastructura feroviară este problema ministerului şi guvernului. 
„E un exemplu simplu şi uşor de înţeles de toată lumea. Trenul trebuie să aibă condiţii bune de deplasare, astea se asigură prin organizare şi infrastructură. Tot traficul feroviar trebuie să fie sprijinit de către ministerul de resort şi guvern, prin alocare de sume pentru proiecte ce ţin de infrastructură, de modernizarea vagoanelor şi confortul acestora. Locomotiva are rolul de a transporta vagoanele, de a le duce în siguranţă şi la timp la destinaţie. Factorii de decizie din judeţ şi locali, alături de investitorii din turism sunt, aţi ghicit, locomotiva. Vagoanele sunt localităţile şi staţiunile noastre. Calea ferată (respectiv drumurile şi infrastructura feroviară, respectiv infrastructura staţiunilor şi a localităţilor noastre) se modernizează şi se lungeşte pe anumite porţiuni de către ministerul de resort şi guvern. Şi aşa se dezvoltă totul... Este un mic exemplu dat de mine, cred că cel mai simplu şi mai pe înţelesul tuturor, o paralelă transport CFR Călători-turism prin chestiuni care se aseamănă destul de mult în practică”.

Drumul Câmpu lui Neag-Herculane este esenţial pentru un turism dezvoltat pe toată perioada anului
Apoi, Emil Părău ne-a vorbit de necesitatea continuării lucrărilor la drumul Câmpu lui Neag-Herculane, un drum care înseamnă după părerea sa zeci de procente în materie de şansă la dezvoltarea Văii Jiului şi, în mod special, a turismului local pe tot parcursul unui an, nu doar pe câteva luni, cum se întâmplă acum. Totodată, ar fi şi o deschidere importantă a Văii Jiului, alături de drumul Merişor-Schela acest drum scăpând Valea Jiului de acel „fund de sac” care s-a creat prin faptul că nu avem drumuri suficiente de legătură cu restul ţării decât în estul zonei, în timp ce partea vestică, cu frumuseţile sale din zona Retezat-Câmpu lui Neag-Uricani-Valea de Brazi-Straja-Lupeni ori Pasul Vâlcan-Merişor-Vulcan este astfel cam omisă de un flux mare de turişti, oameni ce ar putea umple cu adevărat zona şi ar dezvolta şi turismul de primăva-răvară, sau vară-toamnă. Tot Milu Părău ne-a vorbit şi de greşelile ce s-au făcut, multe venite şi de reaua-credinţă manifestată de unii, dar şi din prostie sau pasivitate: „Trebuie investiţii făcute ca să putem ajunge la un turism dezvoltat pe toată perioada anului. În primul rând, guvernul trebuie să investească în acel drum Câmpu lui Neag-Herculane, cu care suntem minţiţi din 1999 încoace. Toată lumea are o mare vină că nu s-a realizat încă acel drum, nu numai politicienii sau guvernanţii. De ce? Pentru că în general s-a stat pasiv, toată lumea a tăcut şi n-a luat nicio iniţiativă în momentul în care s-a văzut clar că lucrurile nu se urnesc. Cu excepţia câtorva din presa locală, niciun jurnalist n-a luat o atitudine serioasă, clară, pe un subiect important, probabil mai important ca multe altele, drumul acesta fiind esenţial pentru deschiderea Văii Jiului din punct de vedere turistic şi nu numai! Ţin minte că într-o bună parte din presa centrală, dar, din păcate şi din Valea Jiului, s-a scris de multe ori că lucrările la acest drum trec prin ultima zonă virgină din România! O parte a presei a mințit în legătură cu drumul acesta. Nu e cazul ZVJ, voi aţi scris adevărul şi nu aţi făcut astfel de – să le zicem - greşeli, deşi unele au fost rău intenţionate şi voite! –, dar vorbesc de alte publicaţii şi chiar şi posturi de televiziune centrale. S-au preluat aiureli, inclusiv din presa locală, şi s-au spus pe post şi prin ziarele centrale şi agenţiile de ştiri. Un total neadevăr cu zona virgină, ce a inflamat spiritele şi au sărit apoi anumite organizaţii ecologiste, care au crezut ce s-a spus sau ce s-a scris! Odată ce se știe că acest drum exista din 1984, ca şi drum forestier, şi care doar vine puţin lărgit şi pus asfalt peste el, nu mai putem vorbi de zonă virgină. Repet, drumul exista! Apoi, nu s-a intrat deloc cu lucrările în Parcul Naţional Retezat! Cei care au mers pe acest drum au văzut că n-a intrat nimeni în Parcul Naţional Retezat, iar la ce s-a lucrat s-a trecut demult de acest loc minunat şi unic în lume, o adevărată perlă a munţilor noştri, pe care nimeni n-a avut şi nu are interesul să o strice! Apoi, în 2003, după ce s-a făcut o parte din drumul acesta şi s-a trecut de Parcul Naţional Retezat, urmând să se promită continuarea lucrărilor la drum, spre Herculane, cineva cu o minte diabolică a venit cu ideea să prindă o parcelă în parcul nou creat, Domogleţu. Asta ca să mai încurce puţin continuarea lucrărilor la acest drum!”.

Cel puţin 50.000 de semnături din toate localităţile Văii Jiului 
Spre finalul discuţiei, Emil Părău a lansat şi o provocare pentru toată lumea de bună-credinţă din Valea Jiului, pentru toţi cetăţenii care îşi doresc dezvoltarea zonei şi a turismului local, sau cei care consideră că deschiderea Văii Jiului printr-un nou drum naţional spre vestul şi sud-vestul ţării ar fi deja o necesitate nu un moft!
„Dacă noi, toţi din Valea Jiului, ne apucăm chiar de mâine să strângem semnături timp de o lună şi reuşim să avem 40-50.000 de semnături în favoarea continuării lucrărilor la acest drum Câmpu lui Neag-Herculane, atunci s-ar putea ca la noul buget ce se creionează pentru anul viitor să fie incluse şi sume bugetare de către guvernanţi pentru continuarea lucrărilor, lucrări care stagnează de mulţi ani şi pentru care toate guvernele ce au trecut nu au mai dorit să aloce bani, deşi în campaniile electorale s-a tot minţit, de unii sau de alţii, că se vor lupta pentru acest drum. Nu cred, personal, că cineva din Valea Jiului nu ar dori continuarea lucrărilor la această şosea. Sunt convins în proporţie de 99% că dacă vom avea 50.000 de semnături şi le vom da parlamentarilor judeţului nostru să se ducă cu ele la Bucureşti lucrările vor fi prinse în bugetul de anul viitor iar în doi ani drumul va fi gata! Problema este clară: vrem şi noi să fie gata acest drum sau nu vrem? Dacă vrem, atunci să arătăm clar acest lucru! Că doar să dăm vina pe guvern şi să ne plângem că nu face nimic în acest sens e frecţie la picior de lemn! E o provocare la care invit toată presa locală, toate ONG-urile, toţi factorii de decizie locali, toate firmele de turism şi reprezentanţii acestora, toţi cetăţenii să participe! Şi pentru asta trebuie să ne mişcăm repede şi bine, că doar o lună avem la dispoziţie, nu mai mult, pentru a putea ca guvernanţii să aloce bani la lucrări pentru 2018. Dacă nu, mai trece un an degeaba! Un an la care se adaugă alţi vreo zece, ceea ce e deja mult, prea mult, pentru câţiva zeci de kilometri ce au mai rămas de făcut. Haideţi, cu toţii, să ne apucăm să strângem semnături, vorba aceea, din scară în scară, din casă în casă, din cartier în cartier, chiar cu montare de corturi unde să se strângă semnături în toate localităţile Văii Jiului, să arătăm clar că noi vrem acest drum finalizat, că noi vrem dezvoltarea turismului şi a zonei, că trebuie să se ţină cont de dorinţa noastră a tuturor! Un rol mare în strângerea acestor semnături îl aveţi dumneavoastră, presa, inclusiv pe paginile electronice ale ziarelor şi televiziunilor, dar şi în ediţiile tipărite sau în ştirile televizate, pentru că puteţi face public şi să aduceţi la cunoştinţa tuturor cetăţenilor despre acestă provocare, precum şi primarii şi consilierii locali, oamenii de afaceri, firmele de turism şi toate firmele ce doresc deschiderea Văii Jiului şi dezvoltarea zonei, asociaţiile şi ONG-eurile din toată zona şi toţi oamenii de bine care doresc şi care pot să se organizeze rapid în strângerea de semnături pe tabele nominale. Dumneavoastră credeţi că guvernanţii n-ar ţine cont de 50.000 de semnături? Eu nu cred! Ei zic acum că poate chiar noi, cei din zonă, nu ne dorim acest drum, şi atunci de ce să aloce bani? Ei bine, a venit momentul, zic eu, să le arătăm că vrem! La fel, o astfel de acţiune ar trebui iniţiată şi pentru accesarea de fonduri europene pentru proiectele turistice din Valea Jiului, să avem această posibilitate precum vecinii noştri de peste munţi din Gorj. Şi aici e un punct sensibil, la care un mare rol de sprijin ar trebui să-l aibă parlamentarii noştri şi parlamentarii europeni. Cu zeci de mii de semnături de susţinere şi această problemă sunt convins că s-ar rezolva. Haideţi să ne canalizăm cu toţii energia spre fapte necesare dezvoltării locale şi regionale şi atunci va vedea toată lumea că lucrurile se urnesc. Dacă vom continua să stăm pasivi să privim ce se întâmplă în jurul nostru şi apoi să ne plângem de unele de altele, atunci nu vom avea nicio şansă! Cred că nimeni nu-şi doreşte o Vale a Jiului asemănată cu o Vale a Plângerii, cum mai auzim de multe ori, dar pentru asta trebuie mai mult efort din partea tuturor!”.


Comentarii articol (11 )

#1 Petre05.11.2017,  19:19:18
Doamne ajuta sa reusim dezvoltarea turismului in valea jiului asfaltarea drumului national spre Herculane si drumul judetean din Parang .
#2 Unul care iubeste Valea06.11.2017,  09:51:47
In sfarsit o initiativa buna. Sunt convins ca nu e locuitor din Valea Jiului care sa nu semneze acea petite. Daca domnul Parau se ocupa si de concretizarea ei va ramane in istoria Vaii Jiului.
#3 sf. Petru06.11.2017,  16:24:34
Bag de seama ca Milu cu Corneliu vor sa incinga un gratar pe valea Cernei indiferent de costuri. Doamne-ajuta!
#4 unul06.11.2017,  23:51:58
Bag seama ca tu nu esti sfant si te mai inchini, probabil, altcuiva... macar astia doi au o initiativa pentru Vale? Tu ce ai? Si cand va aud de ,,costuri,, mi-e scarba. ,,Costurile" ca 27 de ani in Vale nu s-a facut nimic unde sunt? Unde sunt "costurile" inchiderii mineritului si lasatul cetatenilor fara alternativa? Unde sunt "costurile" platite de populatie din cauza banilor ce se duc pe canalizare via politică, miliarde de bani negri spalati de baroni si de smecheri? Costa un drum? Da, costa, dar ramane ceva pentru zona, pentru judet, pentru viitor... Orice se face cu efort... nu costa un drum mai mult decat nefericirea a peste 130.000 de suflete si a imaginii unor generatii ce vin fara niciun viitor! E clar cu ce tabara esti, cu aia care de 27 de ani n+au reusit sa faca macar o autostrada in Romania...
#5 sf. Petru08.11.2017,  09:24:45
Unule, cum te-ai prins ca nu-s sfant? Mi-as dori ca tu sa faci macar jumatate din infrastructura de transport pe care am facut-o eu pana acum. Si nu glumesc. N-o sa-ti mai expun si tie motivele pentru care un drum spre Herculane nu va ajuta Valea. Chiar mi-as dori sa o ajute, dar e foarte putin probabil sa se intample.
#6 unul09.11.2017,  09:53:59
Se vede prin tara si prin judet ce ai facut tu si ceilalti ca tine, ca n-avem o autostrada gata de 28 de ani azi-maine... doar carpeli si bucati de asa-zise autostrazi, care toate se rup de bine ce au fost executate si proiectate. Macar daca taceai, filozof ramaneai, vorba proverbului intelep... Repet, e clar din ce tabara faci parte... ca si tantarii, ati supt sange (a se citi bani si averi) de pe spatele cetatenilor si acestei tarisoare mult injurate de detractori si oameni care n-au in ei nici cea mai mica farama de patriotism adevarat si acum dati lectii la toti despre drumuri si autostrazi si va dati cu parerea... ca si cum nici usturoi n-ati mancar nici gura nu va pute. Tocmai de aia nu esti tu cel mai in masura sa spui acum daca acest drum va ajuta sau nu Valea! Cand ai facut acea jumatate de infrastructura de care vorbesti - desi personal cred ca e o mare exagerare, sa nu-i spun minciuna gogonata, de ce nu te-ai gandit si sa termini acel drum, sau macar sa te lupti pentru el. Toata lumea zice ca da, trebuie acel drum, toti il asteapta si nu vad ce poate fi rau in asta (va fi inca o sansa, mica sau mare, vom vedea)... iar daca luam din antichitate exemplul romanilor, care spuneau ca orice drum inseamna deschidere, putere, largire a orizontului Imperiului s.a., atunci n-are rost sa mai discutam ca vorbim vorbe... De ce Valea Jiului n-ar avea voie sa aiba o deschidere directa spre vestul si sud-vestul tarii? Ca asa vrei tu si altii ca tine? Ca asa au unii chef si ca-i doare-n cot de o comunitate intreaga? Ca orice se doreste, mai intai se spune NU, sau NU SE POATE, in loc sa se sprijine o idee, un tel, o noua oportunitate? Ca unii vor sa se razbune acum pe mineri si cu acest drum ca si cu altele - ca nu s-au terminat, vedem, razbunarile, uitand se pare ca politicul a fost cel care i-a manipulat in trecutul apropiat pe niste oameni care intr-adevar au simpla vina ca s-au lasat manipulati (gratie si ,,marilor,, lideri de sindicat, tradatori, fripturisti si ordinari pe care i-au avut? Hai ca e clar ca ca n-are rost sa mai imi pierd vremea cu tine ca oricum nu o scot la capat! Oricum este prima si ultima oara cand iti mai raspund.
#7 sf. Petru10.11.2017,  09:13:22
Unule, vad ca esti un patriot adevarat. Imi place de tine. Cred ca ai pornit cu stangul discutia cu mine si doar pentru faptul ca nu eram de acord cu tine m-ai considerat ca fiind "in opozitie". Chiar ziceam pe bune partea cu infrastructura si nu exageram. Si acum intrebare ca sa vedem daca e rentabil drumul. Cu cati kilometri se scurteaza drumul de la Timisoara la Lupeni daca se face drumul? Cu cat se scurteaza drumul de la Resita la Lupeni daca se face drumul? Cu cat se scurteaza drumul de la Herculane la Petrosani dupa ce se face drumul?
#8 unul11.11.2017,  10:49:14
Nu e vorba de scurtare de ruta, e vorba de deschidere si de viziunea de a crea noi oportunitati. Si mai e vorba de un principiu: acela de a crea, daca ai inchis ceva de baza intr-o zona monoindustriala intr-un timp relativ scurt (vezi cazul minelor), sa deschizi atunci, imediat, altceva! Deci sa ajuti comunitatea respectiva, dandu-i de fapt ,,undita,, sa prinda peste si nu sa se ajung[ sa se stea doar la intins mana cum din pacate incepe sa fie, situatia sociala a majoritatii populatiei din Vale fiind tot mai rea (practic ne-am reintors la anii `90 din cauza magariilor politice si a nesprijinul localitatilor noastre de catre Bucuresti si Deva (partial)... Promiteam ca nu mai raspund, dar ma simt nevoit deoarece vad ca o tot sucesti si o rasucesti doar ca sa ne arati la toti ca tu ai dreptate. Repet, acest drum nu ar scurta nimic, ar aduce noi oportunitati pentru Vale si ar scoate depresiunea din ,,sacul de fund,, al retelei de drumuri (retea existenta azi cu deschidere doar in estul Vaii) - acest drum si cel de la Pasul Valcan spre Gorj deschizand turistic - si nu numai - si centrul si vestul zonei (depresiunea are totusi peste 50 km lungime, deci nu-i putin lucru pentru cei din centrul si vestul Vaii Jiului). Si, da, sunt patriot, asta nu se spune, se simte, dar daca tot m-ai provocat si spun ca nu mi-e rusine. Sau pentru unii a ajuns o rusine sa spuna ca sunt patrioti sau ca simt asta?
#9 sf. Petru13.11.2017,  10:59:03
Recunosti ca nu se scurteaza drumul dar tot esti sigur ca se creeaza noi oportunitati. Cum? Variantele pe Baia de Arama si Hateg sunt la fel de frumoase, cel pe Hateg are chiar si Sarmizegetusa fix pe traseu, drumul e foarte bun si lat si nu necesita nici macar un ban in plus sa aduca vizitatori. Drumul prin Baia de Arama te aduce pe Defileul Jiului. Mai sta cineva sa admire Defileul Jiului? Vizitatorii vin pentru obiective turistice, nu pentru drum. Ii vine si randul Transalpinei si drumurilor peste munti sa nu mai fie la moda. Cand in Straja drumul nu era asfaltat, urcau masinile pana sus? Tin minte ca urcau. Pasul Valcan are telegondola, are drum asfaltat...vedem undeva boom-ul de turisti? Eu nu-l vad. Degeaba visam ca drumul respectiv va transforma Valea Jiului intr-un El Dorado turistic. Banii respectivi i-as investi de exemplu in terminarea unui proiect la munte: Parang sau unirea Pasului Valcan cu Straja si creearea de locuri de cazare in Orase! In felul asta prind apartamentele putina valoare si se renoveaza.
#10 unul14.11.2017,  00:06:43
Bine, cum zici tu, atunci sa nu se faca nimic... hai, ca deja...
#11 sf. Petru14.11.2017,  09:11:22
N-am zis sa nu se faca nimic... mi-am scris parerea care ar fi solutia corecta pt a dezvolta turismul in Valea Jiului. In felul asta nu aruncam banii pe un drum inutil, care trece prin putinele zone cvasi-salbatice din Europa. Zic cvasi pentur ca taietorii de lemne sunt la ei acasa pe cele doua vai (mai ales pe valea Cernei). Lor le-ar conveni drumul asfaltat pentru ca ar scoate mai usor camionul din padure.


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 6 ori 3  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!






_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter