05.11.2017, 12:10:58 | 11 comentarii | 2238 vizualizari
Emil Părău despre drumul Câmpu lui Neag - Herculane: „O parte a presei a minţit în legătură cu drumul acesta. Nu e cazul ZVJ, voi aţi scris adevărul”
![]() Articole de acelasi autor
de Corneliu BRAN
• Vor semna oamenii Văii Jiului pentru continuarea lucrărilor? Vizita primu-ministrului Mihai Tudose în două rânduri în judeţul Hunedoara în ultimele săptămâni a făcut ca în discuţiile sale cu reprezentanţi ai judeţului să intre şi continuarea lucrărilor la drumul spre Herculane. Un drum important pentru deschiderea vestului Văii Jiului înspre vest şi sud-vest, despre care în ziarul nostru s-au scris zeci de pagini în vreo cinci-şase ani de zile, poate mai mult decât oricare dintre problemele zonei abordate de către noi. Totuşi, şeful guvernului ca şi mulţi miniştri au o dilemă (să sperăm că e cu adevărat o dilemă şi nu un teatru ieftin), aceea că nu ştiu exact „dacă lumea din Valea Jiului îşi doreşte sau nu acest drum, sau e un simplu moft al unora şi al altora”. Citind mai jos, poate prim-ministrul Tudose va realiza că nu este vorba de un moft ci de o necesitate! Turismul poate fi o alternativă, nu doar pe hârtie Paralela CFR-turism sau... „trenuleţul dezvoltării” Drumul Câmpu lui Neag-Herculane este esenţial pentru un turism dezvoltat pe toată perioada anului Cel puţin 50.000 de semnături din toate localităţile Văii Jiului Comentarii articol (11 )
#1
![]()
Doamne ajuta sa reusim dezvoltarea turismului in valea jiului asfaltarea drumului national spre Herculane si drumul judetean din Parang .
#2
![]()
In sfarsit o initiativa buna. Sunt convins ca nu e locuitor din Valea Jiului care sa nu semneze acea petite. Daca domnul Parau se ocupa si de concretizarea ei va ramane in istoria Vaii Jiului.
#3
![]()
Bag de seama ca Milu cu Corneliu vor sa incinga un gratar pe valea Cernei indiferent de costuri. Doamne-ajuta!
#4
![]()
Bag seama ca tu nu esti sfant si te mai inchini, probabil, altcuiva... macar astia doi au o initiativa pentru Vale? Tu ce ai? Si cand va aud de ,,costuri,, mi-e scarba. ,,Costurile" ca 27 de ani in Vale nu s-a facut nimic unde sunt? Unde sunt "costurile" inchiderii mineritului si lasatul cetatenilor fara alternativa? Unde sunt "costurile" platite de populatie din cauza banilor ce se duc pe canalizare via politică, miliarde de bani negri spalati de baroni si de smecheri? Costa un drum? Da, costa, dar ramane ceva pentru zona, pentru judet, pentru viitor... Orice se face cu efort... nu costa un drum mai mult decat nefericirea a peste 130.000 de suflete si a imaginii unor generatii ce vin fara niciun viitor! E clar cu ce tabara esti, cu aia care de 27 de ani n+au reusit sa faca macar o autostrada in Romania...
#5
![]()
Unule, cum te-ai prins ca nu-s sfant? Mi-as dori ca tu sa faci macar jumatate din infrastructura de transport pe care am facut-o eu pana acum. Si nu glumesc.
N-o sa-ti mai expun si tie motivele pentru care un drum spre Herculane nu va ajuta Valea. Chiar mi-as dori sa o ajute, dar e foarte putin probabil sa se intample.
#6
![]()
Se vede prin tara si prin judet ce ai facut tu si ceilalti ca tine, ca n-avem o autostrada gata de 28 de ani azi-maine... doar carpeli si bucati de asa-zise autostrazi, care toate se rup de bine ce au fost executate si proiectate. Macar daca taceai, filozof ramaneai, vorba proverbului intelep... Repet, e clar din ce tabara faci parte... ca si tantarii, ati supt sange (a se citi bani si averi) de pe spatele cetatenilor si acestei tarisoare mult injurate de detractori si oameni care n-au in ei nici cea mai mica farama de patriotism adevarat si acum dati lectii la toti despre drumuri si autostrazi si va dati cu parerea... ca si cum nici usturoi n-ati mancar nici gura nu va pute. Tocmai de aia nu esti tu cel mai in masura sa spui acum daca acest drum va ajuta sau nu Valea! Cand ai facut acea jumatate de infrastructura de care vorbesti - desi personal cred ca e o mare exagerare, sa nu-i spun minciuna gogonata, de ce nu te-ai gandit si sa termini acel drum, sau macar sa te lupti pentru el. Toata lumea zice ca da, trebuie acel drum, toti il asteapta si nu vad ce poate fi rau in asta (va fi inca o sansa, mica sau mare, vom vedea)... iar daca luam din antichitate exemplul romanilor, care spuneau ca orice drum inseamna deschidere, putere, largire a orizontului Imperiului s.a., atunci n-are rost sa mai discutam ca vorbim vorbe... De ce Valea Jiului n-ar avea voie sa aiba o deschidere directa spre vestul si sud-vestul tarii? Ca asa vrei tu si altii ca tine? Ca asa au unii chef si ca-i doare-n cot de o comunitate intreaga? Ca orice se doreste, mai intai se spune NU, sau NU SE POATE, in loc sa se sprijine o idee, un tel, o noua oportunitate? Ca unii vor sa se razbune acum pe mineri si cu acest drum ca si cu altele - ca nu s-au terminat, vedem, razbunarile, uitand se pare ca politicul a fost cel care i-a manipulat in trecutul apropiat pe niste oameni care intr-adevar au simpla vina ca s-au lasat manipulati (gratie si ,,marilor,, lideri de sindicat, tradatori, fripturisti si ordinari pe care i-au avut? Hai ca e clar ca ca n-are rost sa mai imi pierd vremea cu tine ca oricum nu o scot la capat! Oricum este prima si ultima oara cand iti mai raspund.
#7
![]()
Unule, vad ca esti un patriot adevarat. Imi place de tine.
Cred ca ai pornit cu stangul discutia cu mine si doar pentru faptul ca nu eram de acord cu tine m-ai considerat ca fiind "in opozitie".
Chiar ziceam pe bune partea cu infrastructura si nu exageram.
Si acum intrebare ca sa vedem daca e rentabil drumul. Cu cati kilometri se scurteaza drumul de la Timisoara la Lupeni daca se face drumul? Cu cat se scurteaza drumul de la Resita la Lupeni daca se face drumul? Cu cat se scurteaza drumul de la Herculane la Petrosani dupa ce se face drumul?
#8
![]()
Nu e vorba de scurtare de ruta, e vorba de deschidere si de viziunea de a crea noi oportunitati. Si mai e vorba de un principiu: acela de a crea, daca ai inchis ceva de baza intr-o zona monoindustriala intr-un timp relativ scurt (vezi cazul minelor), sa deschizi atunci, imediat, altceva! Deci sa ajuti comunitatea respectiva, dandu-i de fapt ,,undita,, sa prinda peste si nu sa se ajung[ sa se stea doar la intins mana cum din pacate incepe sa fie, situatia sociala a majoritatii populatiei din Vale fiind tot mai rea (practic ne-am reintors la anii `90 din cauza magariilor politice si a nesprijinul localitatilor noastre de catre Bucuresti si Deva (partial)... Promiteam ca nu mai raspund, dar ma simt nevoit deoarece vad ca o tot sucesti si o rasucesti doar ca sa ne arati la toti ca tu ai dreptate. Repet, acest drum nu ar scurta nimic, ar aduce noi oportunitati pentru Vale si ar scoate depresiunea din ,,sacul de fund,, al retelei de drumuri (retea existenta azi cu deschidere doar in estul Vaii) - acest drum si cel de la Pasul Valcan spre Gorj deschizand turistic - si nu numai - si centrul si vestul zonei (depresiunea are totusi peste 50 km lungime, deci nu-i putin lucru pentru cei din centrul si vestul Vaii Jiului). Si, da, sunt patriot, asta nu se spune, se simte, dar daca tot m-ai provocat si spun ca nu mi-e rusine. Sau pentru unii a ajuns o rusine sa spuna ca sunt patrioti sau ca simt asta?
#9
![]()
Recunosti ca nu se scurteaza drumul dar tot esti sigur ca se creeaza noi oportunitati. Cum?
Variantele pe Baia de Arama si Hateg sunt la fel de frumoase, cel pe Hateg are chiar si Sarmizegetusa fix pe traseu, drumul e foarte bun si lat si nu necesita nici macar un ban in plus sa aduca vizitatori. Drumul prin Baia de Arama te aduce pe Defileul Jiului. Mai sta cineva sa admire Defileul Jiului?
Vizitatorii vin pentru obiective turistice, nu pentru drum. Ii vine si randul Transalpinei si drumurilor peste munti sa nu mai fie la moda.
Cand in Straja drumul nu era asfaltat, urcau masinile pana sus? Tin minte ca urcau.
Pasul Valcan are telegondola, are drum asfaltat...vedem undeva boom-ul de turisti? Eu nu-l vad.
Degeaba visam ca drumul respectiv va transforma Valea Jiului intr-un El Dorado turistic.
Banii respectivi i-as investi de exemplu in terminarea unui proiect la munte: Parang sau unirea Pasului Valcan cu Straja si creearea de locuri de cazare in Orase! In felul asta prind apartamentele putina valoare si se renoveaza.
#10
![]()
Bine, cum zici tu, atunci sa nu se faca nimic... hai, ca deja...
#11
![]()
N-am zis sa nu se faca nimic... mi-am scris parerea care ar fi solutia corecta pt a dezvolta turismul in Valea Jiului.
In felul asta nu aruncam banii pe un drum inutil, care trece prin putinele zone cvasi-salbatice din Europa. Zic cvasi pentur ca taietorii de lemne sunt la ei acasa pe cele doua vai (mai ales pe valea Cernei). Lor le-ar conveni drumul asfaltat pentru ca ar scoate mai usor camionul din padure.
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... ![]() Cataloage promoţionale 2024 ![]() Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii ![]() Rame click - comandă online! ![]() Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! ![]() Steaguri publicitare - click pentru a comanda! ![]() Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cataloage promoţionale 2024 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alege să o susții! ![]() Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Newsletter
|