28.08.2018,  16:06:39 | 0 comentarii | 774 vizualizari
Acum 5 ani calitatea vieții locatarilor Coloniei era la 42 la sută. Să mai fi crescut? Puteți să vă spuneți părerea
de Alina PIPAN

În 2013, Asociația Colonia Veselă și Institutul Social Valea Jiului al Universității din Petroșani au realizat cea mai amplă cercetare sociologică în cartier. Au fost aplicate peste 800 de chestionare. Nivelul calităţii vieţii a fost apreciat la 42%, adică nota 4,2 din 10.  Oare ce s-ar întâmpla dacă acest chestionar ar fi reluat la distanță de 5 ani? Cum ar fi calitatea vieții în Colonie, la 5 ani distanță?

ACV nu reia chestionarul, dar vă întreabă simplu, e este percepţia asupra cartierului. Vă rugăm să răspundeţi în formularul de aici: formular Colonie.

O să trecem în revistă câteva secvențe din viața de cartier a Coloniei, din ultimii ani, inițiative ale autorităților locale, care au datoria să investească în acest cartier, și să-i sporească confortul,  dar și inițiative ale comunității, care trebuie să se simtă confortabil în cartierul lor. Confortul sporit vine prin respectarea investițiilor realizate, și prin implicare.

 

Asfaltări pe străzile din Colonie, pe datorie

În anul 2015 Primăria Petroşani  încheia un contract de credit pentru finanţarea asfaltărilor programate pentru câteva străzi din Colonie: Griviţa Roşie, Radu Şapcă, Micu Klein, Împăratul Traian, Gheorghe Doja şi Egalităţii. Bani în bugetul local nu erau suficienți pentru aceste investiții, așadar s-a apelat la un credit. Accesarea creditelor pentru realizarea de investiții este firească, se oblișnuiește, mai ales dacă procnoza economică a localității sună bine. În Colonie s-a extins și canalizarea, a fost construită o grădiniță nouă la Școala Gimnazială 2, a fost introdus gazul către spațiile ce aparțin instituțiilor de stat.

Cum ar suna devierea traficului aglomerat din oraș, prin Colonie?

Traficul pe străzile din Colonie este greoi, cu toate că s-a investit în modernizarea străzilor. Nu neapărat calitatea asfaltului este problema. Străzile din Colonie sunt înguste, scurte, multe nu au sistem de rigole, deci se inundă. Sunt intersecții multe limita de viteză este mică.

Cu toate acestea arhitecții tineri de la ACV vin cu o propunere interesantă, dar și cu soluții pentru implementarea ei, devierea traficului greu prin Colonie. La prima vedere nu sună bine, traficul greu pe străzile Cuza Vodă, Plopilor sau Dacia ar fi un chin pentru locatarii Coloniei.

Propunerea tinerilor arhitecți sună așa: ”relocarea traficului greu pe strada Titu Maiorescu, cu racord la pod Dărănești și giratoriu Mihai Viteazu. În felul acesta apar două noi traversari peste calea ferata și se creeaza premisele pentru mutarea autogării în spatele gării. Astfel, s-ar revitaliza și zona aceea care se degradeaza zilnic, și s-ar putea constitui nodul intermodal în Piața Victoriei (autogară, gară, microbuze locale+Valea Jiului+Deva+Parâng, viitorul Green Line, taxi). Cum vi se pare aceasta propunere?”. Nouă ni se pare ingenioasă, mai ales că se alocă fonduri europene pentru acest tip de investiții.  (vezi foto simulare trafic)

Cartier cu rată mare a infracționalității, rezolvarea este doar în mâna autorităților

Scuarul de pe strada Sarmizegetusa, singurul spațiu verde din această zonă a Coloniei, arată astăzi dezolant. Situația era altfel acum câțiva avi.  Cu câțiva ani în urmă au fost montate locuri de joacă pentru copii, care au dispărut între timp. Este dezolant și descurajant pentru orice locatar să experimenteze aceste acte antisociale, pentru că renunță încet, încet la speranța de a locui într-o comunitate sigură. În acest caz avem de-aface cu infracțiunea în stare pură. Un cartier în care rata infracționalității este mare, este un cartier cu probleme. Practic problemele cartierului încep să se revolve când scade rata infracționalității, iar aceasta dispare când poliția își face datoria cum trebuie. (vezi foto strada Sarmizegetusa)

Oamenii care vor, pot și fac. Cinste lor!

În această primăvară ACV a avut o inițiativă cetățenească, aceea de a înfrumuseța strada Dacia.Proiectul a mers nesperat de bine. Pe strada Dacia au apărut pomi ornamentali, strada a fost curățată strada, au fost montate băncuțe confecționate de oamenii din Colonie. Aspectul străzii s-a schimbat radical, cu efort mare, dar cu cheltuieli minime, iar asta datorită în principal oamenilor.

L-am întrebat atunci pe inițiator, Mihai Danciu, dacă are curaj să demareze proiectul. Dacă după o lună constată că s-au stricat și furat bunurile. ”Dacă vor fi distruse vom face altele, a răspuns el. În orice comunitate există lucruri care se păstrează, lucrui care se vandalizează. Important este să facem ceva”, a răspuns el. O atitudine sănătoasă. (foto confecționare băncuțe)

Fostele perimetre industriale nu trebuie abandonate, trebuie reinventate

Red Bull Romaniacs a trecut la limita Coloniei, în preajma turnului de apă. Organizatorii s-au folosit în Valea Jiului de fostele clădiri industriale pentru a  crea trasee  off-road. Prin astfel de evenimente sunt puse în valoare clădirile istorice și reprezentative ale orașului, așa cum este Turnul de apă.

Fostul depozit de mărfuri al stației CF Petroșani, este unul dintre cele mai frumoase spații interioare din Vale. El nu mai are utilitate pentru regionala de transport, dar poate avea altă destinație.

Depoul locomotive din Colonie, un spațiu extraordinar, unic, a fost redeschis publicului cu ocazia aniversării a 100 de ani de la înființarea lui. A fost un moment extraordinar, care a rămas încapsulat în timp. Din nefericire depoul este acum doar un spațiu uitat, el nu a fost transformat într-un punct turistic, deși ar fi fost extrem de interesant de vizitat. La momentul respectiv s-a vorbit despre acest proiect, dar a fost abandonat după ce noua conducere a preluat CJ Hunedoara. Mare păcat! (foto cu depoul CFR)


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 9 ori 4  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter