29.10.2011,  14:50:44 | 0 comentarii | 843 vizualizari
Sport. Ultima oră.


de Loredana JUGLEA

„Schumacher.” de Hunedoara. Pilotul Mihai Cîmpeanu a făcut o nouă demonstraţie de măiestrie în Campionatul Naţional de Viteză în Coastă şi este lider în clasamentul grupei A, după primele două etape ale competiţiei. Brădeanul este în top 10 şi în ierarhia generală, deşi are o maşină mai puţin competitivă decât mulţi dintre adversari.

Mihai Cîmpeanu a făcut o cursă perfectă în etapa inaugurală a Raliului de la Câmpulung Muscel şi a ocupat primul loc la grupa A şi locul opt la general. Pilotul brădean a scăpat de  problemele tehnice la bolidul Mitshubishi Evo 6 care i-au făcut viaţa amară anul trecut şi a putut concura la adevărata sa valoare. „Maşina a mers perfect, iar traseul mi s-a potrivit ca o mănuşă. A fost o cursă tehnică în care a contat mai mult abilitatea şi experienţa pilotului, decât forţa maşinilor. Au existat totuşi şi porţiuni în care viteza maximă s-a apropiat de 200 de kilometri pe oră şi maşinile tari au recuperat teren, dar tot măiestria a făcut diferenţa”, a spus Cîmpeanu după prima etapă în care a fost urmat în clasament de Ciprian Ciobotaru şi Andrei Mitraşcă.

Învingător detaşat în prima etapă şi cu un avans de peste şase secunde în prima manşă cronometrată a etapei secunde, Cîmpeanu şi-a menajat maşina în manşa secundă din etapa a doua a competiţiei. Protejarea bolidului l-a costat însă pierderea locului întâi pe pilotul brădean care a fost depăşit de ocupantul locului doi din prima zi, Ciprian Ciobotariu. Drept urmare, Cîmpeanu s-a clasat pe locul doi la grupa A şi pe nouă la general în etapa a II-a şi a acumulat doar 35 de puncte din cele 40 posibile după primele două etape. Cu această zestre, Cîmpeanu este totuşi lider la grupa A, după primele două etape, la egalitate de puncte cu Ciprian Ciobotariu, cei doi find urmaţi în top de Andrei Mitraşcă cu 22 de puncte. „Teoretic pierderea avantajului de şase secunde era imposibilă, dar practic am fost depăşit cu 2-3 zecimi de secundă. Îmi venea să plâng de ciudă, dar mă voi revanşa în etapele de la Straja (judeţul Alba). Oricum, rezultatele excelente de la Grupa A şi clasarea onorabilă în top 10 în ierarhia generală în faţa unor maşini mult mai puternice şi mai scumpe reprezintă un start bun în noul sezon competiţional”, a spus Cîmpeanu care e dublu campion naţional la VTM în 2000 şi 2006 şi medaliat cu bronz în 2009. 

 

Maria Orban, din Petroşani, a ratat participarea din cauza unei accidentări

SCM Deva, în top la „Cupa Constructorul”

Tenismenii de la clubul devean au avut patru prezenţe în finale la cele şase categorii de vârstă ale competiţiei dotate cu Cupa Constructorul.

 Vlad Știrbu (18 ani) şi Bogdan Bristan (14 ani) au câştigat  trofeele puse în joc, iar Amanda Sapta (14 ani) şi Andrei Mihaloianis (18 ani) s-au mulţumit cu locul doi.

Cei doi sportivi de la SCM Deva participanţi la categoria de vârstă 18 ani şi-au învins toţi adversarii şi au ajuns faţă în faţă în finală. Plecat ca favorit, Andrei Mihaloianis a trebuit să se recunoască învins de ambiţiosul Vlad Știrbu care s-a impus cu 7-5 în setul decisiv, după ce ambii jucători şi-au adjudecat câte un set. „A fost o victorie a muncii şi seriozităţii în faţa talentului şi calităţilor genetice deosebite”, a comentat Lunella Maier, antrenoare la SCM Deva şi principala organizatoare a competiţiei.

Tenismenii de la SCM Deva au fost în prim-plan şi la categoria de vârstă 14 ani. Bogdan Bristan şi-a onorat statutul de favorit numărul unu al categoriei sale şi a câştigat competiţia la băieţi, după ce l-a învins în finală pe Alexandru Mureşan de la Tom tenis Cluj-Napoca, scor 4-6, 6-2, 7-6. Amanda Sapta, şi ea favorită numărul unu la feminin, a ajuns în finală, însă a fost învinsă de Miriam Bulgaru, de la TC Vlad Bucur Alba Iulia, după un meci în care nu s-a regăsit şi a pierdut cu 1-6, 2-6. „Bogdan Bristan a jucat bine şi a învins în finală un adversar arţăgos şi bine cotat. Mandy (Amanda Sapta n.r.) a făcut şi ea două meciuri bune în turneul şah al celor mai bune patru jucătoare de la categoria sa, însă nu s-a concentrat suficient în meciul pentru locul I. Oricum, talentul lui Mandy e mare şi e recunoscut şi pe plan internaţional, dovadă că a primit o invitaţie de a juca pentru un club din Germania”, a precizat antrenoarea Lunella Maier.

Raluca Ciufrilă, lidera clasamentului naţional de 14 ani şi a clubului SCM Deva, nu a participat la Cupa Constructorul, deoarece este prezentă la un turneu ITF la categoria 18 ani, în vreme ce  Maria Orban, ocupanta locului trei naţional, a lipsit din cauza unei accidentări.

  

Premii de „excelenţă” pentru Mureşul Deva

Echipa de seniori şi formaţiile de juniori ale clubului Mureşul Deva vor fi premiate cu suma de 50.000 de lei de la bugetul local în urma unei hotărâri aprobate, ieri, de membrii Consiliului Local Deva. Antrenorii şi ceilalţi componenţi ai staff-ului tehnic vor primi câte 600 de lei la fel ca şi cei 27 de jucătorii seniori, în vreme ce juniorii vor primii sume cuprinse între 347 şi 502 lei. Votul consilierilor locali s-a bazat pe „rezultatele excelente” obţinute de aceste echipe „cuantificate în menţinerea echipei de seniori în Liga a II-a şi clasarea pe locuri fruntaşe în campionatele naţionale a echipelor de juniori”. Chiar dacă salutăm încurajarea sportului care e subfinanţat, le precizăm consilierilor locali că menţinerea echipei de seniori în liga a II-a este doar probabilă, nu sigură, şi că alte cluburi din oraş au rezultate mai bune la nivel de copii şi juniori decât Mureşul Deva. 

 

Spectacol pe două roţi

“Mai mare! Mai tare! Mai greu! Mai departe!” – acesta este sloganul sub care se desfăşoară ediţia a treia a concursului ENDUROPANORAMA-GHELARI 2011. În acest an, evenimentul moto se transformă într-o adevărată provocare la aventură – trei zile cu motoarele în înutul Pădurenilor pe cele mai grele, dar şi frumoase trasee din Munţii Poiana Ruscăi. Prieteneasca de la Ghelari îşi păstrează cele două clase –profi/experţi şi mediu/hobby (atenţie, nu e recomandată începătorilor!).

Organizatorul, Clubul Haita Deva, dă startul competiţiei vineri, 6 mai, de la ora 17,30 în cariera din satul Ghelari. Plecarea din tabăra de bază, Pensiunea Panorama, se va face la ora 17. “Prologul de vineri va stabili ordinea la start şi constă într-o aglomerare de obstacole artificiale şi naturale, de la grămezi de buşteni, bolovani, la canioane,  clădiri dezafectate şi pante alunecoase, pe iarbă”, spune unul dintre organizatori, Paul Grecu. Prologul este un traseu de cinci kilometri pe care participanţii va trebui să îl parcurgă o singură dată, pentru că, întorşi în tabără, pe endurişti îi aşteaptă câteva surprize: spectacol pădurenesc, foc de tabără…, iar pentru jurnalişti se organizează o conferinţă de presă.

Ziua de sâmbătă, prima zi de concurs, însumează 100 de kilometri. Startul se dă din apropierea taberei, la ora 9,30 pe un traseu către Valea Dăbâca, Hăjdău, Florese, Topliţa, Bunila şi retur. Pentru presă şi spectatori, organizatorii anunţă două puncte de unde se pot urmări două “speciale”, adică probe foarte dificile, pe traseul pentru experţi. Prima este în apropierea localităţii Dăbâca: “O urcare criminală, cu înclinare mare, rădăcini multe şi praguri de piatră, a doua specială este la Hăşdău, după primul punct de alimentare. Este o urcare pe un vălău cu praguri de piatră”, explică un alt organizator, Felix Predescu.

Duminică, startul se dă tot la 9,30, iar cei 50 de kilometri şerpuiesc către zona Lelese-Govăjdie. Spectatorii pot urca mai uşor la speciala din apropierea tunelului de pe fostul traseu al mocăniţei. Riderii din ambele clase vor trece prin tunel şi la ieşirea către Govăjdie vor coborî direct peste bolovani. “Este de departe cel mai bun traseu pe care l-am pregătit până acum şi ca peisaj şi ca structură de concurs. Apreciem că vom avea undeva între 180 şi 200 de participanţi, până acum s-au înscris din opt ţări: Italia, Ungaria, Austria, Germania, Franţa, Suedia, Polonia şi bineînţeles România. Chiar dacă a plouat mult în ultima vreme, nu schimbăm traseul şi garantez că jumătate dintre participanţi nu vor reuşi să-l parcurgă. E un traseu dificil şi aşa rămâne”, declară Paul Grecu.

Cum era de aşteptat, la clasa mediu/hobby s-au înscris 100 de participanţi şi nici 50 la experţi, unde traseul este mult mai greu şi este “construit” special pentru greii sportului. Și-au confirmat şi în acest an prezenţa nume grele din enduro: Kovacs Ervin, campionul României la enduro; Peter Katai, campionul Ungariei; Romeo Dunca, participant Dakar; austriacul Erich Brandauer, fostul director al celebrului concurs Erzberg, unul dintre cele mai grele din lume; Lucian Neaga, românul care a ajuns primul la clasa hobby la Red Bull Romaniacs; Giovani Pulcini, una dintre speranţele Italiei; Varga Akos, cel mai strălucit tânăr endurist din Ungaria şi vedeta Antenei 1, Dani Oţil. Majoritatea riderilor sunt bărbaţi, dar s-au încumetat să se înscrie şi câteva reprezentante ale sexului frumos.

Pentru locurile 1,2,3 de la ambele clase se oferă premii în euro, iar ocupanţii locurilor 4,5,6 vor primi accesorii moto. Valoarea premiilor depăşeşte 3 mii de euro. Pentru informaţii suplimentare, puteţi consulta site-ul oficial al clubului organizator       http://www.motoclubhaita.ro sau puteţi cere detalii de la Paul Grecu la numărul de mobil -0722 65 97 99 (dacă nu răspunde, înseamnă că e pe traseu, lăsaţi un sms).


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 10 ori 8  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!






_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter