12.08.2021,  18:15:27 | 0 comentarii | 889 vizualizari
Incredibil! Clienţi batjocoriţi de Hyundai. Cinci luni pe dreapta pentru că un dealer NU-ŞI ONOREAZĂ OBLIGAŢIA de a asigura garanţia unui autoturism
de Cătălin DOCEA

A plătit bani grei pentru un autoturism şi garanţia aferentă, dar s-a trezit păcălit ca la colţul străzii. Este cazul unui timişorean, cadru didactic universitar, căruia dealerul regional Hyundai refuză să îi respecte drepturile de cumpărător de bună-credinţă. De cinci luni, deşi a plătit aproape 35.000 de euro pentru un autoturism şi garanţia aferentă, Sorin-Mihai S. nici nu se poate folosi de maşină, dar nici nu mai ştie încotro să o apuce. Totul pentru că, de îndată ce a ieşit cu maşina pe poarta reprezentanţei zonale Hyundai, angajaţii dealerului auto au şters efectiv cu buretele drepturile cumpărătorului. Aflaţi în cele ce urmează păţania incredibilă a unui om care, deşi a plătit o mică avere pentru un autoturism, s-a ales cu un bibelou de mari dimensiuni şi multă, multă, multă bătaie de joc marca Hyundai.
În ianuarie 2017, Sorin-Mihai S. a achiziţionat, contra unei sume de aproape 35.000 de euro, un autoturism Hyundai Tucson 2.0 CRDI, în varianta 185 CP 4WD 6AT Luxury Pack de la singurul dealer din localitate, RMB Casa Auto Timişoara SRL. Valoarea de piaţă a autoturismului era mai mare, nu doar cea menţionată, dar cumpărătorul a beneficiat de reducerile aplicabile perioadei, inclusiv de 5 (cinci) ani garanţie, până în ianuarie 2022.
A fost, ne spune, “extrem de mulţumit de maşină” până în luna martie 2021. “Am făcut toate reviziile la timp, nu am avut nici cea mai mică problemă cu ea, fiind foarte multumit şi recomandând-o tuturor prietenilor şi cunoscuţilor mei”, mai spune Sorin-Mihai S.
Aroganţe de Hyundai Timişoara…
În data de 13.03.2021, în timp ce cumpărtorul rula cu autoturismul menţionat, vehiculul s-a oprit în mers şi… aşa a rămas. Fiind sâmbătă, proprietarul a fost nevoit să ducă maşina, pe o platformă, la un service. Luni, în data de 15.03.2021, a apelat Hyundai Timişoara şi a încercat o programare în service.
“Mi s-a răspuns arogant, sub orice critică, cum că au verificat istoricul mașinii și că eu sunt vinovat şi asta se întâmplă dacă nu am făcut toate reviziile la ei în service. Şi că e problema mea unde o duc. Le-am explicat că în primii 2 ani am facut reviziile la ei, în service-ul Hyundai din Timisoara. Dar şi că, din cauza compartamentului sub orice critică al angajaţiilor, a lipsei de organizare a programărilor, a amânărilor permanente şi a preţurilor extrem de mari, în urmatorii 2 ani, respectiv în 2020 si 2021, am fost nevoit să fac reviziile la un alt service autorizat. Am insistat totuşi să-mi facă o programare la reprezentanță. Şi, după nenumărate solicitări telefonice, aproape după o lună, respectiv în data de 05.04.2021, cei de la Hyundai Timişoara au acceptat primirea maşinii în service, pentru constatare”, relatează Sorin-Mihai S.
De aici a început nebunia
În perioada 13.03.2021 - 15.04.2021, maşina a rămas în service. S-a constatat că motorul s-a gripat din cauză că, în timpul funcţionării, s-a rupt o paletă de la pompa de ulei. Soluţia? Trebuie înlocuit tot motorul, defectul fiind imposibil de reparat. Clientul a solicitat şi opinia Hyundai, cei de la reprezentanţă constatând acelaşi lucru. Drept urmare, clientul a solicitat înlocuirea motorului, mașina fiind încă în garanţie.
“Angajatul reprezentanţei Hyundai din Timişoara, d-nul ing. Cristian Cordea, a avut un comportament de-a dreptul șocant. Mi-a spus că nu am nici o șansă în demersul meu, râzând flegmatic și cu o aroganță cum nu pot descrie în cuvinte, repetând că este vina mea pentru că nu am venit în ultimii doi ani la ei pentru reviziile anuale. Şi că asta este dacă am mers la un alt service. Am insistat să-mi trimită dosarul la importator, în capitală, dar fără succes. Am fost nevoit să apelez la un expert tehnic judiciar Autovehicule, Circulaţie Rutieră. Care, prin poziția dânsului, l-a determinat pe d-nul Cordea să trimită dosarul la București, spunându-i că îl poate amenda cu 10.000 de lei dacă nu îmi respectă drepturile. Ing. Cristian Cordea a tărăgănat efectiv încercarea mea de a primi un răspuns de la București, refuzând explicit şi constant solicitările mele repetate”, ne spune păgubitul.
Important de menţionat: contractul cu expertul tehnic judiciar pe domeniul Autovehicule, Circulaţie Rutieră l-a costat pe Sorin-Mihai S. suma de 700 de euro, bani pe care cumpărătorul i-a plătit tocmai din cauza delăsării angajatului dealerului regional Hyundai, care a trimis dosarul său spre importator doar cu forţa.
Încă o lună de aşteptare
În cele din urmă, prin “bunăvoinţa” d-lui Cordea de la Hyundai Timişoara, dosarul a fost trimis la București, la importator. După încă aproximativ o lună de zile, clientului i s-a cerut o completare de acte, pe care serviceul unde a făcut ultimele două revizii le-a pus la dispoziţie imediat. În scurt timp, Hyundai Timişoara i-a comunicat prin e-mail că dosarul a fost respins. A solicitat să i se comunice motivele concrete ale respingerii, și i s-a spus că nu a depus toate actele solicitate. Fapt care, susţine clientul, nu este adevarat întrucât a pus la dispoziție tot ce i s-a solicitat de reprezentantul Hyundai din Timișoara, Cristian Cordea.
Ajuns la capătul răbdării, clientul a solicitat - tot prin expertul tehnic judiciar Autovehicule, Circulaţie Rutieră - să îi fie trimis încă o dată dosarul la Bucuresti, pentru înlocuirea motorului aflat în garantie. La câteva zile după solicitare a primit, prin WhatsApp, o fotografie cu un biletel scris cu pixul, pe volan, prin care i se cereau alte câteva documente. Da, aţi citit bine! Dealerul Hyundai vinde o maşină de aproape 35.000 de euro, tărăgănează la modul evident soluţionarea unei solicitări de garanţie, iar mai apoi poartă corespondenţa oficială... prin bileţele trimise pe WhatsApp!
Dacă nu ai bască, de ce nu ai bască…
“Ceea ce mi s-a solicitat a doua oară este incredibil. Printre altele, Hyundai a cerut certificate de conformitate pentru piese. Să le dau eu direct de la producători, nu de la importatori! Este absurd! În orice ţară există importatori oficiali, acreditaţi să aducă piese de maşini, producatorii fiind răspândiţi în întreaga lume. Este absurd să mi se ceară mie asa ceva, să caut certificate de pe la producători din întreaga lume. Mai ales sub forma aceasta, pe un bileţel. Mi s-a râs în nas și mi s-a spus că ei fac regulile, nu clienții! Am solicitat să trimită dosarul încă o dată la Hyundai Romania, cu actele solicitate în plus, acte pe care le-am pus la dispoziția lor, mai puțin această ABERAȚIE, cu certificatele direct de la producători! Mi-au comunicat prin e-mail că dosarul a fost respins și a doua oară. Am solicitat să-mi transmită răspunsul scris al Hyundai Romania de respingere a dosarului meu. Dar, din nou, d-nul Cordea, reprezentantul Hyundai în Timisoara, m-a refuzat. Mi-a spus că nu mi-l poate pune la dispoziție întrucât i s-a comunicat telefonic acest lucru!!”, relatează Sorin-Mihai S.
În perioada 05.04 - 26.07.2021, mașina a rămas tot la Hyundai Timișoara și, dacă păgubitul nu solicita să i se returneze chiar şi aşa, stricată, ar mai fi stat mult și bine acolo.
Comportament nedemn de numele Hyundai
Aşa cum arată şi clientul, este inadmisibil ca o companie de prestigiul Hyundai să-și trateze astfel clienţii. Nu s-a încercat măcăr o conciliere, nici măcar o încercare a-i fi dată o mașină la schimb. Nimic, absolut nimic.
Nici 70.000 de km, o mașină cumpărată “de nouă”, cu aproape 35.000 euro, mașină încă în granție până în ianuarie 2022, cu toate reviziile la timp și cu cele mai bune piese de schimb şi.. un cumpărător de bună-credință care are parte de un asemenea tratament. Întrucât ocupaţia sa impune deplasarea repetată în ţară, păgubitul a fost nevoit să închirieze o mașină în această perioadă, efort care până în momentul de față l-a costat aproximativ 8000 EURO, fără cheltuieli adiacente.
Nu se lasă!
Păgubitul a luat decizia de a înlocui motorul pe propria cheltuială. Dar, spune acesta, va face toate demersurile legale posibile pentru a pune la plată Hyundai România, pentru a informa şi alţi cumpărători sau potenţiali cumpărători asupra riscurilor la care se expun dacă, de bună credinţă, fac achiziţii de la RMB Casa Auto Timişoara SRL, dealerul regional Hyundai cu al său domn Cordea cu tot. Vom reveni.


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 8 ori 5  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal





* * *
* * *
Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *
Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Display-uri
Publicitare 2020
0721 722227
Promoţionale 2020
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter