23.09.2021,  20:48:31 | 0 comentarii | 775 vizualizari
Directorul „Apa Serv Valea Jiului ne lămurește? / Cum stă treaba cu ruptul sigiliului de pe apometru atunci când acesta trebuie dus la verificarea metrologică de 7 ani?
Booking.com
de Corneliu BRAN

Nu demult, colegul nostru Gheorghe Olteanu explica foarte corect faptul că procedura de verificare metrologică a apometrului dintr-o locuință presupune ruperea sigiliului de către proprietar în lipsa reprezentantului Apa Serv Valea Jiului, ceea ce în opinia sa nu pare a fi un lucru deloc în regulă….

 

Colegul nostru avea dreptate, în sensul că este ilegal să rupi un sigiliu fără aprobare, indiferent despre ce operator vorbim, chiar și atunci când o faci cu bună intenție, adică atunci când îți duci apometrul la verificare, o dată la 7 ani cum spun cei de la Apa Serv că e obligatoriu de făcut de fiecare abonat, trebuie să știi treaba asta. Mai mult, tot colegul Olteanu își punea în articolul scris întrebarea, firească, ce fac bătrânii, poate mulți singuri fără familie sau cunoscuți lângă ei, sau cei care nu se pricep să ia un apometru jos de pe instalație, că sunt destui oameni care nu le au cu cheia, patentul, fitingăraia sau șuruburile? Ei bine, toate aceste întrebări le-am adresat miercuri, 22 septembrie, directorului general al Apa Serv Valea Jiului, inginerul Cristian Ionică și nu atât să ne lămurim noi, din redacție, ci abonații operatorului regional de apă și canalizare.

„Eu sunt bucuros că s-a deschis acest subiect ca să pot astfel să explic și să fac înțeles ce înseamnă un aparat de măsură, în cazul de față un apometru. Orice aparat de măsură, ca să fie luat în considerare trebuie verificat periodic. Pe noi ca reprezentanți ai operatorului de apă nu ne interesează neapărat garanția unui aparat de măsurare ci corectitudinea măsurării acestuia, acuratețea măsurării și de aceea există acea verificare metrologică, care n-a inventat-o Apa Serv, ea făcându-se pentru orice aparat de măsură (ceas, contor, apometru etc.). Chiar dacă în locuințe vorbim de apometre individuale, odată sigilându-le noi certificăm corectitudinea montării și stării acelui apometru. Firește că odată montat, tot noi urmărim când există acea perioadă de verificare metrologică, asta, firește, la toate apometrele montate și sigilate de Apa Serv. Până nu demult erau 5 ani de zile de funcționare a apometrului sigilat până la perioada de verificare metrologică, iar acum această perioadă s-a mărit la 7 ani. La orice control, prima oară verificăm corectitudinea montării, verificăm dacă există acel sigiliu intact sau nu, ca să excludem posibilitatea de a se prelua apă de către abonat fără să fie înregistrată pe contor, iar apoi verificăm dacă respectivul apometru se află în termen până la verificarea metrologică, asta ca să vedem dacă putem să ținem cont de cifrele indicate de apometru. O colegă din cadrul Biroului Tehnic are un tabel cu toate apometrele sigilate din Valea Jiului, cu seria lor și cu când s-a făcut ultima verificare periodică ale acestora. Am făcut treaba asta deoarece ne este mai ușor să verificăm, dar și pentru utilizatori, care pot afla de la noi dacă au uitat data, dacă e timpul să verifice metrologic apometrul din casă sau nu. Fiecare utilizator trebuie să-și pună, singur, întrebarea firească, după un timp, dacă nu cumva a venit vremea verificării, astfel încât să fie cu apometrul în regulă. Că dacă la control apar diferențe și se constată că în urma controlului tehnic jumătate sau mai mult din apometrele dintr-o scară sunt în termenul de 7 ani, și cealaltă jumătate sau mai puțin nu mai sunt în termen și trebuiau verificate metrologic de la o anumită dată, diferențele le vom pune la cei care nu au verificarea metrologică. Ajung și la întrebarea dumneavoastră legat de ruperea sigiliului de pe apometru pentru ducerea acestuia la verificare de către proprietar. Așa cum noi îi înștiințăm și știm că la un anumit bloc și la o anumită scară de pe o anumită stradă există apometru expirat metrologic, și proprietarul respectiv ar trebui să ne înștiințeze pe noi, să ne spună că ne mulțumește că a fost anunțat și că urmează să facă verificarea, ceea ce înseamnă și ruperea acelui sigiliu. Noi citim lunar apometrele de la locația respectivă, iar acel proprietar dacă își duce apometrul la verificarea metrologică, face acolo o hârtie, un act, iar noi rămânem cu indexul când a fost ultima oară citit apometrul. Acesta este un act de intrare, unde se scrie pe el indexul apometrului. Deci omul și-a rupt sigiliul, dar a venit la noi și a identificat momentul în care a rupt sigiliul, că nu putea veni cu apometrul la noi fără să rupă sigiliul. De aceea zic, că se poate rupe sigiliul, liniștit, dar doar în momentul în care se vine cu apometrul la noi (…). Persoanele singure, bătrâne, sau care nu se pricep să-și dea apometrul jos pentru verificare, pot face o solicitare la noi și vor fi programate într-una din zile de către Apa Serv pentru acest lucru. Nu s-a pus niciodată problema să nu facem acest lucru. Dar, atât vă mai spun, dacă sunt lucrări urgente, cum a stat apometrul acela săptămâni sau luni de zile, îl programăm în așa fel încât în luna în care se face factura să fie făcută și verificarea metrologică”.


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 5 ori 2  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal





* * *
* * *
Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!



* * *










* * *
Promovare
Catalog Sisteme Expo
0721 722227
Display-uri
Publicitare 2020
0721 722227
Promoţionale 2020
office [at] confortmedia.ro
0721 722227





Publicitate
Newsletter