15.02.2023,  16:14:31 | 0 comentarii | 1152 vizualizari
Frumusețea stațiunilor Straja și Parâng, văzută prin ochii a doi americani
de Corneliu BRAN

Fermecați de ce au văzut în Valea Jiului în cele două stațiuni, Straja și Parâng, soții John și Erica Milmann promit să revină și anul viitor.

Vrăjiți de peisajele celor două stațiuni din Vale și de „energia pozitivă a românilor de-aici”

Deși nu s-au cazat în niciuna dintre cele două stațiuni și au stat în fiecare preț de doar câteva ceasuri, sâmbăta trecută, texanii au fost de-a dreptul vrăjiți de peisaje și de atmosfera specială dată de miile de turiști urcați să se recreeze și să facă sport și mișcare.

„Suntem încântați ce am văzut în general în România, nu doar aici la voi. Este o țară frumoasă, iar pe noi asta ne interesează, să vedem țări frumoase în Europa, an de an, cu excepția anilor cu pandemie, mergem în această perioadă să vizităm lumea. Într-un an alegem Europa, în altul alegem Asia sau Australia ori America de Sud. Anul acesta am fost pentru a șasea oară în Europa. Prima dată am văzut Franța, apoi Anglia, după care Grecia și Italia într-un singur an, apoi în alt an Spania și Portugalia. Acum am ales România, Ungaria și Austria, iar când vom mai veni peste Ocean vom alege țările nordice, dar înainte vrem să vedem o țară-două și din Asia”, ne-a spus John, de anul trecut „pensionar cu acte în regulă”, după o viață de petrolist adevărat.

„Am fost la Cluj, apoi am coborât la Brașov pe hartă, am văzut Poiana, foarte frumos și acolo, după care am vizitat Sibiul și Păltinișul. De-acolo am ajuns prin Deva, iar apoi am venit în Valea Jiului, pentru că un prieten mai vechi din Deva ne-a spus că este o zonă pitorească și foarte frumoasă, cu două stațiuni de iarnă unde a nins și sunt pline de oameni care vor să schieze. Nu am stat decât câteva ore la Straja și apoi vreo două ore în Parâng, și vreau să spun că ne-a plăcut ce am văzut. La Straja pârtiile erau pline, instalații, du-te vino, oameni tineri, bătrâni, frumos. În Parâng ne-a furat peisajul. Este ceva ce vedem când mergem iarna la stațiunile din nord de la noi, dar parcă mult mai frumos, cu brazii aceia plini de zăpadă, cu priveliștea Petroșaniului de jos și cu acel plafon de nori care sunt parcă până la jumătatea muntelui, sus fiind senin, parcă eram într-o poveste. Dacă vom putea, vom reveni cu drag și vom sta mai mult altă dată, poate vom aduce și nepoții, că România pare o țară caldă, prietenoasă, cu oameni plini de viață și cu energie pozitivă. De aici mergem la București, după care plecăm spre casă”, ne-a spus și Erica.

Americanii au aflat că România e mare și are multe locuri minunate, care trebuie vizitate

Prin intermediul prietenului lor din Deva, care le vorbește cu accent american foarte bine și căruia îi mulțumim și pe această cale, le-am transmis că în județul Hunedoara și în Valea Jiului mai au multe de văzut, inclusiv vara, vorbindu-le puțin de Peștera Bolii, de Cheile Jiețului și cascadele înghețate în această perioadă, de zona Valea de Pești - Câmpu lui Neag - Cheile Buții - Câmpușel, unde se termină „drumul lui Băsescu”, dar și de Pasul Vâlcan, Lacul Cinciș, Castelul Huniazilor sau sit-urile de la Sarmizegetusa și în general din Munții Orăștie. S-au arătat încântați și cu atât mai mult au repetat că vor reveni în Vale și în România. Pentru că atunci când le-am spus de Delta Dunării și minunățiile ei, dar și de Țara Bucovinei și de Maramureș, cu tradițiile, bucatele și mănăstirile și bisericile minunate și seculare, au făcut ochi mari și s-au uitat la prietenul lor, care le-a confirmat din cap că da, așa e, au fost și mai încrezători că „trebuie să revină”. Da, România nu este știută aproape deloc peste Ocean și nu numai și de aceea și probabil și de aceea această răceală față de români și de ce este românesc, față de istoria, cultura și credința milenară a acestui popor. Asta și pentru că, încă, la nivel de țară, nu doar de regiuni, nu știm să ne punem în valoare ce-i al nostru și mai avem și darul să ne denigrăm singuri țara și să scoatem în evidență non-valorile, schimbând practic ierarhia valorilor. Iar ce am făcut noi, povestind toate acestea și multe altele necuprinse în aceste rânduri cu acești străini, trebuie să facă fiecare român atunci când are ocazia, oriunde în lume. Și să nu-i fie rușine să spună că e român, iar în cazul nostru că e hunedorean, petroșenean, lupenean, petrilean și așa mai departe. Ba, din contră, să ne mândrim cu asta și cu această zonă minunată și binecuvântată de Dumnezeu. Se spune că, precum părinții, nici țara nu ne-o alegem la naștere, acestea ni le dă bunul Dumnezeu.

Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:

Comentariul tau:

C창t fac 2 ori 3  ?

DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii

Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.

Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL.
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX,
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal

_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
Rame click - comandă online!
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!

Cataloage promoţionale 2024

Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!