05.09.2023,  16:43:48 | 1 comentariu | 714 vizualizari
Pe hârtie „rezolvat”, pe teren vai și amar!
de Corneliu BRAN

Trecerea de cale ferată de la Peștera Bolii este, și după modernizarea terasamentului, într-un hal fără de hal

Băieții ăștia de la Regionala CFR Timișoara fac ce fac și își dau singuri cu stângul în dreptul, asta după ce între timp mai fac și lucruri bune, precum refacerea unui fir de cale ferată în Petroșani. Una caldă, două reci...

După materialul scris de colegul Gheorghe Olteanu, legat de trecerea de cale ferată din Vulcan, marți, 5 septembrie, în timp ce mergeam la o documentare, ne-a sărit în ochi și ne-a „huțuit” bine de tot trecerea de cale ferată de la Peștera Bolii – Petroșani. Acolo vorbim de un drum care duce nu doar la unul dintre cele mai importante obiective turistice ale Văii Jiului, Peștera Bolii, ci și la o zonă de case, înșirate cale de câțiva kilometri, ai căror gospodari solicită de ani de zile ca această trecere de cale ferată să fie modernizată. Au trecut zile, săptămâni, luni, ani, s-a asfaltat și drumul, iar cei de la Regionala CFR Timișoara tot n-au fost în stare să monteze acolo un covor cauciucat care să nu mai creeze probleme șoferilor! Au fost cazuri când, din cauza „huțuielii”, au rămas mașini direct pe calea ferată, fiindcă la un moment dat vorbeam de adevărate cratere acolo! Au mai reparat în timp, au mai peticit, cum se face pe la noi din păcate, dar o treabă isteață de la un cap la altul tot nu s-a făcut! De parcă am vorbi de cine știe ce investiție care ar seca bugetul CFR-ului românesc.

CFR a „rezolvat” cu trenurile de persoane: a stopat total activitatea!

Păi, stimabililor de la regională, aveți doar câteva treceri de cale ferată în Valea Jiului, o zonă urbană cu puțin peste 100.000 de suflete. Dar o zonă pe unde calea ferată trece prin oraș! Oraș, spunem, oraș circulat de mașini și de oameni, nu vreo fundătură sau vreun cătun de șase case! Ați nenorocit transportul de persoane feroviar, oamenii au tăcut, au înghițit-o și pe asta, deși patru din cele șase localități ar fi putut folosi trenul exact ca pe un metrou de suprafață, precum în sute de orașe europene. Dacă făceați investiții minime în acoperirea cu acest mijloc de transport pe vreo câteva zeci de kilometri, punând la dispoziție trei-patru vagoane noi care să deservească călătorii, tren care se putea forma fără mari costuri în Gara Petroșani, se putea circula liniștit din oră în oră și aveați nevoie doar de câțiva mecanici și de una-două locomotive. Simplu deci, costuri relativ mici, încasări mari în timp, mai cu seamă după ce lumea se obișnuia și realiza că e mai ieftin să ajungi cale de 20 de kilometri decât cu mașina, mai ales când faci acest traseu zilnic. Nu ați vrut, mai bine ați stopat trenurile, și alea puține, câte erau! Vorbim despre un tren modern, civilizat, curat și care să respecte cu strictețe orele Un tren pe oră era suficient, ați fi avut cel puțin două vagoane pline, iar multă lume ar fi renunțat la serviciul de transport maxi-taxi, mai scump și în niște mașini câteodată murdare și înghesuite. Dar, atunci, măcar aceste treceri de cale ferată refaceți-le! E greu să achiziționați vreo două astfel de covoare cauciucate pentru Petroșani și vreo alte câteva pentru Lupeni, Vulcan și Aninoasa, iar apoi să le montați profesionist? Credem că nu, mai degrabă e delăsare, indiferență și poate și puțină rea intenție! Bine, scuze se vor găsi tot timpul…

Legat de trecerea de cale ferată de la Peștera Bolii, de la ieșirea din Petroșani, acolo de ani de zile primarul Tiberiu Iacob-Ridzi, foștii directori executivi Preda și Popescu și alți funcționari v-au tot trimis adrese, înștiințări, rugăminți în scris, care stau dovadă. Ultima oară, acum aproape doi ani, primarul Petroșaniului ne spunea că ați promis că modernizați calea ferată și că atunci veți veni și cu o trecere de cale ferată decentă. Nimic din toate astea! Voi, ce ați făcut de fapt: ați mutat piatra dintr-o parte în alta, ați bătătorit locul, ați mai pus muncitorii să zgârie cu lopata sau să dea puțin cu târnăcopul și, pe hârtie, „ați rezolvat problema”. Nu, nu ați rezolvat nimic, iar șoferii care trec pe-acolo toată ziua vă înjură de mama focului! Chiar vă plac astfel de lucruri, să vă înjure șoferii toată ziua? Chiar nu vă mai este rușine de oameni? Ar mai fi și soluția justiției, poate că primăria ar trebui să apeleze și la această modalitate, dacă nu se înțelege că CFR are obligația să întrețină și să intervină când e cazul la aceste treceri de cale ferată.

Fostul director Ciprian Preda din Primăria Petroșani ne spunea anul trecut că, dacă ar fi după primărie, „în maxim o lună ar fi achiziționat covorul cauciucat și montat, poate și mai repede, dar așa nu putem interveni, deoarece ține de CFR”, arătându-ne totodată și adresele prin care primăria a solicitat intervenții acolo.

Încheiem prin a mai spune că, de ani de zile, Valea Jiului este bătaia de joc a acestor așa-ziși șefi de la CFR de pe plan regional. Poate că a venit vremea să se mai termine cu acest lucru, iar cei din fruntea CFR și a ministerului până la urmă, să dea jos cu cei care nu-și fac treaba și umilesc cetățenii acestei zone prin tot felul astfel de lucrări lăsate în aer cu zecile de ani.


Comentarii articol (1 )



Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 8 ori 5  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter