26.09.2023,  16:24:41 | 1 comentariu | 2321 vizualizari
Vulcan. Pe șantierul primei lucrări din Green Line
de Gheorghe OLTEANU

La mijlocul săptămânii trecute, la Vulcan a început o lucrare importantă aferentă celor două componentele ale Proiectului Green Line - Autobuze electrice pentru un transport public modern și ecologic în Valea Jiului. Este vorba despre depoul destinat garării autobuzelor electrice, a stațiile de întreținere a acestora și a corpului administrativ, care sunt realizate în Colonia de Jos, pe terenul pe care se afla Fabrica de Stâlpi Hidraulici.

Am ajuns pe șantier

luni, la ora amiezii. O bună parte din terenul în suprafață era deja decopertată, dar mai este de lucru. Constructorul, SC DEMO-IDIL CONSTRUCT SRL (lider de asociere) și SC CITADINA 98 SRL, știa, inițial, că ar fi fost vorba de un teren arabil, dar nici vorbă de așa ceva. Întregul perimetru, care mai întâi a trebuit să fie curățat de vegetația care l-a năpădit, este plin de fundații din beton vechi de zeci și chiar o sută de ani, unele rămase de la fabrica de măști de gaze care funcționa aici în primele decenii ale secolului trecut, cu mult înainte de apariția secției de stâlpi hidraulici a IPSRUEEMP.

Ca atare,

pentru ca lucrul să avanseze rapid, în cursul acestei săptămâni urmează să fie aduse și alte utilaje.  Este de înțeles atenția maximă pe care firma câștigătoare a licitației o acordă din moment ca valoarea totală a investițiilor din cele două componente se ridică la suma de 53.163.907,80 de lei. Cum, de altfel, este de înțeles și faptul că domnul Ștefan Feszner, director executiv la  Asociația de Dezvoltare Intercomunitară Green line, este prezent aproape în fiecare pe șantier, iar mai apoi, după cum mi-a spus, peste tot pe unde se încep lucrări de investiții legate de acest proiect îndrăzneț început în 2017, dacă nu greșesc, și pe care, fiindcă era pasat dintr-o parte în alta,  nu credeam că va fi materializat vreodată.

De la directorul

executiv am aflat, de fapt, mai toate amănuntele care țin de modul în care se va realiza proiectul. „Este un primul de acest fel pe care îl implementăm, mi-a spus domnul Ștefan Feszner. Intenția noastră este, ca, pe viitor, să facem parteneriate și cu alte primării din județ, în vederea dezvoltării infrastructurii de transport public cu autobuze electrice. Contractele de execuție pentru Componenta 1 și Componenta 2 prevăd realizarea infrastructurii necesare traseelor de transport, prin amenajarea a 108 stații pentru călători, depou și garare autobuze, stații de întoarcere și/ sau încărcare a autobuzelor electrice, aflate la capăt de linie, reabilitarea infrastructurii rutiere pe mai multe sectoare de drum, precum și repararea a trei poduri”.

Tot domnia sa

mi-a detaliat chestiunile referitoare la rețeaua de transport public: „Aceasta este formată dintr-un traseu principal între localitățile Uricani și Petrila și 3 trasee secundare, respectiv Aninoasa – DN 66, Petrila – Jieț, și Valea de Brazi – Cheile Buții. Componenta 1 prevede, printre altele, realizarea depoului de autobuze la Vulcan, care include corp administrativ, spălătorie și spațiu de garare pentru autobuze, a atelierului de revizii și reparații, a stației de capăt Uricani (Valea de Brazi), care include spațiu administrativ și trei stații de încărcare. Mai vorbim, de asemenea, despre reabilitarea a patru tronsoane de drum în Vulcan, Lupeni și Petroșani, punerea la punct a trei poduri, la Vulcan și Livezeni, și construcția de stații de călători, cu facilități pentru persoanele cu dizabilități”.

La Componenta 2,

am reținut din relatarea domnului Ștefan Feszner, intră stația de capăt de la Aninoasa, cu corp administrativ și patru stații de încărcare, stația de întoarcere și încărcare de la Petrila-Jieț, stația de întoarcere de la Cheile Buții, stația de întoarcere de la Jieț și 34 de stații de călători, cu facilități pentru persoanele cu dizabilități. „Pentru crearea condițiilor optime de așteptare a călătorilor - a detaliat interlocutorul meu -,  stațiile vor fi dotate cu copertină și cu sisteme electronice de informare. În stațiile de călători, se vor monta automate pentru emiterea de carduri/tichete de călătorie (sistem e-ticketing)”.

Trebuie neapărat

menționat că, în luna aprilie a acestui an, au fost semnate și cele două contracte de furnizare a autobuzelor electrice pentru Linia verde Green Line Valea Jiului. Astfel, în baza acestor contracte, în toamnă vor fi livrate 26 de autobuze electrice, 12 stații de încărcare rapidă, 30 de stații de încărcare lentă, 2 stații de încărcare rapidă autovehicule/autobuze electrice și alte 4 echipamente. Valoarea acestor două contracte se ridică la 65.854.600 lei. Proiectele „Linia verde de autobuze electrice între Petrila - Petroșani - Aninoasa – Vulcan - Lupeni – Uricani - Green Line Valea Jiului” – Componenta 1 și „Linia verde de autobuze electrice între Petrila – Petroșani- Aninoasa – Vulcan – Lupeni - Uricani - Green Line Valea Jiului” - Componenta 2 sunt finanțate prin Programul Operațional Regional (POR) 2014-2020. Obiectivul principal al proiectului îl reprezintă îmbunătățirea condițiilor de transport public de persoane, reducerea emisiilor de carbon prin utilizarea unor mijloace de transport nepoluante și adaptarea la nevoile actuale de mobilitate urbană din Valea Jiului. Proiectele sunt realizate în parteneriat cu UAT-urile din Valea Jiului, prin Asociația de Dezvoltare Intercomunitară (A.D.I.) pentru transport public zonal (Green Line) în Valea Jiului. „Sper ca la finele anului, a zis în încheiere directorul executive, să avem, în Valea Jiului, un transport model, modern și ecologic, prin care să asigurăm mobilitatea populației”.


Comentarii articol (1 )

#1 ioan27.09.2023,  06:39:38
doamne ajuta


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 9 ori 7  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter