05.10.2023, 14:59:21 | 0 comentarii | 782 vizualizari
Pe linia ferată Bumbești-Livezeni. La un pas de tragedie
![]() Articole de acelasi autor
de Corneliu BRAN
Marți 3 octombrie, după-amiază, circulația feroviară a fost dată peste cap pe Defileul Jiului, mai multe bucăți de stâncă. Din care una, cam cât o jumătate de locomotivă, s-a desprins de pe versant și a căzut direct pe calea ferată într-o zonă apropiată de Lainici, județul Gorj. Din fericire, n-au fost victime materiale și umane. Distrugeri materiale Norocul a fost că la acea oră nici un tren de pasageri sau de marfă nu se afla în zona afectată, undeva înainte de Lainici. Așa se face că n-au existat victime și nici pierderi materiale, în afară de distrugerea unui stâlp de electricitate de 10 tone, a cablurilor electrice puse la pământ de bolovani, a unor stâlpilor de susținere din zonă și a elementelor de prindere a consolei de pe stâlpul de beton comprimat, după cum au anunțat ca un prim bilanț ceferiștii. „Mâna lui Dumnezeu” a făcut ca trenul de pasageri de la Cluj să nu fie pe Defileu în acel moment! „Mâna lui Dumnezeu” (sau norocul, cum vreți să-i spuneți) în toată treaba aceasta neplăcută - și o spunem noi, direct, că vedem că nimeni nu prea a spus prin presa scrisă și pe la tv - a fost și mai evidentă, deoarece trenul care venea de la Cluj-Napoca cu pasageri, IR 1836, avea întârziere de o oră, plecând din stația de plecare cu această întârziere din „motive tehnice”. Ceferiștii ce se ocupă cu coordonarea traficului feroviar au calculat că dacă nu exista această oră de întârziere, ar fi existat posibilitatea ca trenul de pasageri să se fi aflat chiar în zona respectivă la momentul când s-a produs alunecarea de stânci! Vă dați seama ce catastrofă ar fi putut să fie? Și, rețineți, vorbim de o zonă protejată cu plase și stâlpi și cu toate acestea masivitatea bucății de stâncă desprinsă a rupt totul în cale și ar fi putut cădea pe un vagon sau pe o locomotivă liniștit! Astfel trenul care trebuia să ajungă la 13.20 la Petroșani a fost oprit în gara din Petroșani, undeva pe la ora 14.20, iar la ora 15.10 călătorii au fost preluați în microbuzele ZMK și transportați pe șosea până la Lainici, de-acolo fiind preluați de un alt tren spre București. La fel, tot cu acele două microbuze au fost preluați tot la acea oră și pasagerii trenului 2084, Petroșani-Craiova, tren de persoane care ar fi trebuit, de asemenea, să plece în acea perioadă de timp. Ceferiștii gorjeni au avut serios de lucru Vintilă Paul, adjunct șef secție CFR Târgu Jiu, a transmis marți următoarele: „Am găsit foarte multe pietre de dimensiuni mari, au rupt un stâlp de susținere contact și la următorii doi a rupt elementele de prindere a consolei de pe stâlpul de beton comprimat care, la fel, nu mai au fire de contact. Încercăm să eliberăm cât mai repede zona de gabarit de liberă trecere pentru a face circulația cu locomotive diesel”. E lesne de intuit că circulația feroviară pe această rută a fost blocată în ziua de marți, până undeva în jurul orei 23.00,când s-a reușit degajarea definitivă a liniei de circulație. Firește că a fost afectat orarul și altor trenuri, inclusiv de marfă. Petroșani - Lainici, cu locomotive diesel După ce situația a fost cât de cât restabilită, de la Petroșani și până la Lainici, aflăm că s-a circulat o perioadă doar cu locomotive diesel, deoarece cele electrice nu puteau trece prin zona afectată, nefiind remontate conexiunile electrice. Iar de la Lainici se revenea la normal, garniturile de tren fiind preluate de locomotivele electrice. Un sistem improvizat care a dat multe bătăi de cap ceferiștilor și care a provocat întârzieri destule, dar care, în final, a dovedit că a putut face ca circulația trenurilor să continue fără alte probleme, iar călătorii să ajungă într-un final la destinație. Bine că totul s-a sfârșit cu bine și că n-au fost victime! Dumnezeu a făcut asta posibil și să-i mulțumim! Seara, în jurul orelor 19. a fost reluat și traficul feroviar, muncitorii ceferiști și noaptea până la remedierea tuturor defecțiunilor. Comentarii articol (0 )Nu exista niciun comentariu.
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... ![]() Cataloage promoţionale 2024 ![]() Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii ![]() Rame click - comandă online! ![]() Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! ![]() Steaguri publicitare - click pentru a comanda! ![]() Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cataloage promoţionale 2024 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alege să o susții! ![]() Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Newsletter
|