09.09.2024,  15:29:49 | 0 comentarii | 221 vizualizari
Cum a afectat tehnologia fotbalul
de Ziarul Vaii Jiului

Fotbalul nu este impus la evoluțiile tehnologice, iar acest lucru este cu atât mai vizibil dacă ne uităm la cum s-a modificat modelul de business.

Impactul tehnologiei asupra fotbalului modern: Cum a schimbat tehnologia sportul

Fotbalul, cunoscut în România drept „sportul rege”, a intrat în era digitală, iar asta înseamnă că modelul de business din spatele acestui sport a cunoscut modificări. Scopul? Obținerea de venituri suplimentare.

Sumele pe care fotbalul le generează nu se opresc la câștigarea de campionate, de exemplu, ci merg mai departe către zone care țin de publicitate, pariuri live, sponsorizări. Toate aceste elemente duc la construirea unor bugete impresionante, iar era digitală a venit să suplimenteze aceste bugete.

Potrivit unui studiu al PwC Elveția, International Football Arena și Exozet, „Football’s Digital Transformation – Growth opportunities for football clubs in the digital age”, fotbalul a făcut deja pași importanți în era digitală, ceea ce se traduce prin faptul că cele mai multe cluburi de fotbal au început deja să „folosească conținut personalizat pentru a genera venituri suplimentare din media”.

Interacțiunile dintre cluburi și suporteri: Efectele tehnologiei

În trecut, interacțiunea dintre cluburi și fani se limita la timpul regulamentar de meciuri live și la evenimentele organizate pe stadioane. Acum, însă, tehnologia digitală oferă fanilor posibilitatea de a se conecta cu echipa lor preferată oriunde și oricând, satisfăcând nevoia acestora de conținut exclusiv și personalizat, după cum se arată în studiu.

„În era digitală, cluburile de fotbal trebuie să dezvolte noi modele de business și strategii de marketing dacă vor să rămână în competiție atât pe teren cât și în afara lui”, spune David Dellea, lider al echipei de servicii de consultanță Sports Business Advisory, PwC Elveția. Acesta subliniază că o întreagă generație de suporteri a crescut în era digitală, iar acești „nativi digitali” sunt atrași de cluburile care oferă o experiență digitală bogată și inovatoare. Pentru aceștia, modul în care un club își promovează prezența online și se adaptează noilor tehnologii va juca un rol crucial în loialitatea lor pe termen lung.

Interacțiunile suporterilor în mediul digital lasă în urmă o cantitate vastă de date, pe care cluburile le pot analiza pentru a-și înțelege mai bine fanii. Aceste informații le permit cluburilor să-și personalizeze conținutul și ofertele de marketing în funcție de preferințele fiecărui suporter. Astfel, cluburile pot crea o legătură mai strânsă cu fanii, oferindu-le exact ceea ce își doresc – fie că este vorba de știri despre echipa favorită, oferte speciale pentru bilete sau produse de merchandising personalizate. Această abordare nu doar că sporește fidelitatea față de brand, dar contribuie și la creșterea veniturilor prin tehnici de cross-selling și up-selling bine direcționate.

Personalizarea conținutului către grupuri țintă și promovarea produselor relevante oferă un avantaj semnificativ cluburilor, ajutându-le să se diferențieze într-o piață din ce în ce mai competitivă, se mai arată în cadrul studiului. Într-o lume în care suportul financiar și loialitatea fanilor pot face diferența dintre succes și eșec, cluburile care adoptă aceste strategii se pot aștepta la rezultate pozitive atât pe teren, cât și în afaceri.

Această atitudine a crescut inclusiv interesul suporterilor față de pariuri online live pe platforme specializate, precum Favbet, iar acest lucru este vizibil dacă ne uităm la creșterile ratelor anuale preconizate pentru perioada 2023 - 2030, respectiv de 10,3%. Doar în 2022, pariurile sportive au generat venituri în valoare de 83,65 de miliarde de dolari, la nivel mondial.

Tehnologia digitală nu se limitează doar la platformele online sau la rețelele sociale. Accesoriile digitale portabile, cunoscute și sub numele de „wearables”, au început să joace un rol tot mai important în modul în care fanii trăiesc experiența meciurilor. Grație acestor dispozitive, suporterii pot acum să își compare pulsul cu cel al jucătorilor preferați, să primească notificări în timp real sau să se bucure de comentarii live direct de la marginea terenului, oferindu-le astfel o nouă dimensiune a participării la evenimentul sportiv.

„Piața gadgeturilor wearable tocmai începe să prindă avânt. Prețurile sunt accesibile, iar platformele sunt încă nereglementate. Disponibilitatea atâtor date comerciale va crea modele profitabile de business și strategii avantajoase de marketing atât pentru cluburi, cât și pentru jucători,” subliniază Frank Zahn, CEO al Exozet.

Transformarea digitală a fotbalului impune cluburilor să reexamineze modul în care operează și să dezvolte noi modele de business și strategii de marketing. Într-o lume în care 5,5 mii de miliarde euro este costul anual al criminalității informatice la nivel mondial, asigurarea securității datelor și protecția informațiilor sensibile devin priorități absolute. Cluburile de fotbal nu sunt imune la aceste riscuri și trebuie să investească în soluții de securitate cibernetică pentru a proteja atât datele interne, cât și pe cele ale fanilor.

În același timp, strategiile de marketing bine gândite pot ajuta cluburile să-și maximizeze oportunitățile oferite de tehnologia digitală. De la campanii personalizate, care să atragă noi suporteri și să consolideze loialitatea celor existenți, până la monetizarea eficientă a conținutului digital, cluburile care îmbrățișează inovația au șanse mai mari de a obține câștiguri suplimentare și de a crește în ochii fanilor.

Tehnologia a schimbat pentru totdeauna fața fotbalului modern. De la interacțiunile personalizate cu suporterii, la utilizarea dispozitivelor wearable pentru a oferi experiențe inedite, transformarea digitală a fotbalului continuă să ofere noi oportunități cluburilor și fanilor deopotrivă. Într-un peisaj sportiv în continuă evoluție, cluburile care se adaptează rapid la aceste schimbări și îmbrățișează noile tehnologii vor fi cele care vor rămâne relevante și competitive, atât pe teren, cât și în afara lui.

După cum arată și studiul realizat de PwC Elveția, colaborarea strânsă dintre tehnologie și fotbal nu doar că redefinește experiența sportivă, dar și deschide noi căi pentru dezvoltarea afacerilor din acest domeniu. Progresul digital nu doar că a deschis noi oportunități de afaceri, dar a și transformat în mod fundamental experiența fanilor, oferind cluburilor un avantaj competitiv esențial în această industrie în continuă schimbare.

În fond, într-o eră în care fanii devin din ce în ce mai exigenți, așteptările lor se vor muta de la simpla varietate a conținutului la relevanța contextuală, livrată exact atunci când își doresc. Pentru a răspunde acestor cerințe, cluburile trebuie să adopte un ecosistem digital integrat care să conecteze toate funcțiile de business și să ofere o perspectivă holistică asupra fiecărui fan în parte.


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 2 ori 8  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!






_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter