14.01.2025, 15:10:22 | 3 comentarii | 12843 vizualizari
Nu se va întâmpla niciodată! Reorganizarea administrativă a județului Hunedoara ar presupune maximum 25 de UAT-uri (în loc de 69, câte sunt în prezent)
![]() Articole de acelasi autor
de Ziarul Vaii Jiului
Proiectul de reorganizare administrativă care propune comasarea localităților cu mai puțin de 3.000 de locuitori la municipiile sau orașele adiacente ar putea aduce transformări semnificative în județul Hunedoara. În prezent, județul este format din 7 municipii, 7 orașe și 55 de comune, totalizând 69 de unități administrativ-teritoriale (UAT-uri). Aplicarea unui astfel de criteriu ar reduce considerabil numărul acestor entități, concentrând resursele și deciziile în unități administrative mai mari. În județul Hunedoara există diferențe notabile între localitățile mari și cele mici. De exemplu, municipiul Deva, reședința de județ, are o populație de 53.113 locuitori, în timp ce municipiul Hunedoara numără 50.457 de locuitori. Alte municipii, cum ar fi Petroșani, ajung la circa 36.000 de locuitori, iar Vulcan, la 20.996. Pe de altă parte, majoritatea comunelor și orașelor mici din județ se situează sub pragul de 3.000 de locuitori. De exemplu, comune precum Bunila (524 locuitori), Cerbăl (572 locuitori) și Burjuc (863 locuitori) se numără printre cele mai mici din județ. Totuși, există și comune mai mari, precum Pui (3.682 locuitori), Dobra (3.203 locuitori), Beriu (3.281 locuitori) și Sântămăria-Orlea (3.132 locuitori), care ar putea rămâne independente. În categoria orașelor, Hațeg, cu o populație de 8.793 de locuitori, și Simeria, cu 10.754, depășesc cu mult acest prag și ar putea deveni centre administrative regionale. Ce presupune reorganizarea Dacă reforma ar fi implementată, comunele mici precum Bunila, Burjuc sau Cerbăl ar fi integrate în structuri administrative mai mari, precum municipiile Deva, Hunedoara sau orașul Hațeg, în funcție de proximitatea geografică. Această măsură ar putea simplifica administrarea și ar concentra resursele în localități mai dezvoltate, capabile să ofere servicii publice mai eficiente. De asemenea, s-ar putea înregistra o modernizare mai rapidă a infrastructurii, prin direcționarea resurselor economisite către proiecte de dezvoltare. Totuși, o astfel de schimbare ar putea avea și efecte negative, cum ar fi pierderea identității locale în comunitățile mici, unde tradițiile și autonomia decizională sunt adânc înrădăcinate. Beneficii și provocări Reorganizarea administrativă ar putea aduce beneficii importante, cum ar fi optimizarea utilizării resurselor financiare și eficientizarea serviciilor publice. Localități precum municipiul Deva sau orașul Hațeg, care dispun de infrastructuri mai bine dezvoltate, ar putea prelua administrarea unor sate sau comune mici, îmbunătățind accesul cetățenilor la servicii moderne. Pe de altă parte, provocările nu sunt de neglijat. Comunitățile din localitățile mici, precum Bătrâna sau Cerbăl, ar putea resimți o pierdere a autonomiei și a identității locale. Există riscul ca aceste comunități să devină marginalizate în cadrul noilor structuri administrative, iar alocarea resurselor să nu fie echitabilă. Comentarii articol (3 )
#1
![]()
Alocarea resurselor ar putea să nu fie echitabilă. Dar din resursele proprii se pot gospodări acum? De ce ar trebui să plătească cineva din alte localități taxe și impozite pentru a susține financiar administrația locală din comune cu câteva sute de locuitori?
#2
![]()
Această reorganizare trebuia făcută de cel puțin 20 de ani! Toate UAT-urile sub 500 de locuitori trebuie comasate. Nu este ok a se cheltui resurse financiare pentru aceste entități nesustenabile. Legat de identitate, ține de comunitate și implicarea ei, nu de administrație. Sunt sute de situații la nivel național care nu se pot susține financiar funcționând pe subvenții de la guvern! Nu-i ok așa ceva
#3
![]()
Povesti de adormit copii. Se va întâmpla ca acum cu județele resedinta ia caimacul si restul ce mai rămâne
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... ![]() Cataloage promoţionale 2024 ![]() Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii ![]() Rame click - comandă online! ![]() Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! ![]() Steaguri publicitare - click pentru a comanda! ![]() Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Cataloage promoţionale 2024 ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Alege să o susții! ![]() Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! ![]() Newsletter
|