06.11.2011, 13:26:54 | 0 comentarii | 1969 vizualizari
Un aer mai curat la Liceul Teoretic Lupeni
Articole de acelasi autor
de Ziarul Vaii Jiului
Dat fiind faptul că, în această perioadă, la nivel european s-a sărbătorit „Săptămâna Mobilităţii”, Agenţia pentru Protecţia Mediului Hunedoara a propus organizarea unor activităţi de educare şi conştientizare a publicului în problema legată de calitatea aerului pe care îl respirăm precum şi luarea în considerare şi folosire, în viaţa de zi cu zi, a unor mijloace de transport nepoluante, pentru reducerea emulsiilor de dioxid de carbon. Liceul Teoretic Lupeni a răspuns pozitiv la această iniţiativă, astfel că a organizat competiţia „Aer mai curat pentru oraşul meu”. Desfăşurarea activităţii a presupus două categorii de elevi – clasele V-VIII şi liceul - şi formarea unor echipaje la nivel fiecărei clase. Cele 4 clase de gimnaziu au participat cu 5 echipaje, iar la ciclul liceal s-au înscris 14 echipaje. Elevii au exprimat, prin folosirea imaginaţiei pe loc - crearea unor desene - tema competiţiei. Concursul s-a bazat pe o diversitate mare a ideilor exprimate în desene – acestea încadrându-se în categorii de la bune la foarte bune, astfel că misiunea membrilor juriului (prof. Braiţ Artur, prof. Vlaic Raluca, prof. Vlaiconi Cristina) a fost una grea. Jurizarea s-a finalizat astfel: La nivel gimnazial - locul I – clasa a VII-a, echipaj format din elevii Răspopa Andreea Laura, Blaga Anca, Dreghici Adriana, dirig. prof. Pintea Crina-Tatiana; - locul al II-lea – clasa a VIII-a, reprezentată de elevul Zmed Cristian, dirig. prof. Ștefănescu Diana-Verginia - locul al III-lea – echipajul 1 al clasei a V-a, format din elevele Roşu Denisa Daniela, Tămăioagă Dariana Ioana, dirig. prof. Ardeleanu Maria - menţiuni – clasa a VI-a, echipaj format din elevii Gherghe Alin Dumitru, Pandelea Mihai Octavian, dirig. prof. Starcz Mihaela; - echipajul 2 al clasei a V-a, format din elevii Popa Cristi Ionel, Palfi Adelina Daniela, Spoială Ionela Mihaela, dirig. prof. Ardeleanu Maria La nivel liceal - locul I – clasa a XI-a D, echipaj format din elevele Ungureanu Anda-Maria, Rusan Oana-Roxana, Goia Daniela, dirig. prof. Braiţ Artur - locul al II-lea – clasa a XI-a A, echipaj format din elevii Avram Gabriela, Manolache Alexandru Răzvan, Andone Ovidiu, dirig. prof. Vişan Toma; - locul al III-lea – clasa a XII-a E, echipaj format din elevele Maier Mădălina, Ghiţă Cătălina Olguţa, dirig. prof. Constantinescu Anca; - menţiuni – clasa a X-a E, echipaj format din elevele Bodescu Anda Livia, Pavelonesc Andreea Livia, Făgaş Iulia, dirig. prof. Boşneag Grigorie-Tiberiu; - clasa a IX-a A, echipaj format din elevii Nagy Mădălina Maria, Baciu Alexandra, dirig. prof. Ianoşi Daniel; - clasa a XI-a B, echipaj format din elevii Strinu Oana, Susan Aman, dirig. prof. Groza Dorin. Deşi concursul e concurs şi trebuie să existe câştigători, fiecare elev participant a primit diploma de participare împreuna cu o mapă de prezentare, la care se adaugă informaţiile pe care le-au acumulat cu privire la protecţia mediului. Elevii au fost foarte încântaţi de modalitatea de organizare a acestei activităţi, acest lucru fiind redat de cei 45 de participanţi, iar organizatorii – prof. coord. Chelaru Ștefania Corina, director prof. Tănase Dan Daniel şi elevii clasei a XII-a C Isache Claudia Mihaela, Oprea Andreea, Riti Ionuţ Raul – le-au creat acestora un mediu relaxant, plăcut, astfel că echipajele şi-au putut exprima ideile cât mai bine cu privire la stoparea poluării aerului şi folosirea mijloacelor de transport nepoluante, activitatea desfăşurându-se în incinta Liceului Teoretic Lupeni. Competiţia s-a desfăşurat în bune condiţii şi datorită sponsorilor, cărora oraganizatorii le mulţumesc - Dr. Iosa Edmund, Dr. Ursachi Vasile, SC Borungel SRL. Mulţumim, de asemenea, elevilor care au participat şi care ne-au redat din experienţa trăită la această competiţie. Iată câteva impresii: „Un lucru foarte bun, fiecare are datoria de a proteja mediul, deoarece acesta îţi asigură traiul. Mediu mai curat=o viaţă mai lungă”, „Un concurs foarte bine organizat şi foarte frumos. Dacă s-ar mai putea organiza concursuri de genul acesta, ar fi foarte frumos”, „O experienţă plăcută, sunt binevenite astfel de experienţe”; „A fost un concurs foarte frumos şi ne-am distrat de minune împreună. Împreună am gândit, împreună am desenat. Sper ca şi la anul să se mai organizeze! A fost MINUNAT!”, „Ok, din toate punctele de vedere”; „Concursul acesta a fost foarte frumos, punând la încercare imaginaţia şi talentul nostru (mai mult sau mai puţin). Mi-a plăcut foarte mult acest concurs. Poate pe unii elevi i-a îndemnat să nu mai arunce gunoaiele pe jos şi să nu mai polueze aerul şi natura”, „Părerea mea este că a fost un concurs foarte bine organizat şi folositor! Felicitări!”, „Un concurs în care de fapt ar trebui să ne dăm seama că nu doar noi avem nevoie de un aer curat, ci aerul are nevoie de noi! Trebuie să învăţăm să-l păstrăm curat!”. Ionuţ Raul RITI, clasa a XII-a C, Liceul Teoretic Lupeni
Comentarii articol (0 )Nu exista niciun comentariu.
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... Cataloage promoţionale 2024 Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii Rame click - comandă online! Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! Steaguri publicitare - click pentru a comanda! Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! Cataloage promoţionale 2024 Alege să o susții! Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! Newsletter
|