15.07.2014,  20:52:54 | 0 comentarii | 1204 vizualizari GALERIE:     FOTO    
Spre Pasul Vâlcan / Pe drum de munte asfaltat


de Gheorghe OLTEANU
De la mijlocul săptămânii trecute, de joia trecută, mai exact, când s-a ajuns cu asfaltarea a trei kilometri şi ceva din DJ666 care urcă în Pasul Vâlcan, drumul acesta a ajuns un fel de transalpina mai mic. Pe bune, chiar aşa l-au numit cei care, aproape zilnic, dar mai ales în zilele de week-end, îl parcurg, fluierând, cu maşina.
 
Mai greu
e acum să ajungi până mai sus de telegondolă, acolo unde stratul nou de asfalt se îmbucă, să zic aşa, cu vechea porţiune de drum, lungă de 800 de metri, asfaltată cu ani şi ani în urmă. Porţiune de drum care s-a lăsat îngrijorător de mult în câteva locuri. Asta, ca să nu mai zic de asfaltul deja degradat şi de gropile care au pus stăpânire pe drum imediat cum intri pe el din sensul giratoriul de la Dincă şi pe care n-ai cum să le eviţi, pentru că sunt crescute una lângă alta.
 
Porţiunea pe care s-a turnat
un strat de asfalt şi care, fireşte, urmează să fie acoperit de cel de uzură măsoară în lungime aproape 3,8 kilometri. Şi, cum sigur ştiu că, de unde asfaltul nou se pupă cu cel vechi şi până la Dincă, sunt 1,8 kilometri, e clar că nu mai trebuie să întreb pe careva dacă se va asfalta şi porţiunea asta care-i vai de ea. Proiectul, prezentat presei cu turle şi trâmbiţe, vorbea de 7 kilometri, deci e clar că şi porţiunea aceasta este băgată în cărţile facerii. Acum să trec la băieţii care au tras la asfaltare.
 
Fără exagerare, dar
toţi cei pe care i-am auzind vorbind despre asta au numai cuvinte de laudă referitoare la societatea care execută lucrarea şi la angajaţii care lucrează în Pasul Vâlcan. Nu ştiu dacă, aşa cum se vorbeşte, între firma aceasta şi preşedintele CJH există vreo relaţie mai deosebită, dar ceea ce am văzut eu şi toată lumea este că s-a lucrat, nu glumă. Nu ştiu cine ar fi anticipat că, acum, în iulie, asfaltarea, chiar numai cu un strat, putea fi gata. Adevărul este că oamenii au tras şi au profitat de fiecare oră din zilele în care nu a plouat. Începeau lucrul la şase dimineaţa şi plecau de la drum doar după zece seara. Autospecialele cu asfalt urcau gâfâind câte două-trei o dată, aşa că s-a putut munci nemţeşte.
 
Acum, utilajele
asfaltatorilor sunt trase lângă Crucea lui Bogdan, iar la lucru, la Trecătoarea Lupilor, am găsit doar echipa care execută rigole. Operaţiunea a început de jos, iar până acum băieţii au terminat de făcut mai bine de un kilometru de rigole. Tânărul inginer constructor Ovidiu Oprea, cel care-i coordonează, spune că mai au de lucru încă doi kilometri şi ceva. Adică lungimea rigolelor va fi egală cu cea a drumului asfaltat. Un termen sigur al finalizării operaţiunii nu-mi poate da, pentru că, la fel ca şi în cazul celei de asfaltare, totul depinde de vreme. Dacă plouă nu mai pot face nimic, fiindcă apa le-ar spăla betonul proaspăt turnat. 
 
Nici băieţii lui Ovidiu nu cască
de plictiseală. CIF-ele cu beton vin una după alta, aşa că momentele libere pentru o ţigară sunt rare sau aproape că lipsesc. Şi în cazul lor, timpul de lucru este zi lumină atunci când e senin şi din cer nu pică strop de ploaie. Şi ei trag tare, fiindcă, odată terminate rigolele, revin asfaltatorii, pentru a aşterne stratul de uzură, vor apărea, apoi, montorii care vor asigura cu parapeţi metali­ci zonele din curbele deosebit de periculoase şi, apoi, cei care-i vor trasa indicatoarele rutiere. Şi, la sfârşit de tot, desigur, domnii de la judeţ care vor tăia panglica inaugurală şi se vor lăuda electoral cu mândreţea de drum de munte asfaltat.

Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 5 ori 3  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal





Pe aceeasi tema
Pentru acest an, în bugetul local al municipiului Vulcan sunt prevăzute sume consistente de bani, pentru amenajări me[..]
26.02.2015, 20:53   |    5 comentarii
În mod oficial, ieri, echipa de proiect a prezentat finalizarea drumului Pas Vâlcan - Vulcan, drum ce a fost moderniza[..]
18.12.2014, 21:06   |    0 comentarii
Iarnă de iarnă, drumul spre Pasul Vâlcan a fost închis traficului rutier. Lucru pe care conducătorii auto îl [..]
23.10.2014, 20:39   |    5 comentarii
Ieri dimineaţă, puţin după ora unsprezece, primarul Gheorghe Ile, flancat de către Mircea Ioan Moloţ, preşedintele CJH, şi[..]
09.10.2014, 20:47   |    6 comentarii
- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!






_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter