18.02.2020,  21:59:43 | 0 comentarii | 1086 vizualizari GALERIE:     FOTO    
Primarul Petroșaniului a făcut ieri anunțul public: Circa 4.000 de petroșeneni cu venituri reduse vor beneficia de tradiţionalele tichete cadou de Paști din partea administraţiei locale!
de Corneliu BRAN

În funcție de suma alocată la bugetul local pe anul 2020 de către Primăria municipiului Petroșani, în jur de 4.000 de persoane din localitate vor beneficia de tichete de Paști în valoare de 70 lei de persoană. Este vorba de familii cu venituri reduse și probleme sociale, precum și de persoane cu handicap grav și accentuat și însoțitorii acestora, de șomeri cu indemnizația de până în 800 lei, precum și de pensionari cu venituri de până în 1.100 lei. Toate acestea ne-au fost anunțate marți, 18 februarie de către primarul Petroșaniului, Tiberiu Iacob-Ridzi, care a organizat o conferință de presă pe această temă la sediul primăriei.
„Subiectul conferinței de presă de astăzi este despre ceea ce s-a votat în cadrul bugetului local pe anul 2020. Bugetul de anul acesta este un buget structurat, mai mult ca în ceilalți ani, pe investiții și pe cheltuieli cu scop social. În acest sens o să vreau acum să fac doar niște precizări, pentru că s-au aprobat tichetele cadou de Paști și de aceea vreau să aduc la cunoștința oamenilor din Petroșani care sunt categoriile de cetățeni care pot beneficia de aceste tichete în valoare de 70 lei fiecare.
Este vorba de persoanele singure sau familiile cu probleme sociale, cu domiciliul în Petroșani, care îndeplinesc următoarele condiții la data acordării beneficiilor sociale: beneficiază de venitul minim garantat stabilit în baza Legii 416/2001; beneficiază de cantina socială; beneficiază de alocație pentru susținerea familiei stabilită în baza Legii 277/2010 privind alocația pentru susținerea familiei; pensionari ale căror venituri cumulate sunt mai mici sau egale cu suma de 1.100 lei; persoane cu handicap grav și accentuat și care nu realizează alte venituri decât cele din indemnizația de handicap; beneficiază de indemnizația lunară de însoțitor pentru persoane cu handicap grav. De asemenea, beneficiază de aceste tichete șomerii indemnizați care au parte de venituri mai mici sau egale cu suma de 800 lei și care nu beneficiază de venit lunar de completare, conform O.U.G. 36/2013 și O.U.G. 69/2019.
O persoană beneficiază de tichete sociale pentru o singură categorie de persoane defavorizate căreia îi aparține la data distribuirii tichetelor, chiar dacă acea persoană se regăsește la data respectivă în mai multe categorii. Deci pot să existe și situații în care unii să se regăsească în mai multe categorii de beneficiari, dar cetățeanul va primi doar un tichet, deci nu mai multe.
Aceste tichete s-au dat și în ceilalți ani, cu excepția anului trecut, când nu am avut fondurile necesare pentru a aloca în continuare aceste tichete. Anul acesta am putut să acordăm aceste tichete și am putut să acordăm și vouchere pentru angajații noștri. Cred că am fost singura primărie din Valea Jiului care nu am reușit să acordăm vouchere anul trecut și nici măriri de salariu în ultimii doi ani de zile, asta pentru că bugetul nu ne-a permis, fiind acea problemă legată de tăierea, sau, mă rog, de grevarea bugetului local prin scăderea impozitului pe venit de la 16% la 10%”, a menționat primarul Tiberiu Iacob-Ridzi.
Directorul Direcției de Asistență Socială Petroșani, doamna Cristina Mraz, aflată în sală, a fost rugată apoi de către primarul Petroșaniului să ofere presei câteva detalii tehnice legate de aceste tichete, de genul: cum se va completa cererea, unde pot merge oamenii să o depună și ce acte trebuie să aibă la ei atunci când o fac, dar și altele, astfel încât toți cei interesați să aibă toate informațiile necesare la timp prin intermediul mass-media locale.
„Așa cum a spus și domnul primar, aceste tichete sunt în sumă totală de 70 lei. Vor fi șapte tichete a câte 10 lei fiecare ca valoare și ar fi de menționat că aceste tichete vor fi utilizate în magazine, iar pe acestea nu se pot cumpăra băuturi alcoolice, ci numai și numai alimente! La ora actuală noi deja am pornit redactarea cererilor, modelele sunt tip și se regăsesc la noi la Serviciul de asistență socială, la camerele 7 și 16, acolo de unde se luau și actele pentru ajutoarele de încălzire, pentru că acolo avem spațiu. Oamenii vor veni și vor completa acele cereri și pentru fiecare categorie de beneficiari vor trebui să prezinte anumite acte. 
În primul rând, pentru toate categoriile de beneficiari, cetățenii vor trebui să prezinte actul de identitate, în copie și original, copia ne-o oprim noi iar originalul rămâne bineînțeles la om. Pe urmă, la cei care au ajutor social, la cei care au alocație de susținere a familiei și la cei care au cantina socială, deoarece noi îi avem deja în evidență, dumnealor nu mai trebuie să prezinte alte acte, dar cei care au pensie, până în 1.100 lei, va trebui în plus, pe lângă actul de identitate, să prezinte și cuponul de pensie sau extras de cont – pentru că aici intervine și categoria celor care au handicap și de aceea am spus că nu trebuie să aibă alte venituri (există multe persoane cu handicap care mai realizează venituri, au pensie de invaliditate dar mai au și o altă pensie – deci aceste persoane vor veni și cu certificatul, dar și cu acel extras de cont și cuponul de pensie, iar noi vom cumula, astfel încât să vedem ca veniturile să nu depășească 1.100 lei, ci să fie până în această sumă).
La fel, persoanele cu handicap vor prezenta pe lângă actul de identitate, copia de pe certificatul cu handicap, iar șomerii actul de identitate și carnetul de șomaj, pentru că din discuțiile noastre cu reprezentanții de la agenția de șomaj, în acel carnet vedem completat la zi totul și se regăsește și cuantumul indemnizațiilor de șomaj.
Noi am constituit o comisie care va prelua aceste cereri și bine ar fi și pe această cale rugăm populația să vină până în jurul datei de 15 martie pentru ca noi să putem face tabelele cu toți beneficiarii, având timp să putem verifica toată documentația, după care să putem da în lucru acele tichete sociale (pentru că va trebui să lucrăm cu un furnizor de tichete sociale acreditat în acest sens). După ce vom avea aceste tabele și totul va fi pus la punct, vom începe distribuirea, sperăm să putem distribui tichetele până pe data de 15 aprilie, pe 19 aprilie fiind deja Paștile, oamenii având timp astfel să-și cumpere alimentele pentru această mare sărbătoare creștinească”, a declarat Cristina Mraz.


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 8 ori 3  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal





- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter