23.05.2021,  21:15:41 | 0 comentarii | 513 vizualizari
Trista realitate a anului 2021 ambalată într-un document oficial ce va ajunge la Bruxelles (XV)
de Corneliu BRAN

Ce e de făcut în viziunea celor de la PwC?

Iată cum văd realizatorii Strategiei de Dezvoltare că se pot rezolva problemele în turism, pe lângă ideile dezvoltate capitolului anterior, de care ne-am ocupat data trecută:

Integrarea turismului în Valea Jiului într-un concept unitar, agreat de toate părțile relevante, comunicat în mod eficient populației locale și implementat coerent, va fi esențială pentru dezvoltarea turistică a zonei. În acest sens, va fi înființat un departament cu responsabilități în domeniul turismului în cadrul Asociației Valea Jiului, având rol de unic coordonator al dezvoltării și promovării turismului din zonă. În acest sens, Asociația Valea Jiului va colabora cu reprezentanții antreprenorii locali din turism, cu reprezentanții sistemului educațional și ai celui de formare profesională din zona serviciilor din turism, cu ONG-urile locale, precum și cu administrațiile celor 2 parcuri naționale și 2 parcuri naturale ce acoperă și zone din arealul Văii Jiului.

Departamentul cu responsabilități va avea, ca primă atribuție, inventarierea și înregistrarea stării resurselor turistice naturale și antroprice ce formează patrimoniul turistic (atât material, cât și imaterial) al regiunii, acțiune ce va fi realizată în parteneriat cu Institutul Național al Patrimoniului și cu cele 6 UAT-uri locale. În paralel cu realizarea acestei analize, Asociația Văii Jiului va demara un proces de consultare a localnicilor privind realizarea unui brand turistic al regiunii. Pentru creșterea nivelul de implicare și a sentimentului de apartenență la nivelul tinerilor, se va organiza un concurs de idei la nivelul liceelor, colegiilor și facultăților din zonă. Un grad cât mai ridicat de implicare al populației în realizarea brandului turistic va contribui la acceptarea, asumarea și popularizarea sa de către localnici. Identitatea vizuală a brandului turistic va fi asociată atât structurilor de primire turistice cu funcțiuni de cazare, alimentație publică, de agrement și de transport, cât și evenimentelor culturale și sportive ce vor fi organizare în Valea Jiului, contribuind la promovarea unitară a regiunii. Brandul turistic al Văii Jiului va fi asociat cu un brand agroalimentar al zonei, dedicat produselor agroalimentare și meșteșugărești din zonă, concept care este prezentat în detaliu în cadrul Direcției strategice III.4.

După definirea brandului turistic, Asociația Văii Jiului va contribui, de asemenea, la elaborarea planului de marketing al resurselor turistice din zonă. Prin realizarea obiectivelor specifice ale Direcțiilor Strategice III.1, III.2 și III.3, precum și prin implementarea planului de acțiuni prezentat pe larg în Livrabilul 6 al prezentului proiect, Valea Jiului va deveni o destinație turistică pentru întreaga perioadă anului. Pentru o promovare reciprocă, mutual avantajoasă, este nevoie de coordonarea planului de marketing al resurselor turistice din Valea Jiului cu cele ale regiunilor învecinate.

De asemenea, pentru promovarea destinației turistice Valea Jiului, Asociația Valea Jiului va colabora cu Centrele Naționale de Informare și Promovare Turistică de la Petroșani și din Stațiunea Straja (Lupeni)”.

 

E rușinos că la ora asta Valea Jiului NU ARE OFICIAL un brand turistic de promovare, când ar putea avea câteva

Practic, rezolvarea dezvoltării turismului din Valea Jiului se vede, din punctul realizatorilor Strategiei de Dezvoltare, cel puțin aici la acest capitol, din două unghiuri. O dată din unghiul ce vizează inventarierea și înregistrarea stării „resurselor turistice naturale și antropice” din cadrul patrimoniului turistic al zonei noastre, iar a doua oară din unghiul realizării brandului turistic al Văii Jiului, cu realizarea unui plan de marketing a resurselor turistice și a unui calendar de evenimente cu date fixe anuale.

Și aici ar fi multe de discutat. Dar ne oprim în a zice că „planul” e subțire. Apoi, dacă îi lăsăm pe tinerii de la școli și pe studenți să vină cu idei, dar și pe localnici, este foarte bine. Dar astea toate nu trebuiau deja făcute și incluse apoi, ideile vorbind, în Strategia de Dezvoltare. La ora asta Valea Jiului nu are un brand turistic trecut în Strategie! Păi, atunci, ce facem? Deși Valea are atâtea de arătat, începând cu istoria milenară – cetăți dacice, urme clare ce atestă că aici au trăit daci și că la un moment dat au trecut și romani (la Jieț există un drum ce atestă treaba asta și câte altele!), continuând cu munții, care sunt printre primii cinci în țară ca înălțime și întindere, cu peșteri și lacuri, cu flora unică din Retezat sau Parâng, cu cheile munților, cu salba de ape de munte curgătoare, cu peisajele superbe și terminând cu obiceiurile și tradițiile, cu bisericile vechi și cele câteva frumoase mânăstiri, cu zonele rurale și casele și gospodăriile momârlanilor, unice în felul lor în țară și câte și mai câte altele, NU are la ora asta un brand stabilit de către societatea civilă, de către „actorii” implicați în turismul local, de către UAT-uri, de către consiliul județean, de către consultanții PwC și de către atîtea și atâtea organizații, asociații și ONG-uri!!! Hai că ar fi de râs, dacă n-ar fi de plâns… Jalnic!

Iar în ceea ce privește Asociația „Valea Jiului”, cu rol de, cităm din draft, „UNIC coordonator al dezvoltării și promovării turismului în Valea Jiului”, asta ne aduce aminte de vremurile cu „unicul conducător mult și iubit”, care le rezolva pe toate, sau, mai recent, de pe vremea când Valea Jiului se pricopsise, tot via guvernanți, cu un așa-zis „guvernator”, care stăpânea o așa-zisă asociație și care n-a făcut nimic concret pentru Valea Jiului, în orice domeniu, nu doar în turism. Doar s-a plimbat și a agitat mingea în sala de sport, la o școală, seara, alături de „tovarășii” de șpriț. Problema e mai amplă și „coordonarea” asta trebuie să vină din toate liniile, eșalonat, pe categorii în parte, iar administrațiile locale să coordoneze cu adevărat, în parte, fiecare proiect ce apare și, mai ales, să RĂSPUNDĂ de implementarea proiectului și de calitatea lucrărilor realizate pe bani publici europeni (deci nu vorbim aici de proiectele private ce aduc și ele aport în dezvoltarea turismului, că asta e o altă treabă). Că dacă se va face „altfel”, se va arunca „măgarul” dintr-o „curte” în alta și nimeni nu va fi vinovat la vreun eventual eșec, cum s-a mai tot întâmplat…


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 10 ori 8  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter