15.08.2012,  22:24:19 | 3 comentarii | 1372 vizualizari
La şedinţa de îndată a Consiliului Local Petroşani, / Chestiuni de interes cetăţenesc
de Corneliu BRAN

Marţi, 14 august, în sala de şedinţe a Primăriei municipiului Petroşani a avut loc, începând cu orele 15:00, o şedinţă de îndată. Pe ordinea de zi au fost cinci puncte mari şi late, dar destul de importante pentru viaţa cetăţii, de aceea vom încerca să zăbovim puţin la fiecare din acestea. Înainte de aceasta, mai trebuie spus că preşedintele de şedinţă a fost Valeriu Butulescu. Au lipsit de la apel, din cauza concediilor de odihnă, doi consilieri locali: Florin Mârza (PDL), Petru Drăgoescu (PNL) şi viceprimarul Dorina Niţă. La şedinţă a fost prezent primarul Tiberiu Iacob-Ridzi, iniţiatorul celor 5 proiecte de hotărâre de care aminteam mai sus.

Fântână arteziană în centrul civic
La punctul patru al ordinii de zi, consilierii au dezbătut proiectul „Aprobarea studiului de fezabilitate şi a indicatorilor tehnico-economici aferenţi obiectivului de investiţii Amenajare fântână arteziană în centrul civic al municipiului Petroşani”.
Este vorba de amenajarea unei fântâni arteziene, în valoare de 88.003 lei, care va fi amplasată în faţa Agenţiei Loto, situată în apropiere de librăria „Ion Creangă”. După cum se ştie, la proiectul integrat care vizează reamenajarea şi reabilitarea centrului civic, Uniunea Europeană nu a aprobat fonduri şi pentru o fântână arteziană. Totuşi, administraţia publică locală a luat în calcul încă de la început şi construirea unei fântâni arteziene, care, după părerea edililor, „ar aduce mai multă culoare proiectului şi ar schimba faţa zonei, vara aceste fântâni fiind deosebit de căutate”.
În acest sens, administraţia publică locală a identificat resursele necesare în buget, circa 900 de milioane de lei vechi. Consilierii petroşeneni nu au avut nimic de obiectat. Prin urmare, proiectul a fost votat în unanimitate. Astfel, Petroşaniul s-a mai pricopsit cu o fântână arteziană, care nu ştim însă când va fi finalizată (probabil până la sfârşitul anului acesta).
 
ZMK scumpeşte biletele de transport local cu 50%!
În urma şedinţei de marţi, biletele de transport local, care se desfăşoară în regim de maxi-taxi, se vor scumpi cu 50%. Adică preţul va creşte de la 1 leu la 1,5 lei. Scumpirea este foarte mare dintr-un singur foc, dar dacă ţinem cont de motivaţia celor de la firma ZMK şi de faptul că din anul 2008 nu s-a mai scumpit biletul, „în condiţiile în care toate s-au scumpit, piese de schimb, combustibil etc.”, este pe deplin justificată.
Scumpirea aceasta va face ca din 2014 firma ZMK să participe din nou la licitaţie. Dacă până acum, din cauză că n-au scumpit biletele de transport, contractul s-a tot prelungit, când va expira termenul de prelungire, la finalul anului 2013, firma va trebui să participe din nou la licitaţie. Ceea ce înseamnă că această scumpire e cu… dus şi întors pentru firma respectivă, la licitaţia următoare existând riscul de a pierde monopulul pe transportul local. 
Foarte important de reţinut este şi faptul că elevii vor avea de plată, în timpul anului şcolar, tot 1 leu pe călătorie, iar valoarea tichetelor gratuite acordate de municipalitate persoanelor în vârstă vor rămâne neschimbate.Proiectul de hotărâre a fost votat în unanimitate.
 
Extinderea supravegherii video în stand by
La punctul doi de pe ordinea de zi s-a discutat proiectul de hotărâre care viza „modificarea HCL nr. 289/2010, privind aprobarea contractării unei finanţări rambursabile în vederea realizării unor obiective de investiţii de interes local şi/ sau asigurării fondurilor necesare cofinanţării proiectelor care vor fi realizate din fonduri europene, cu modificările şi completările ulterioare”. E vorba de acel împrumut care să asigure cofinanţarea de 2% a primăriei şi consiliului local pentru proiecte europene.
La şedinţa de marţi a fost modificată lista priorităţii obiectivelor, astfel ca localitatea să poată să susţină mai bine proiectele începute.
Modificarea nu e mare, dar pare eficientă: se elimină obiectivul de investiţii „sistem de supraveghere video în zona centrală a municipiului Petroşani” (este vorba de sistemul de supraveghere video care viza zona IG Duca-primărie până la spital, inclusiv Parcul Central „Carol Schreter”), suma de 140 mii lei fiind trecută la obiectivul „reabilitare zonă pietonală şi parcuri în centrul municipiului Petroşani”; se diminuează suma din obiectivul de investiţii „reabili­tare străzi în zona centrală” cu suma de 495 mii lei, această sumă fiind trecută tot la obiectivul „reabilitare zonă pietonală şi parcuri în centrul municipiului Petroşani”. Deci, suma totală care trece la acest ultim obiectiv stabilit este de 635 mii lei, proiectul de hotărâre fiind votat în unanimitate.
 
Finanţele Publice a înapoiat TVA-ul
Proiectul numărul unu a vizat  o nouă rectificare bugetară a bugetului local, instituţiile publice din Petroşani primind TVA-ul înapoi, o sumă frumuşică de 5.685,62 mii lei, de la Administraţia Finanţelor Publice Hunedoara.
 
’geaba diminuăm dioxidul dacă tăiem molidul…
Proiectul al treilea de la şedinţa de îndată de marţi viza „aderarea municipiului Petroşani la Convenţia Primarilor”. Din câte înţelegem este vorba de un compartiment al celor de la Protecţia Mediului. 
Exista o convenţie a primarilor încă din 2008, legată pe chestiuni de apărare a mediului. În prezent, se face o reorganizare a acestei convenţii, care pe viitor va trebui „să susţină şi să sprijine autorităţile locale pentru îndeplinirea obiectivelor Uniunii Europene în domeniul mediului”. Mai exact, noua Convenţie a primarilor va trebui să sprijine „creşterea eficienţei energe­-ti­ce şi utilizarea surselor de energie regenerabile în teritoriu, precum şi reduce­rea cu 20% a emisiilor de dioxid de carbon până în 2020”. Să recunoaştem, pe hârtie acestea par minunate, să vedem cum vor fi aplicate în mod practic, că de la vorbe la fapte e cale lungă.
Consilierii locali au votat în unanimitate şi acest proiect, dându-şi astfel acceptul ca şi Petroşaniul să intre pe uşa din faţă la chestiuni legate de concepte globale de protecţie a mediului înconjurător.
La acest proiect ecologic ne permitem un scurt comentariu care se pretează la defrişările la care copacii petroşeneni au fost supuşi: ’geaba diminuăm dioxidul dacă tăiem molidul…

 


Comentarii articol (3 )

#1 maria16.08.2012,  00:14:49
si terasele instalate pe zona pietonala din noul centru civic cand au sa dispara ? sa fie mutate pe zona cu piatra cubica..acolo este locul lor !! si asta se intampla de cateva saptamani ! sa inteleg ca patronii au relatii bune pe linie de partid sau in primarie ?
#2 Ivo16.08.2012,  15:00:51
D-le Bran, din cate stiu planul de executie al acestui centru civic cuprinde si realizarea unei fantani arteziene in locatia mentionata in articol. Sa inteleg ca ea nu a fost ofertata de Acomin? Daca nu era cuprinsa in acest proiect, atunci de ce a fost trecuta pe planul de executie? Oare Acomin ce a ofertat, pana la urma, ca in felul asta o sa vedem, ca pe langa reparatia fantanii din fata Finantelor, care de asemenea nu era prinsa in proiect (alt lucru de neinteles, pentru care s-au locat bani de la bugetul local), aflam ca nici aceasta fantana nu era prinsa in proiect... poate in felul asta, luna viitoare se vor aloca alte cateva sute de mii de lei noi pentru pavele, piatra cubica, gazon, loc de joaca pentru copii etc. Ciudat mai lucreaza Primaria, pe un proiect la fel de ciudat. Apropo, oare cum au fost receptionate lucrarile partiale din acest centru civic, ca unele arata ca naiba (piatra cubica prost asezata si cu denivelari pe inaltime, placi de granit care misca atunci cand calci pe ele). Oare, avand in vedere ca, pe partea stanga cum se merge de la hotel Onix spre Finante, va fi montata conform proiectului o pista de role, rolerii vor face slalom printre terasele "afaceristilor" din zona? Oare este normal ca din doua parcuri pentru copii, ce existau inainte de inceperea acestui proiect (in mare parte hidos din punctul meu de vedere), sa se faca doar unul si ala inghesuit intre Teatrul ID Sarbu si acea gramada de beton numita de proiectanti amfiteatru, parc de joaca ce nu va avea pic de umbra? Oare, avand in vedere termenul de finalizat de 01.09.2012, cum se va lucra in zilele astea (cu oameni multi, la gramada, mult mai prost decat in prezent)? Sunt mai mult ca sigur ca, daca din comisia de receptie ar fi facut parte si cel putin doi reprezentanti ai cetatenilor acestei urbe, acest centru civic ar fi fost executat cu mai multa atentie asupra calitatii, iar rezultatul ar fi fost altul (mult mai bun decat cel prezent). Dar cum noi cetatenii suntem buni doar atunci cand votam (cum trebuie pentru ei, nu impotriva lor), nu prea conteaza parerea noastra. Din putinele sperante pe care le mai avem, faceti si voi parte, jurnalistii, care in mod obiectiv, critic si vertical, sanctionati sau laudati (dupa caz) un fapt, un eveniment etc. In cazul de fata, la cate erori de executie si abateri de la proiect (cunosc mult mai multe decat cele prezentate mai sus) au fost, ar fi trebuit sa fiti, impreuna cu colegii dumneavoastra extrem de critic. Sau poate faceti parte din alta categorie (sper totusi sa ma insel si sa va incadrati in categoria jurnalistilor obiectivi)...
#3 Corneliu BRAN17.08.2012,  08:20:03
Domnule Ivo, cred ca atunci cand a fost de criticat o lucrare, fie ea si de mare interes pentru comunitate, am facut-o, de multe ori chiar si nesustinut de unii colegi, unii spunandu-mi ca sunt Gica contra. Si va pot da exemplul avionului, cu care eu nu am fost de acord, anumite lucrari pe unele strazi, Bosnea de exemplu, executate prost, sau altele, exemple sunt destule, iar daca ati citit ziarul nostru, de la aparitie, cred ca stiti toate astea. De aceea nu cred ca trebuie sa va mai spun daca sunt sau nu obiectiv. Inclusiv la emisiunea Verde-n fata am luat de fiecare data atitudine, cand a fost cazul. E adevarat, am salutat bunele intentii sau initiative si in acest caz luandu-mi injuraturile de rigoare, cum adesea se procedeaza la noi romanii. Acum, in legatura cu acest proiect, nu-mi dau cu parerea pana ce nu va fi finalizat totul, inclusiv pana se va monta mobilierul stradal si se va face dezbaterea publica, cum a anuntat primarul, dezbatere care va avea legatura cu aranjarea meselor de-acolo si alte chestiuni tehnice. Abia dupa aceea voi trage o concluzie finala. Da, de aratat ce s-a facut la centrul civic am aratat, prin doua-trei materiale, dar atat si nimic mai mult. De altfel am fost primul care a salutat ideea, imediat ce am aflat de proiect si apoi dupa ce Elena Udrea a semnat la Petrosani contractul de finantare. O alta problema ridicata, fantana arteziana, pot sa va confirm ca e adevarat, pentru ea nu s-au alocat bani europeni, deoarece nu s-a aprobat prin proiect, aceasta urmand a fi facuta cu bani de la buget. In ceea ce priveste piatra cubica, am inteles ca ea asa trebuie sa fie, mai sic, ca sa zic asa... nu sunt mare priceput in constructii, cum sunt priceputii de la societatea de apa - care stiu tot si nu accepta sa le spui nimic, de aceea nu imi dau seama daca piatra a fost montata ,,sic,, sau nu, dar stiu ca fata de cum arata centrul civic el s-a schimbat si cred ca acum nimanui nu-i mai este rusine sa-si duca prietenii din Bucuresti sau Cluj pe-acolo. Ceea ce lipseste, intr-adevar, este umbra, va dau perfecta dreptate, mai multi arbori, mai ales in zona dedicata copiilor - care s-a micit, sau cel putin asa pare - n-ar fi stricat. Ramane de vazut, la final, ce nota vom atribui. PS. Aveti numarul meu de telefon, ne putem intalni sa stam de vorba despre proiectele din Petrosani, in general si despre alte chestiuni pe care mi le-ati tot spus, fapt pentru care va multumesc. Vad ca sunteti o persoana careia chiar ii pasa cu adevarat de cum arata imaginea orasului, aici avem in comun aceiasi viziune. E pacat insa ca nu va declarati identitatea, asa, poate ati fi cautat si de edili si de presa ca sa va spuneti mai des parerea. E pacat ca un om ca dvs. ori ca altii sa stea pe margine si sa nu fie sunt consultati, cum se practica in marile metropole sau micile orasele europene, australiene sau americane, in timp ce unii neaveniti isi dau cu parerea despre toate desi habar nu au. Si nu uitati inca ceva, orice termen se mai poate prelungi, e specificat in orice contract de pe lumea asta, ,,la intelegere intre parti, dar nu mai mult de 60 de zile la o astfel de lucrare. Deci s-ar putea ca 1 septembrie sa fie 1 octombrie. Oricum nu asta e problema...


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 3 ori 10  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




- - - - - -
- - -
- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter