Warning: imagecreatefromjpeg(): gd-jpeg: JPEG library reports unrecoverable error: in /home/wwwzvjro/public_html/articol.php on line 64

Warning: imagecreatefromjpeg(): '/home/wwwzvjro/public_html/imagini/articole/2015-10-15/37099.jpg' is not a valid JPEG file in /home/wwwzvjro/public_html/articol.php on line 64

Warning: imagecopyresampled() expects parameter 2 to be resource, boolean given in /home/wwwzvjro/public_html/articol.php on line 97

Warning: imagedestroy() expects parameter 1 to be resource, boolean given in /home/wwwzvjro/public_html/articol.php on line 101
Ziarul Vaii Jiului
15.10.2015,  22:41:52 | 10 comentarii | 2295 vizualizari
Relatare de la şedinţa pensionarilor


de Corneliu BRAN
În sala de la Casa de Cultură a Sindicatelor „Ion Dulămiţă” din Petroşani unde se întrunesc membrii Asociaţiei Pensionarilor Minieri „Valea Jiului” a avut loc joi, 15 octombrie o şedinţă. La care au participat consilieri locali, pensionari, membrii ai unor organizaţii de partid de pe raza municipiului şi primarii Gheorghe Ile şi Ilie Păducel.
 
Invitaţi speciali cu… „greutate”
Ion Hortopan, preşedintele asociaţiei, i-a prezentat la începutul şedinţei pe toţi invitaţii speciali prezenţi sau care au ajuns ulterior: vicepreşedintele Consiliului Judeţean Hunedoara, doamna Vetuţa Stănescu; directorul Casei Judeţene de Pensii, Ilie Toma; directorul general al SNÎMVJ, Aurel Anghel; directorul general al S.C. Apa Serv Valea Jiului S.A., şi şeful PNL Petrila, Costel Avram; senatorul UNPR de Valea Jiului, Haralambie Vochiţoiu.
Ordinea de zi a fost clară, şase puncte importante fiind dezbătute şi comentate de către preşedintele Ion Hortopan, stabilite de pensionari în şedinţele anterioare.
Apoi, au urmat la cuvânt invitaţii, fiecare dintre aceştia comentând problema sau ideea pentru care s-au aflat în sală în faţa acestor oameni.
 
„Facilităţi”, „drepturi”. Veşti bune de la Bruxelles.
Primul punct la care Ion Hortopan a făcut referire a fost cel legat de „facilităţile pensionarilor minieri din Valea Jiului”, recâştigate pe un termen de trei ani. „După câteva intervenţii cei aproximativ 10.000 de pensionari vor primi aceste facilităţi, că aşa le spune acum de când cu UE, facilităţi, nu cum le spuneam noi, gratuităţi sau drepturi…”, a subliniat Ion Hortopan. Şi directorul general Aurel Anghel a luat cuvântul tot pe această temă, reluând vestea bună dată de Ion Hortopan, pedalând în discurs pe faptul că notificarea va veni în regulă pentru acest subiect de la Bruxelles, mulţumindu-i pentru implicare, printre alţii, şi lui Gabriel Lungu, ministrul secretar de stat de la Ministerul Muncii.
Punctul al doilea a fost legat de pensiile pentru pensionarii minieri şi nu numai, aici intrând şi „categoriile de siderurgişti sau metalurgişti”, cum susţinea Ion Hortopan şi cum, mai apoi, a confirmat şi directorul Casei Judeţene de Pensii, Ilie Toma. „Timpul nu este, din păcate, cel mai bun aliat al nostru şi asta i-am spus-o şi doamnei ministru Rovana Plumb în două rânduri, aici la Petroşani şi la Camera Deputaţilor.
Din datele pe care le avem, 811 pensionari minieri, din circa 23.000 au decedat în ultimul an. Trebuie rezolvată cât mai repede şi pensionarii cu peste 35 de ani de muncă în sistemul minier să primească pensia în mod special şi constituţional”, s-a adresat pe acest subiect, printre altele, preşedintele pensionarilor celor prezenţi.
Tot Ion Hortopani a făcut referire şi a cerut reglementarea cerinţelor pensionarilor minieri din această asociaţie, cererea dumnealor fiind ca punctul de pensie să reprezinte 45% din salariul mediu brut pe economie. Au mai fost atinse subiectele legate de mărirea pensiilor pentru cei din grupele speciale de muncă, unde intră şi cei care au lucrat în sectoarele de producţie din subteran, de petiţia trimisă parlamentarilor de către asociaţie, inclusiv parlamentarilor hunedoreni, plus alte chestiuni „tehnice”, cum le spunea Ion Hortopan, toate acestea fiind găzduite şi în alte dăţi, pe larg, de cotidianul nostru, de aceea nu vom mai da alte amănunte că se cunosc, iar important este ca ele să ajungă la cei care pot lua decizii în rezolvarea lor.
 
Căldura, bat-o vina…
Un ideal al oamenilor acestei ţări care au participat la evenimentele din 1989, a fost legat şi de lipsa căldurii din apartamente şi instituţii. Singura persoană care putea vorbi de acest subiect din sală a fost Aurel Anghel. Directorul Aurel Anghel a făcut referire doar la SNÎMVJ, societatea care are în componenţă trei mine aflate pe închidere, care, culmea, merg mai „ceas” în ceea ce priveşte producţia de cărbune decât aşa numitele „mine viabile” „Din punct de vedere al SNÎMVJ, noi ne facem planul de producţie stabilit, ba chiar l-am şi depăşit, iar în continuare vom da către Termocentrala Paroşeni 1.500 de tone de cărbune pe zi. Chiar dacă avem personal mai puţin, vom menţine producţia, ba chiar o vom şi depăşi, iar din punctul nostru de vedere noi ne facem treaba”, a concluzionat Aurel Anghel, în aplauzele pensionarilor.
Două doleanţe de reţinut Vom sări peste punctul patru, de pe ordinea de zi, şi punctul culminant al şedinţei, „apa şi preţul apei”, urmând să-l reluăm după finalizarea subiectelor de pe ordinea de zi. Punctul 5 a vizat „mărirea numărului biletelor de odihnă şi tratament pentru pensionari”, mai cu seamă pe perioada mai-septembrie. Ion Hortopan a cerut ca acest număr să fie îmbunătăţit, „deoarece oamenii ne solicită tot mai tare acest lucru”. Ilie Toma a dat de înţeles că va transmite mai departe această solicitare şi apoi va anunţa asociaţia de ce răspunsuri va primi.
În fine, ultimul punct a vizat „transformarea în bonuri valorice în anul următor emiterii, a biletelor de transport, dacă acestea nu au fost folosite”. Nu s-a primit nici aici un răspuns clar de la invitaţi, însă o parte dintre oficiali şi-au notat în agendeaceastă solicitare.
 
Un război interminabil şi plictisitor 
Încă din startul abordării punctului al patrulea de pe ordinea de zi precizăm că vom încerca să fim cât mai echidistanţi, conform liniei publicistice a ZVJ.
Legat de subiectul măririi preţului apei, de către Apa Serv, senatorul Vochiţoiu a spus: „(…)Vreau să vă spun că în 8 septembrie, anul acesta, Parlamentul European a dat o hotărâre prin care obligă Comisia Europeană să ia act de un document foarte important: Dreptul Omului la Apă şi la Salubritate. Deci lupta noastră, iată că e o luptă a întregii Europe, deja, şi îl rog aici, în calitate de senator, pe domnul Costel Avram, prezent aici, să ia act de documentul acesta şi să facă toate demersurile ca oamenii din Valea Jiului să aibă măcar apă (oamenii din Valea Jiului, cei care locuiesc zi de zi în Vale, au apă non stop – n.r.). Pentru că, spun aşa, din documentul votat de PE, de unde citez: Instituţiile şi Uniunea Europeană şi statele membre – adică inclusiv România – să fie obligate să se asigure că toţi locuitorii se bucură de dreptul la apă şi salubritate. Alimentarea cu apă şi gestionarea resurselor de apă să nu fie supuse normelor pieţei interne şi serviciile de apă să fie scutite de liberalizare. Uniunea Europeană să-şi unească forţele pentru a asigura accesul universal la apă şi salubritate, iar apa să nu fie considerată un bun comercial ci un bun vital. Deci, este o minciună spusă încontinuu de conducerea regiei de apă, precum că primarii sunt de vină cu creşterea preţului apei! Este aici şi doamna vicepreşedinte a consiliului judeţean, care poate să mă confirme sau să mă infirme că consiliul judeţean are 56% din acţiunile acestei regii. E adevărat?”, a precizat pentru început senatorul. Fiind corectat de vicepreşedintele Vetuţa Stănescu: „52% domnule senator”. „Corect”, a continuat senatorul. „Deci, consiliul judeţean poate în acest moment, sau mâine dimineaţă, să ia o decizie legată de apă, că are majoritate. (…) În acest moment consiliul judeţean poartă întreaga responsabilitate a ceea ce se întâmplă în această regie de apă, care este a noastră, a voastră, cum vreţi să-i spuneţi, nu a unuia singur sau a doi-trei şmecheri care hotărăsc acest lucruri!”,a spus senatorul. „Să ne înţelegem că de-aici încolo domnii primari nu au ce să facă. Şi dacă ar vota toţi, consiliul judeţean are peste 50%, adică majoritatea (…).
Domnule Hortopan, acesta nu este un împrumut, cum greşit v-aţi adresat. Împrumut este când primeşti bani şi îi restitui… Banii ăştia nu-i mai dai înapoi. Regia aceasta de apă a cheltuit aproape 100 de milioane de euro, saci de bani, ca să facă ce? Să schimbe reţeaua şi s-o administreze…
Să nu mai aibă pierderi, să avem apă 24 de ore din 24 ş.a.. Deci, fraţilor, după 100 de milioane de euro cheltuiţi, timp de zece ani, ajungem să nu ne mai permitem apa. În Valea Jiului, peste 20% din oameni sunt debranşaţi!
Apar epidemii, apar tot felul de probleme, suntem aproape criminali, nu se poate… Când iei apa unui om şi aerul îl laşi fără viaţă! Apa înseamnă viaţă şi nu există niciun argument să-i iei unui cetăţean al UE apa. Există un contract pe care domnul Avram l-a semnat.
Există un paragraf acolo, numit rată de suportabilitate.
Şi europenii ăia nu sunt nebuni… Acolo sună aşa: atâta trebuie crescut preţul astfel încât o gospodărie să plătească maxim 4% din venitul ei la apă. Reţineţi: 4%!
Faceţi un calcul şi veţi vedea că cei care aveţi în gospodăria voastră venituri nete de 2.200 lei, aceştia sunteţi deja în rata de suportabilitate. Ai 22 de milioane, poţi plăti, 4%, factura la apă. Cine are sub 22 de milioane, acela este discriminat! Deci, regia de apă trebuie să scadă preţul la apă conform acestei rate de suportabilitate.
Şi aici e vorba de un document european. Aici nu-i vorba de politică… Când vorbim de apă, apa nu mai are culoare politică (…)” şi-a încheiat alocuţiunea pe tema apei senatorul.
După acest moment, doamna Stănescu a intervenit, înainte de Costel Avram: „Domnul senator Vochiţoiu vorbea foarte frumos despre dreptul omului la apă şi la salubritate. Revin şi spun, apa nu are culoare politică, şi dumnealui a spus lucrul acesta.
Într-adevăr, apa nu are culoare politică şi noi, consiliul judeţean, deşi deţinem acţionariatul majoritar în interiorul companiei Apa Serv, trebuie să ştiţi că reţelele de apă trebuiau reabilitate, reţelele de canalizare de asemenea. Noi, din punct de vedere financiar, nu cred că puteam face lucrul acesta, nu aveam susţinerea financiară necesară. Pentru asta a fost nevoie de proiecte europene. Acestea ne-au garantat acest lucru. Întrebarea mea ar fi: avem apă potabilă? Da. Sigur, ea costă… Dar de ce nu s-a aplicat strategia de finanţare, de ce nu s-a aplicat planul de tarifare la momentul în care trebuia aplicat? De ce acum trebuie să venim cu o majorare la preţul apei? Sunt nişte lucruri de care vă va vorbi domnul director Avram… Mi-aş fi dorit ca acest subiect să nu fie introdus pe latura politică.
Domnul senator a pedalat foarte mult pe latura politică. Mi-aş fi dorit ca această întâlnire să fie una profesională şi am convingerea că ea poate fi profesională dacă se doreşte (…)”.
„Vreau să-i spun domnului Vochiţoiu că azi nu vreau să fiu om politic, vreau să fiu un om şi atât îi spun: de obicei cei in viaţa de zi cu zi se căsătoresc din dragoste, dar în politică te căsătoreşti din interes. Ne-a spus de cei din PD-L că sunt acum liberali.
Ne asumăm noi, cei din PNL, faptul ce au făcut cei din PD-L. Ce au făcut au făcut…
Ne asumăm acest risc. Cum şi domnul Vochiţoiu să-şi asume riscul că în 2012, când au început alegerile, mergea cu PP-DD şi îi înjura pe ticăloşii din PSD. Nu ştiu cum sunt sau cum e… Dacă atunci au fost ticăloşi şi acum nu mai sunt…”, şi-a început discursul liberalul Costel Avram. După circa un minut, Costel Avram a continuat:
„Alături de mine sunt doi primari. Amândoi au fost preşedinţi la ADI Apa Serv. Unul dintre ei, care este Gheorghe Ile, a semnat contractul de finanţare. 1. Eu nu-l cert, sau altceva, eu sunt de acord cu primarii din Valea Jiului, dar domnul Ile poate să vă spună exact ce înseamnă acel contract. Şi mai poate să vă spună dacă autorităţile locale puteau să suporte această investiţie, sau dacă localităţile din Valea Jiului mai aveau apă fără acel contract.
Domnul Vochiţoiu are dreptate: nu este un împrumut, este un contract de finanţare nerambursabilă. Prin care UE ne-a spus că ne dă 40 de milioane de euro, nu 100 de milioane cum susţine domnul senator, şi din care am cheltuit vreo 35 – restul au rămas. Domnule Ile, vă rog să explicaţi aici şi după aceea mai intervin eu… Dar înainte să vă spun de planul de tarifare. Planul acesta a fost cunoscut de toată lumea, aprobat de la vest la est, de la est la vest… Vreau să vă spun că fără acest plan şi fără aceste aprobări, Valea Jiului nu avea apă astăzi! Fără modernizarea staţiilor de tratare de la Valea de Peşti şi de la Jieţ, Valea Jiului nu mai avea apă! În 40 de ani nu s-au băgat bani în Valea Jiului la acest capitol, iar astăzi autorităţile locale nu aveau bani de o asemenea investiţie ultra necesară. Fără aprobarea consiliilor locale şi a consiliului judeţean acest plan nu s-ar fi făcut. N-am semnat eu contractul cum s-a spus, dar sigur că am fost alături de tot consiliul judeţean şi cum au fost de acord şi toate primăriile din Valea Jiului. 2. Sunt de acord că consiliul judeţean are majoritatea la acţiuni, dar orice hotărâre luată la Apa Serv, legea spune, nu eu, că trebuie aprobată de ADI. Acolo sunt şapte – consiliul judeţean şi primăriile.
Consiliul judeţean chiar dacă are 52%, are un singur vot, ca şi Aninoasa, ca şi Petrila, Uricani, Petroşani, Lupeni sau Vulcan. De obicei, s-au luat hotărârile în unanimitate…
Şi domnul Păducel, aici prezent, a semnat la timpul potrivit hotărâri ca şi preşedinte, domnul Ile a semnat tot la fel când era preşedinte. Dacă vom arunca pisica unul altuia acum ar însemna că nu suntem oameni credibili. 3. Am preluat conducerea în 2012, când societatea de apă era în insolvenţă. Cu datorii lăsate de fostul director, la Apele Române, de 130 de miliarde lei. Prin hotărâre judecătorească am plătit banii aceştia, mai avem 10 miliarde. Toate bunurile Apa Serv erau ale finanţelor publice, în valoare de 40 de miliarde. Acum s-a rezolvat, toate bunurile aparţin din nou Apa Serv. La ora aceasta, prima mărire a fost anul trecut, deci în 2014. Exista, într-adevăr, un plan de tarifare pe care toată lumea îl ştia. Mai mult, ca să fac o paralelă, tot anul trecut, a fost ministrul Fondurilor Europene în Valea Jiului. Toţi primarii erau alături de ministru, senatorul Văii Jiului în dreapta lui, iar deputatul Nistor în stânga ministrului.
Am întrebat de faţă cu dumnealor, dar n-a zis atunci, dintre ei, nimeni, nimic:
Domnule ministru, în spaţiul public din Valea Jiului se pune în discuţie planul de tarifare. Există vreo soluţie ca el să nu fie aplicat şi eventual reeşalonat, pentru ca oamenii să suporte creşterea preţului?
Răspunsul a fost clar: Nu! Dacă nu se va aplica planul de tarifare, Valea Jiului va avea un proiect neeligibil, iar acţionarii, primăriile şi consiliile judeţene, vor plăti înapoi cele 40 de milioane de euro. După acest moment, am avut discuţii cu primarii, doi sunt aici şi pot să confirme. Ce facem? Eu, directorul de la apă, nu pot pune în aplicare nicio hotărâre, absolut niciuna, fără decizia ADI. Şi dacă vreau să mut în organigramă un muncitor dintr-o pare în alta, dacă n-am aprobarea ADI nu pot face. Cu primarii am stabilit atunci că n-avem ce face, că trebuie să punem planul de tarifare în aplicare, altfel plătim banii. După acest moment, s-a întrunit ADI, s-a dat acea hotărâre şi s-a mărit preţul apei. Un lucru care apoi s-a întâmplat şi anul acesta şi aceasta e realitatea. Poate să fie Avram şef la ape, Ionescu sau Popescu, că lucrurile tot aşa ar sta. 4.
S-au făcut extinderi de reţele, nu s-au reabilitat pe acest proiect reţelele, ca să se poată spune că s-au redus pierderile.
Vă dau un exemplu: e normal ca şi în Colonie, ca şi în Dărăneşti, oamenii să aibă canalizare; dar vreţi să vă spun care sunt costurile? Canalizarea pentru 40 de familii din Dărăneşti face ca acolo cheltuielile să fie mai mari decât veniturile! Fiindcă consum mai multă energie la staţiile de pompe decât încasez. Încasez, de exemplu, 30 de milioane şi cheltui 50 de milioane.
Diferenţa asta ce se întâmplă cu ea? Aici este planul de tarifare! Alt exemplu e staţia de epurare de la Dănuţoni. Ea are îndeplinite toate cerinţele UE. Dacă înainte de a se face aceste investiţii care s-au făcut să o aducem la cerinţele UE, consumam 25 de milioane de lei pe energie electrică, acum plătim 150 de milioane de lei pentru ca apa să ajungă curată în Jiu, cum cere UE în normele de mediu. De unde diferenţa asta? Sau altele de pe alte exemple? Asta-i diferenţa din planul de tarifare!
(...) 5. Dar populismul acesta nu e bun, că ar putea fi redeschis subiectul cu planul de tarifare, sau altele… Eu sunt de acord, numai că decizia nu stă la mine.
Am făcut o adresă la toţi parlamentarii, inclusiv domnului Vochiţoiu, prin care iam solicitat să ceară ministrului, guvernului, printr-o dezbatere parlamentară, ca să anulăm planul tarifar în Valea Jiului. Eu vă spun încă o dată, aici, că puteam anul acesta să nu măresc preţul apei deloc!
Firma funcţiona fără nicio problemă. Dar primăriile şi consiliul judeţean plăteau 40 de milioane înapoi! Să fie clar, încă o dată: eu, Apa Serv, pot funcţiona, fără ca preţul la apă să fie mărit! Dar primarii vor avea bani să plătească? Aştept cu nerăbdare răspunsul parlamentarilor. Prin puterea pe care o are domnul Vochiţoiu, să facă o solicitare la ministrul Fondurilor Europene şi dacă e de acord, nicio problemă, preţul rămâne la fel. Numai că după aia să nu vină alte instituţii ale statului la mine şi să mă ia la întrebări de ce nu am respectat planul de tarifare…
Atunci va fi o problemă. 38% scumpirea, o dată în aprilie şi o dată la 1 septembrie…
Dacă se decide, nicio problemă, dar eu nu pot face asta, acest lucru nu depinde de director. Până anul trecut, din 2012, n-am mărit niciodată preţul la apă până acum când am fost obligat (…). Vreau să vă spun că din 42 de operatori de apă din România, până la scumpirea aceasta operatorul din Valea Jiului ocupa locul 31. Acum suntem pe locul 14, numai că ceilalţi operatori de-acum scumpesc şi ei şi noi ne vom duce pe locul 28. Poate că după ce domnul primar Ile va spune lucrurilor pe nume, legate de planul tarifar şi de deciziile ADI, domnul senator va face front comun şi va ajuta în această problemă, pentru că apa nu e agent electoral. Doar împreună putem găsi soluţii pentru Valea Jiului şi cetăţeni”...”, a spus, cu competenţă, Costel Avram.
A intervenit primarul Gheorghe Ile. După un scurt rezumat a ceea ce era înainte cu societatea de apă, „praf şi vai de mama ei”, cum plastic s-a exprimat primarul, acesta a recunoscut că fără acest plan de tarifare pus în aplicare nu se putea. „Nu se putea fără această decizie de scumpire a apei, altfel eram buni de plată… Ori, primăriile nu-şi permit asta, că n-au de unde”, a mai menţionat primarul. Nu înainte de a avea un schimb de replici acide cu un vulcănean care îi reproşa faptul că nu beneficiază de cei 3 metri cubi de care beneficiază familiile cu venituri reduse, deşi pensia îi este cu ceva peste 4 milioane lei. „Să te interesezi la primărie şi de lege. Ce, vrei eu s-o fac?! De ce nu mergi la primărie*!”, a ţipat, pe bună dreptate, primarul, omul replicându-i deloc pe un ton jos.
Şi aşa s-a mai scris încă o filă din interminabilul şi plictisitorul război al apei în Valea Jiului.

 


Comentarii articol (10 )

#1 Onuţ de la Botoşani16.10.2015,  04:28:27
Mare hoţie..O parte de cei vinovaţi de colapsul mineritului se aflau în sală şi cereau un regim special faţă de restul lumii.Hortopan ăla, nu ştiu sigur, e comunist sau comunist anticomunist?
#2 Minerul miner16.10.2015,  08:06:41
De cativa ani mineri care iasa la pensie de la minele viabile nu mai primesc facilitati la energia electrica si termica numai pensionari care sunt in pensie mai demult cum ar fi domnul Ion Hortopan (De ce nu spune si asta ???).De ce se face diferenta intre pensionari mineri ??? Mineri care iasa la pensie din 2011 iau pensie mai mica calculul se imparte la 30 iar cei care au iesit la pensie inainte de 2011 se impartea la 30. Modernizari la Apa Serv se face de peste 15 ani dar apa tot se scumpeste si ne intrebam de ce se tot fac modernizari daca apa tot se scumpeste ???
#3 Dănuț16.10.2015,  10:56:25
DE CE MINȚIȚI, DOMNULE COSTEL A RAM ??? Primăria Uricani, NU A VOTAT NICIODATĂ MĂRIREA PREȚULUI APEI . DECI NICIODAȚĂ. AȚI MINȚIT DOMNULE DIRECTOR APASERV,COSTEL AVRAM ,CÂND AȚI AFIRMAT, AȚI SPUS CĂ TOȚI PRIMARII AU VOTAT MĂRIREA PREȚULUI APEI . MINCIUNĂ , CATEGORIC. DE EXEMPLU ,PRIMARUL DIN URICANI ,NU A VOTAT, DECI NU A FOST DE ACORD, NICIODATĂ CU MÂRIREA PREȚULUI APEI. SĂ FIE CLAR , URICANIUL NU A VOTAT NICIODATĂ MĂRIREA PREȚULUI APEI.
#4 Fostul miner16.10.2015,  14:49:28
Ce aflăm noi de aici? Că domnul Ile, patriotul de carton, supranumit şi şoricelul, a hotărât mărirea preţului la apă. Uite-l cum ţipă şi neagă! La anul populimea îl va vota deputat!
#5 vasile ion16.10.2015,  16:33:29
carbunele de la mina paroseni se descarca in gara vulcan si se vinde cu sacul sau gramada ,,, te uimesti cand vezi vagoane intregi descarcate pe peroanele gari
#6 Pt minerul miner18.10.2015,  02:39:38
Apa se tot skumpeste pt ca tu si multi altii ati votat riti, ile buhaescu, resmerita , etc. Iar cum primariile au actiuni la apa serv e normal sa se scumpeasca k doar nu is prosti so ieftineasca asa k de ce te mai intrebi ???
#7 vile18.10.2015,  13:43:11
apa se fura la garaje care au tras apa ilegal ,si saraci suporta scumpirile, deplasativa la f6 vulcan str preparatie si va convingeti
#8 popor18.10.2015,  15:21:33
Voi spuneti ca este plictisitor ca sa se termine odata aceasta discutie si noi sa ne obisnuim cu ideea ca avem un pret riicat la apa si sa-l platim asa cum este insa primariile ca actionari vor incasa profit iar Ile inca o data ne-a mintit si a dovedit ca este cu mana cu acest bandit Costel Avram un hot ordinar care ne fura pe fata pe toti.
#9 vasile18.10.2015,  19:57:58
Bai or fi multi hoti in Vale dar nici cu cetateanul nostru nu mi-e rusine, sa dai 1,2 sau 3 mcubi consum sa fim seriosi.Numa la buda consumi atata pe luna,la 2 persoane,nu mai zic unde-s mai multi.
#10 MIHAICOD19.10.2015,  08:06:12
Pensionarii care au iesit la pensie incepind cu 2013 de la minele considerate active de ce nu au fost luati in considerare la acordarea si lor a facilitatilor ? Noi nu am lucrat la mina ? Asta nu e discriminare ? Plus ca la recalcularea pensilor se i-au in considerare numai acei care au iesit la pensie pina in 2011 cind era calculul la 20 ani.Deci tot gasca lui Hortopan.


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 3 ori 7  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




- - -

- - -

- - -

- - -

- - -
- - -
- - -
- - -
- - -








Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
Promovare
Publicitate
Newsletter