28.03.2017, 16:44:32 | 4 comentarii | 5639 vizualizari
În cazul morţii doctorului Preda, / Un taximetrist acuză
Articole de acelasi autor
de Corneliu BRAN
Nişte vorbe aruncate de cineva de la un serviciu de urgenţă petroşenean, în cazul accidentului rutier de luni a cărui victimă a fost doctorul Preda, i-au rămas agăţate în minte unui taximetrist petroşenean, îngrozindu-l ori de câte ori şi le aminteşte.
Vorbe calme, dar înfiorătoare….
Ieri dimineaţă am fost contactaţi de şoferul de taxi P.G., din Petroşani. Omul a ţinut să facă pentru presă o declaraţie absolut halucinantă. Care, dacă se confirmă, trebuie să dea serios de gândit celor care se ocupă cu trimiterea ambulanţelor pe teren, luând cât mai repede toate măsurile necesare, ca astfel de vorbe aruncate într-o situaţie critică să nu mai fie spuse niciodată de un angajat al acestui serviciu, unul vital în ceea ce priveşte salvarea de vieţi omeneşti şi în care redacţia ZVJ are încredere.
„Dacă am văzut că după ce colegul meu a sunat au trecut minute bune şi salvarea încă n-a ajuns, la 20:51 de minute am sunat şi eu la 112. Nu mi s-a cerut să spun cum mă numesc, ci am fost transferat imediat la ambulanţă sau SMURD Petroşani. Nu ştiu exact ce serviciu, că n-am reţinut să mi se spună asta… sau poate eram prea emoţionat, nu mai ştiu…. Acolo mi-a răspuns un domn. Spunându-i că e vorba de un accident grav, şi salvarea n-a ajuns încă, domnul mi-a spus că o să ajungă. Când am insistat şi i-am spus că victima e pe jos şi e plină de sânge şi că omul trebuie dus repede la spital mi-a spus ceva de genul: Lasă, domnule, că nu moare nimeni... Vorbe, care după ce am aflat că persoana a decedat, mi-au revenit în minte şi m-au înfiorat. Uite, că omul a murit, din păcate, şi cu regret spun, cred că acel om pus să salveze vieţi nu trebuia să-mi spună atunci acele vorbe! De aceea am vrut să spun tuturor, prin intermediul presei, deoarece nu consider normal cum a pus respectivul angajat problema”, a declarat taximetristul petroşenean pentru ZVJ.
Pe fir intră şi poliţia
Întrebat de două ori dacă îşi însuşeşte cele afirmate, mai cu seamă ştiind că toate convorbirile care au legătură cu Serviciul 112 sunt înregistrate, P.G. ne-a spus că da, „că doar ştiu ce am auzit prin telefon, nu sunt nebun şi n-am niciun interes să spun prostii”.
L-am mai întrebat dacă poate susţine acest lucru şi la poliţie, ca astfel de lucruri să nu se mai întâmple niciodată. Ne-a spus că da, le susţine oricând! Astfel că după o discuţie purtată ulterior de către noi cu comandantul Poliţiei municipiului Petroşani, comisarul şef Aurel Buruiană, care a verificat înainte apelurile şi ne-a confirmat că, într-adevăr, există un al doilea apel, anonim, la orele 20:53, acesta l-a contactat pe taximetrist pentru a stabili o întâlnire pe marginea acestui subiect.
„Da, am fost la domnul comandant, i-am spus ce v-am spus şi dumneavoastră, iar la final la biroul de la rutieră am pus şi pe hârtie ceea ce i-am spus dumnealui şi presei prin intermediul dumneavoastră”, ne-a confirmat taximetristul P.G.
Acestea fiind spuse, concluziile le puteţi trage dumneavoastră, singuri. Doar ancheta ce va începe va stabili dacă lucrurile stau aşa cum a spus taximetristul sau nu. Dacă e real ce s-a susţinut de către şoferul petroşenean, atunci e mare păcat că unul dintre cei care au în mână secundele din viaţa unui om poate să gândească aşa şi tratează cu superficialitate un caz de maximă urgenţă.
Comentarii articol (4 )
#1 cetatean 29.03.2017, 06:27:10
Da , este o problema cu 112, nu e singurul care spune asa ceva.Se stie ca suni si trebuie sa povestesti multe, desi normal ar fi sa fii localizat imediat, nu sa dai atatea explicatii, dupa care trebuie sa repeti povestea altei persoane .Prima data te preia cineva apoi altcineva , apoi altcineva, SI TOT REPETI ACELEASI... se pierde mult timp cu operatorii si, sa nu uitam ca, si ambulanta e condus-a tot de un om, care nu se poate teleporta in masina cu asistenta.Se pierd minute bune pana pleca ambulanta, minute care fac diferenta de multe ori dintre viata si moarte.Daca totusi s-a facut misto de sesizant e grav , acei oameni foarte bine platiti trebuie in primul rand sa fie seriosi.
#2 rusu constantin29.03.2017, 09:54:53
Adevarat zice ...motivatia..."vineeee....imediat" imprumutata de la chelneri este lozinca permaneneta a acestui serviciu.RUSINEEEEE !
#3 Mihaela29.03.2017, 21:28:47
Mi s-a intamplat si mie, am sunat la 112 pentru ca un copil nu putea respira, iar d-na care mi-a receptionat apelul m-a tinut la telefon vreo 10 minute. Am intrat in panica, nu era timp, iar d-na respectiva a inceput sa se ofenseze si sa-mi tina morala. Toate acestea in timp ce copilul respira cu greu, iar timpul era vital.
#4 Florin29.03.2017, 22:10:02
Mare dreptate.nu vreau sa im8 amintesc cana am sunat la 112 pentru tatal meu care facuse atac cerebral si ambulanta venise dupa 35 min..in final tatal meu a murit..eu cred ca avea o sansa daca salvarea venea mai repede..dumnezru ii sus si vede tot..el nu bate cu paru.
Adauga comentariu
Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.
Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre. Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare... Cataloage promoţionale 2024 Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii Rame click - comandă online! Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul! Steaguri publicitare - click pentru a comanda! Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online! Cataloage promoţionale 2024 Alege să o susții! Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online! Newsletter
|