14.09.2022,  18:12:06 | 0 comentarii | 683 vizualizari GALERIE:     FOTO    
Lupeni / Noul proiectul european al primăriei Lupeni va reduce birocrația și va eficientiza administrația publică
de Corneliu BRAN

Un nou proiect european a început să fie implementat în municipiul Lupeni începând de miercuri, 14 septembrie, de către administrația publică locală.

 

Asistență numeroasă la eveniment

Iar când spunem asta ne gândim la modul concret, în sensul că data amintită anterior a coincis cu Conferința de lansare a Proiectului „Administrație Publică Locală Eficientă pentru Cetățeni” (COD MySMIS 154637/COD SIPOCA 1224), eveniment ce a avut loc în elegantul și distinsul foaier al Palatului Cultural „Minerul” Lupeni și la care au participat toți cei răspunzători de implementarea acestui proiect, reprezentanți POCA, echipa proiectului în frunte cu managerul de proiect și coordonatorul acestuia, funcționari din primărie, alături de primarul Lucian Resmeriță și viceprimarul Iacob Mesaroș. Tot prezenți au fost și o serie de reprezentanți ai mediului de afaceri locali, șefi și reprezentanți ai unor instituții publice, simpli cetățeni care au ținut să participe la eveniment și, firește, reprezentanți ai mass-media.

 

Câteva date generale despre Proiectul „Administrație Publică Locală Eficientă pentru Cetățeni” – în valoare de peste 3,7 milioane lei

Înainte de a vă arăta ce a spus primarul Lupeniului în cadrul conferinței despre lansarea acestui proiect, al treilea pe POCA după ce alte două proiecte au fost implementate pe acest program în anii trecuți, trebuie să spunem că municipiul Lupeni, în calitate de beneficiar, implementează proiectul acesta având un buget total de 3.752.788,92 lei, din care 3.189.870,58 lei finanțare nerambursabilă. Mai trebuie știut că proiectul se derulează pe o perioadă de 16 luni, în intervalul 31 mai 2022 – 30 septembrie 2023) și este cofinanțat din Fondul Social European, prin Programul Operațional Capacitate Administrativă (POCA) 2014-2020.

Uitându-ne pe datele generale ale proiectului și sintetizând, obiectivul general al proiectului urmărește creșterea calității procesului decizional la nivelul Primăriei municipiului Lupeni, prin implementarea atât a unor instrumente de management strategic instituțional care să susțină planificarea strategică și fundamentarea politicilor publice, respectiv evaluarea indicatorilor de performanță a politicilor publice adoptate, cât și a unei platforme informatice de gestiune integrată și standardizată a serviciilor de asistență socială și a serviciilor poliției locale.

Obiectivele specifice ale proiectului țin de dezvoltarea și implementarea unor mecanisme și instrumente de management strategic instituțional, care să susțină planificarea strategică și fundamentarea deciziilor la nivelul Primăriei municipiului Lupeni, dar și de dezvoltarea și implementarea unor instrumente informatice inovatoare (aplicație software integrată cu componente de „front-office” și „back-office”), ce vor susține eficientizarea activităților interne cât și reducerea birocrației instituționale, în vederea furnizării serviciilor de asistență socială și a serviciilor publice asigurate de poliția locală.

Rezultatele preconizate sunt: Strategia de dezvoltare locală elaborată; Planul strategic instituțional (PSI) aferent anilor 2023-2024 elaborat; Metodologie de implementare, monitorizare si raportare a indicatorilor; Platforma informatică („front-office” si ”back-office), de gestiune integrată și standardizată a serviciilor de asistență socială, a serviciilor poliției locale, implementată.

 

Lucian Resmeriță mulțumit că Lupeniul este pe locul 3 în județ la digitalizare

Cuvântul de deschidere i-a aparținut primarului Lucian Resmeriță, care i-a salutat pentru început pe toți participanții și a mulțumit invitaților pentru prezență, dar și echipei din primărie care s-a ocupat ca acest proiect să prindă viață, foaierul clădirii de cultură fiind la acea oră plin de asistență. Un semn clar că evenimentul nu a fost indiferent celor din comunitatea locală și nici nu avea cum să fie din moment ce toată lumea e interesată ca atunci când are treabă la primărie, sau la vreo instituție a statului să nu mai piardă ore, zile, pentru vreo adeverință sau pentru vreo cerere adresată, de birocrație și amânări peste amânări fiind sătul tot românul, deci la fel și tot lupeneanul.

„(…) Sunt convins că primăria nu este una perfectă, sunt convins că avem minusurile noastre, dar prin aceste proiecte pe care le avem pe fonduri europene o să încercăm să ne dezvoltăm cât mai mult, o să încercăm să facem în așa fel încât solicitările oamenilor să ajungă cât mai repede la noi. Acest lucru e important pentru noi, pentru primărie și pentru cetățeni. Proiectul acesta se referă în mod deosebit la Direcția de Asistență Socială Lupeni, se referă în mod deosebit la poliția locală și, bineînțeles, și la alte puncte de lucru importante pe care primăria le are și care vor fi atinse de acest proiect (…). Vreau să vă spun că într-o statistică care a fost studiată de mine acum câteva zile, municipiul Lupeni din punct de vedere al digitalizării se află pe locul 3 în județul Hunedoara. Un lucru care se datorează în primul rând eforturilor pe care dumneavoastră îl acordați acestei tehnologii și bineînțeles fondurilor europene pe care noi reușim să le atragem pentru a putea să implementăm aceste lucruri. Se aude de foarte multe ori că nu suntem pregătiți, că populația nu este pregătită pentru digitalizare, dar, să știți, încetul cu încetul, se va rezolva și treaba asta, iar noi facem niște eforturi deosebite pentru a-i pregăti și pe cetățeni pentru aceste lucruri, fiindcă, vrem nu vrem, nu putem să stăm în loc și viața este făcută în așa fel încât să progresăm. Progresul, cum ne uităm în străinătate și ne palce când vedem cum se obține o autorizație, un aviz sau o solicitare, înseamnă și aceste lucruri. Atunci trebuie să ne placă și nouă acest aspect, să învățăm să folosim aparatura modernă și să ne implicăm ca lucrurile să meargă repede și bine.

Proiectul acesta este în valoare de 3,5 milioane lei, un proiect foarte mare, care va avea foarte multe ținte și care, cu siguranță, vor fi atinse de către noi, printre care amintesc de Strategia de dezvoltare a municipiului Lupeni, care va fi reactualizată – avem una și acum, dar va fi foarte bine să reactualizăm cu provocările care vor urma atât pe ITI Valea Jiului, atât la Tranziția Justă, la POR și la alte și alte finanțări care vor mai exista în următoarea perioadă. Suntem, să știți, pregătiți și pentru ceea ce înseamnă exercițiul financiar următor, atât la fonduri de la nivel național – referindu-mă la Guvernul României, cât și la fonduri europene și sunt sigur că împreună cu echipa din primărie, împreună cu dumneavoastră, fiindcă fiecare are rolul său bine pus pe tablă, vom reuși să le facem pe toate. Nu vă ascund că apreciez echipa, una destul de micuță ca număr comparativ cu echipele din alte primării, dar una foarte eficientă, concretă și exactă. Așa trebuie să fie, că nu trebuie să avem neapărat 20 de angajați, avem 10, care dau eficiență și lucrurile merg mult mai bine și mă face să mă mândresc cu lucrul acesta. Mulțumesc încă o dată invitaților, presei prezente, fiecăruia dintre cei prezenți și sunt convins că peste un an și jumătate, dacă nu mă înșel, vom veni aici cu mândrie, așa cum am făcut și cu celelalte proiecte, pentru a le arăta oamenilor rezultatele bune pe care noi le vom face”.


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 4 ori 6  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal





- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter