07.11.2022,  20:23:55 | 1 comentariu | 1274 vizualizari
Petroșani / Transportul local are viitor ecologic
de Corneliu BRAN

Primarul Tiberiu Iacob-Ridzi dorește ca în scurtă vreme la Petroșani transportul public local să fie unul modern, practic, ieftin și ecologic, astfel încât municipiul de la poalele Parângului să fie, într-adevăr, unul cu pretenții de viitor oraș turistic și din acest punct de vedere. Acest fapt în condițiile în care la anul va intra în modernizare și strada Maleia, ce duce spre stațiune, iar două parcări mari la poalele stațiunii, dar și schimbarea telescaunului vechi, plus montarea unui al treilea, sus în munte și alte câteva noi pârtii sunt în plan pentru viitorii trei ani.

 

A nu se confunda transportul ecologic „Green Line”, interurban, cu proiectul de transport ecologic local

Am stat de vorbă cu primarul Tiberiu Iacob-Ridzi pe tema transportului local, fiindcă știm că există un proiect european aprobat, care ar urma să schimbe tot ce știm noi azi despre acest serviciu către populație.

 I-am spus primarului din start că există în prezent o confuzie, mulți cetățeni confundă proiectul „Green Line”, de care se tot discută încă de pe vremea când Mircea Moloț era președintele consiliului județean și care la finalul lui 2023 ar trebui să fie implementat (cu acele autobuze electrice care să facă legătura între cele șase localități din Valea Jiului și garajul și stația de încărcare de la Vulcan), cu acest proiect de transport ecologic local.

„Legat de Green Line, am înțeles că într-o perioadă cât mai scurtă de timp se va scoate la licitație proiectarea și execuția la ceea ce trebuie să se întâmple pe acest proiect, iar anul viitor trebuie implementat proiectul. Dar acesta este un proiect care vizează sistemul de transport ecologic integrat în Valea Jiului, un transport interurban efectuat cu autobuze electrice, deci pe trasee ce leagă orașele noastre. Petroșaniul a depus pe PNRR, un alt proiect, ce este destinat transportului public local, deci în interiorul localității noastre. A nu se confunda cele două proiecte! La proiectul acesta noi, primăria din Petroșani, suntem în parteneriat cu comuna Bănița și vom avea transport ecologic în interiorul municipiului nostru, cu o rută, dintre cele ce vor fi, ce va lega Petroșaniul de Bănița. Rutele vor fi chiar cele pe care le știe lumea acum, din nordul Petroșaniului până în Aeroport, cursa de Colonie și cursa care merge spre Rusu, plus acest traseu, Petroșani-Bănița”, ne-a explicat primarul.

 

Transport local periodic și clar pe viitor și spre Colonia Petroșani și zona turistică din Parâng

Odată ce am auzit de Colonie și zona turistică, i-am spus edilului că să nu se supere, dar eu nu am văzut microbuz local care să meargă prin Colonie, dar nici spre baza Stațiunii Parâng, în afară de cursa care știm că merge regulat la Jieț, deci numai până la intersecția spre Petrila cu drumul ce urcă sus spre Rusu…

„Nu există așa ceva, există și acum aceste trasee, și în Colonie și până la telescaunul vechi. Da, știu că există astfel de transport, în Colonie, mai știu că sunt trei curse acolo, dimineața, la prânz și seara, iar spre Rusu, mai ales în week-end, alte curse. Oricum, prin noul proiect vom avea orar clar, bine stabilit, ce va fi anunțat pentru ca lumea să știe că la o anumită oră există un mijloc de transport prin cartierul Colonie sau altul, sau înspre și dinspre zona turistică. Vom reglementa cu atenție toate acestea, inclusiv orarul spre și dinspre Bănița, dar și frecvența rutei ce leagă Petroșani Nord de Cartierul Aeroport, practic ruta locală principală și cea mai frecvent folosită de cetățenii noștri, deoarece leagă, practic, cartierele și zonele importante ale localității noastre. Acum lucrăm la studiile de fezabilitate pentru parcările de reședință ce vor fi amenajate de la anul, încolo, în zonele adiacente drumului principal ce străbate Petroșaniul de la nord la sud, astfel încât prima bandă să rămână liberă și să fie destinată doar transportului public, fie el prin Green Line, fie el pe proiectul local de care am vorbit. Vrem, de asemenea, să mărim anumite parcări, cum este cea de la piață sau cea din Petroșani Nord de lângă sediul ANAF, iar pentru aceasta dorim să găsim soluții constructive și practice. Mai avem zone în care vom amenaja parcări, tocmai ca să reușim să facilităm accesul oamenilor în zonele aglomerate din centru și din zonele unde există instituții publice. Avem în vedere și o mare parcare subterană, n-am renunțat la idee, din păcate nu se finanțează ideea de parcare pe fonduri europene, cum am fi dorit și la acel moment când am anunțat nu știam încă treaba asta, dar vom căuta alte soluții când vom avea ocazia. Ideea acestui proiect este de actualitate, este necesară în zona centrală a Petroșaniului, foarte aglomerată la anumite ore, însă o să vedem pe ce finanțări vom putea să ne bazăm în viitor”, a venit răspunsul primarului Petroșaniului.


Comentarii articol (1 )

#1 Miruna07.11.2022,  20:38:59
Felicitari! Pai sa preia Green Line ul Petrosaniul ca Vulcanul nostru nu e in stare sa finalizeze proiectul. Din 2018 tot auzim de el si cred ca va ajunge sa dea orasul banii pe studiile cheltuite ca vine anul 2023 si riscul de dezangajare este f ridicat. Pe Danci, sefu lui Merisanu il intereseaza altceva, am citit din presa si de pe FB, ce. O masa asezonata si stropita, contractele care se vad pe SEAP, directele, etc...De ce nu a spus nimeni in 2020 cine ne va conduce orasul daca votam un electrician? Felicitari Petrosani, veti avea camere de luat vederi, autobuze spre Banita, vad ca va mai miscati si la blocuri, faceti spital, Petria si Uricaniul bat recordul la blocuri, Lupeniul la drumuri, noi stam....in Evul Mediu, D5 din Vulcan nu se mai termina, e un basm fara sfarsit, parca l-a scris Petre Ispirescu de Vulcan. Nu mai faceti sedinte la noi la bloc? Mai aveti tupeul sa veniti cu planse intre oameni? Nici n stiti sa le cititi sau sa le tineti bine, vine 2024, adio electricieni votati in Vulcan! Competenta! Ramanem oameni! La final bravo Petrosani! Trebuie sa recunoastem, faceti in 3 luni ce nu au facut altii in 3 ani, inca is in stare de soc, cred ca acum citesc ce prevede contractul de finantare pe Green Line, lasat de Ile. E basm de Petre Ispirescu ptr ei....ii inspira proiectele lu Ile, ca i-au sapat groapa la Napoli......mda..


Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 2 ori 8  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter