27.02.2023,  15:31:18 | 0 comentarii | 694 vizualizari
O nouă mostră de incompetență CFR / Trei trenuri de călători, oprite în trei stații pe ruta Simeria-Petroșani timp de patru ore
de Corneliu BRAN

De parcă nu ajungea că trenurile de pe ruta Simeria – Petroșani - Tg. Jiu - Craiova au cu regularitate întârzieri mari și foarte mari din cauza infrastructurii nemodernizate, dar și alte cauze - gen furturi de cabluri, căderi de curent, defecțiuni tehnice etc., CFR S.A. oprește în ziua de luni, 27 februarie, în toiul dimineții, circulația feroviară pentru îndepărtarea copacilor căzuți pe calea ferată și remedierea deranjamentelor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică.

Trei trenuri de călători oprite din cauza copacilor căzuți și a drezinei pantograf

Cel puțin așa a rezultat din informarea CNCFR S.A., transmisă luni dimineața, de parcă noi sau călătorii din cele trei trenuri ar fi trebuit să taiem copacii și crengile la vremea potrivită:

„Circulație feroviară oprită temporar pentru intervenția cu drezina pantograf.

Compania Națională de Căi Ferate CFR SA vă informează că, la această oră, se intervine cu drezina pantograf pe intervalul de stații Petroșani - Bănița - Merișor (firul II), pentru îndepărtarea copacilor căzuți pe calea ferată și remedierea deranjamentelor înregistrate la sistemul de alimentare cu energie electrică.

Pentru accesul echipelor de intervenție cu drezina pantograf, măsură necesară eliberării gabaritului și repunerii sub tensiune a liniei de contact, trei trenuri de călători au fost oprite temporar în stațiile adiacente: R 2706, în stația Merișor, IR 1821, în stația Petroșani și IR 1824 în stația Baru Mare”.

Vegetația și copacii putrezi de pe lângă calea ferată ar fi trebuit să dispară

Toate bune și frumoase, numai că, vorba aceea, toată vara și toamna trecută ce au făcut cei de la CNCFR S.A.? Când toată presa din Vale îi atenționa să aibă grijă că a crescut vegetația pe ruta Merișor-Tg.Jiu, inclusiv pe calea ferată ce străbate Petroșaniul – că de cea care merge până la Lupeni nu mai vorbim, că oricum s-a cam ales praful, mai circulă doar vagoane cu cărbuni și alea puține – iar la vreo furtună mai serioasă va fi blocată ruta feroviară de crengi și copaci căzuți, cei de la CFR nu făceau nimic în acest sens. Au curățat puțin, de ochii lumii prin zona Peșterii Bolii, lângă acel drum, după cereri repetate făcute de administratorii peșterii și tot la fel au făcut și în zona pasajului feroviar de la intrarea în Colonia Petroșani și în zona haltei CFR din Aeroport, dacă aceasta din urmă se poate numi haltă – o bătaie de joc a CFR-ului la adresa Petroșaniului! Aproape an de an se întâmplă asta, mai ales în lunile de iarnă, când vântul bate mai cu putere și smulge copaci și crengi, târând tot în cale spre calea ferată. Și de fiecare dată nimeni nu învață nimic dintre cei care conduc destinele regionalei CFR de la Timișoara sau de la centru.

Delăsarea totală începe cu ministerul și se termină cu regionala

Oare dacă făceau ce trebuie în vară și toamnă, în fiecare vară-toamnă, ar mai trebui oprite trei trenuri de călători și cine știe câte marfare cu orele prin stații? Noi zicem că nu, probabil mahării de la regională zic că nu contează ce zicem noi sau călătorii, „timpul trece, leafa merge, noi cu spor muncim”…

Din păcate, CNCFR S.A. din cadrul Ministerului Transporturilor a devenit demult un fel de „stat în stat” și se pare că nu doar ministrul actual, ci și ceilalți care s-au perindat prin minister de-a lungul timpului, n-au reușit să spargă blocada mahărilor de pe la regionale, care au condus zeci de ani cum i-a tăiat mintea și uite în ce hal s-a ajuns! Bine, că nici cu miniștri nu ne este rușine, mulți dintre ei habar nu aveau cu ce se mănâncă trenurile și calea ferată, nici măcar numărul de angajați nu-l știau, dar altele, ce să mai vorbim de investiții, care în marea lor majoritate au rămas pe hârtie. Iar ceea ce s-a întâmplat luni la Petroșani, Merișor și Baru-Mare este doar un mic exemplu de incompetență și delăsare, de „lasă, că merge și așa”, cum se întâmplă în cadrul CFR din 1990 încoace, într-o țară care era printre primele în Europa la un moment dat în ceea ce priveau lungimea traseelor electrificate de cale ferată și transportul feroviar de mărfuri și de călători… Acum suntem tot primii… dar de la coadă.


Comentarii articol (0 )

Nu exista niciun comentariu.

Adauga comentariu
  Numele tau:


  Comentariul tau:


  C창t fac 2 ori 9  ?  


   DISCLAIMER
   Atentie! Postati pe propria raspundere!
   Inainte de a posta, cititi aici regulamentul: Termeni legali si Conditii


Informatiile publicate de zvj.ro pot fi preluate doar in limita a 250 de caractere, cu CITAREA sursei si LINK ACTIV. Orice alt mod de preluare a textelor de pe acest site constituie o incalcare a Legii 8/1996 privind drepturile de autor si va fi tratat ca atare.




Îți dorești o presă liberă și independentă? Alege să o susții!

Banii rezultați din contribuțiile cititorilor sunt esențiali pentru a susține pe termen lung articolele, investigațiile, analizele și proiectele noastre.

Poți contribui cu donații prin Pay Pal sau prin donatii directe în contul
Ziarul Vaii Jiului SRL. 
CONT LEI: RO94BTRL02201202K91883XX, 
deschis la Banca Transilvania.

Payments through Paypal




- - -
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!

_____
Flyere, pliante, broşuri, afişe, cărţi de vizită, mape, formulare...
_____
Cataloage promoţionale 2024
_____
Plăcuţe şi indicatoare pentru case, blocuri, sedii
_____
Rame click - comandă online!
_____
Panou decorativ pentru interior sau exterior – tu alegi designul!
_____
Steaguri publicitare - click pentru a comanda!
_____
Stâlpi pentru delimitare (opritori, de ghidare) - comandă online!




_____
Cataloage promoţionale 2024


Îți dorești o presă liberă și independentă?
Alege să o susții!
_____
Bannere şi mesh-uri publicitare - click pentru a comanda online!
Promovare
Publicitate
Newsletter